Lunchtips i stan

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Kreuger skrev:
Antar att du jobbar kvar på köttfabriken i Boländerna å i så fall kan du ju komma ner till Amersham Biosciences å käka lunch nån dag. Du kommer inte in själv men om du slår en pling så kan jag släppa in dig. Själv tycker jag att det är en av de bästa lunchrestaurangerna jag ätit på. Mycket att välja på, oftast 5-6 olika rätter plus soppa å sallader. Alltid massor av nyttiga röror med rotfrukter, grönsaker och så en ordentlig salladsbuffé. Kom ner å prova nån dag i nästa vecka!

Hrmm, "GE Healthcare", om man ska vara petig, dårå.

Kan bara hålla med om att deras restaurang är i guldklass, även om den var bättre förr. Hamburgertallriken går ju inte heller av för hackor, men kebaben skulle jag akta mig för.

Synd bara att man blev tvungen att sluta i fredags efter tre års andtällning, men men. Someone's got to go.... Sticker till USA på obestämd tid den 10/9 så det är väl synd att klaga. Någon som vill ha något inhandlat, så kan ni ju skicka ett PM, så får vi se om det går att ordna.

Lycka till hos GE, Kreuger! (Du oxå, JoS)

//Jonas

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Penguin skrev:
Utböling som man är, så söker jag lite bra tips om lunchställen som är okej. Gärna nåt som inte ligger mitt inne i smeten så att halva lunchen går åt till att leta parkeringsplats. Nån som vet vem som serverar stans bästa pasta?

Jaa...

Ett sjysst ställe är Restaurang il Forno a Legna - UppsalaTel. 018-10 35 20
S:t Olofsg. 8
Maten är inte sund men gräddig och god.

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
RR_Jonas skrev:
Jag skulle nog rekomendera Allmat som ligger mitt emot shellmacken vid Mariannes gill (boländerna). Mat buffé (all u can eat) med kaffe och kaka för 50:- ett riktigt industrijobbarmatställe :tummenupp

/Jonas
Allmat har slutat med buffé, och Mariannes grill har flyttat
men vill du äta mycket är tveklöst bästa stället
Sofielunds restaurang på Sofielundsgatan.

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Gurra H skrev:
Hej!

Annars är ju Mariannes Grill ett kanonställe. Vid Shellmacken på Danmarksgatan.

Gurra

Hepp! Mariannes Grill har flyttat, hur länge sedan är det du var där egentligen?
Den ligger nu på Sylveniusgatan (bredvid jysk, fast jag vet inte om jysk ligger kvar där..)

Dom har stoora goda kebabtallrikar (det har dom även på Ken's som Tom pratade om)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Sb skrev:
Hepp! Mariannes Grill har flyttat, hur länge sedan är det du var där egentligen?
Titta efter när han skrev inlägget så förstår du. :tungan

Vill man käka indiskt kan man åka till New India som ligger på Bäverns Gränd 5 A.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Haha! :D

Kul med lite trådlyft! Kan själv rekomendera Kött Kök & bar på väderkvarnsgatan 12 nu när jag efter ett par år har lite bättre koll i stan.

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
JoS skrev:
Titta efter när han skrev inlägget så förstår du. :tungan

Vill man käka indiskt kan man åka till New India som ligger på Bäverns Gränd 5 A.

Doh.... elakt att lyfta gamla trådar :4skrika

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Penguin skrev:
Haha! :D

Kul med lite trådlyft! Kan själv rekomendera Kött Kök & bar på väderkvarnsgatan 12 nu när jag efter ett par år har lite bättre koll i stan.

:D Mohaha!
Ja, Kött Kök och bar är klockrent! Det här är en bra tråd som tål att lyftas.

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Var på Aspentos å käkade middag idag, riktigt god mat och trevlig personal. rekomenderas!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...