Lunda shootout 21/8

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tog lite bilder på en del av hojarna som körde.
Bild 1
Peter (Biker66) relaxar bredvid sin 1500cc GSX MotoMartin och min hoj. Tack Peter! Skönt att ha ngn med bil att kunna lasta av sig ryggsäcken hos.

Bild 2
Lunda flygfält

Bild 3 o 4
Ville Eklind och hans CBX MotoMartin från -82 med lustgas. Vacker sång från den hojen!

Bild 5
Mats Strands GSX1100R Turbo. Av de hojar jag körde mot lyckades jag pallra mig över mållilnjen först, men mot denna hoj tog lyckan slut, jag och sportstern fick bita i gräset i finalen.

Bild 6
Honda resp Gilera 90cc moppar.
Dessa ägare verkade ha svart bälte i tvåtaktstrimning. Tror jag hörde en slutfart på 129 km/h på ngn av dem. Sjuka grejer.

Bild 7 o 8

Två Moto Guzzi. Tillsammans med min sportster utgjorde vi de enda stötstångshojarna denna dag. På bilsidan uppskattade jag dock att stötstångsmotorerna var i dominans.

Tack för en kul dag Classic Bike och Landracing/Ocklund och all personal.

Bifogat

• IMG_3065.jpg
    IMG_3065.jpg
    252.9 KB · Visningar: 164
  • IMG_3073.jpg
    IMG_3073.jpg
    250 KB · Visningar: 160
  • IMG_3072.jpg
    IMG_3072.jpg
    258.5 KB · Visningar: 135
  • IMG_3071.jpg
    IMG_3071.jpg
    251 KB · Visningar: 174
  • IMG_3070.jpg
    IMG_3070.jpg
    248.5 KB · Visningar: 179
  • IMG_3069.jpg
    IMG_3069.jpg
    250.5 KB · Visningar: 164
  • IMG_3068.jpg
    IMG_3068.jpg
    249.5 KB · Visningar: 175
  • IMG_3067.jpg
    IMG_3067.jpg
    233.2 KB · Visningar: 133
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Blidde inte så värst mycket bilder såg jag nu.

Bifogat

• 100_0316.jpg
    100_0316.jpg
    161.1 KB · Visningar: 98
  • 100_0255.jpg
    100_0255.jpg
    167 KB · Visningar: 84
  • 100_0254.jpg
    100_0254.jpg
    125.6 KB · Visningar: 93
  • 100_0250.jpg
    100_0250.jpg
    153.7 KB · Visningar: 101
  • 100_0249.jpg
    100_0249.jpg
    186.7 KB · Visningar: 102
  • 100_0244.jpg
    100_0244.jpg
    188.6 KB · Visningar: 130
  • 100_0259.jpg
    100_0259.jpg
    141.7 KB · Visningar: 128
  • 100_0283.jpg
    100_0283.jpg
    100.6 KB · Visningar: 104

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Riktigt trevligt arr! Lillgrabben på dryga 2 år gapade som en fågelholk. Snabba bilar och varmkorv, kan det bli bättre !?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
På Guzziclubforum har ngn skrivit att de två guzzarna var de enda stötstångshojarna som deltog, hur är det med den tekniska allmänbildningen där egentligen? Jag får nog regga mig och styra upp :D

Kan man se resultaten någonstans, vilka tider kördes det på?

/Ingvar

I korthet så körde ingen hoj snabbare än du gjort, och för mig var det rätt dåliga tider, var inte ens nere på de 11.2 som jag körde på Malmby.
Det saknas tryck i motorn på slutet tycker jag.
Inledningvis var det väldigt halt, mycket halare än på gatan, så tom mopparna spann omkring, men med mer klister och gummi så vart det sedan bättre under eftermiddagen. Rätt bra bana annars tycker jag, ganska slät, men lite uppförsbacke på slutet kändes det som.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tjenare.

Va det du som hade den där svarta turbo-hojjen? :D

Det va sjukt bra kärt av alla idag :) Har en massa sköna filmer som jag ska klippa ihop till en video ;)
Får se hur den blir :p

Kan man ta det som ett löfte att film kommer? Grymt kul att få höra Martin-CBX, 1500 cc Martin-GSX, trimmad stötstång och förhoppningsvis körde även IngvarB med sparsam ljuddämpning. Om det nu var tillåtet att sprida välljud.... Finns säkert mer kul att både se och höra men dessa vet jag med säkerhet att jag är nyfiken på.

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Kan man ta det som ett löfte att film kommer? Grymt kul att få höra Martin-CBX, 1500 cc Martin-GSX, trimmad stötstång och förhoppningsvis körde även IngvarB med sparsam ljuddämpning. Om det nu var tillåtet att sprida välljud.... Finns säkert mer kul att både se och höra men dessa vet jag med säkerhet att jag är nyfiken på.

Jadå ska försöka mig på att få in den i datorn :p Sladden e lite taskig. Men skam den som ger sig :tummenupp

Håll koll här så slänger jag upp en länk!

Annars, in och prenumerera på min kanal ;)
http://www.youtube.com/user/Roach2047

Stort tack till alla som körde och till Henke som så vänligt tog mig som börda denna dag! :D
Ses nästa år, men då ska jag oxå vara med! :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jadå ska försöka mig på att få in den i datorn :p Sladden e lite taskig. Men skam den som ger sig :tummenupp

Håll koll här så slänger jag upp en länk!

Annars, in och prenumerera på min kanal ;)
http://www.youtube.com/user/Roach2047

Stort tack till alla som körde och till Henke som så vänligt tog mig som börda denna dag! :D
Ses nästa år, men då ska jag oxå vara med! :yoparty

Bravo!
Du borde hälsat på oss som var där!

(Ett tips om du står i begrepp att klippa ihop en film: många som gillar dragrace vill höra motorljud. Till skillnad från stuntfolket som tycks gilla techno/rap. Så lägg inte på musik om det är rart motorljud, ty då kommer alla garageråttor här (inklusive mig) att kasta ut datorn genom fönstret, och det är ju onödigt och ganska dyrt.)

Last edited:

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Några bilder från igår :)

Bifogat

• Lunda+Hoj+Motomartin 4cyl3.jpg
    Lunda+Hoj+Motomartin 4cyl3.jpg
    27.8 KB · Visningar: 76
  • Lunda+Hoj+Harley+Kawasaki.jpg
    Lunda+Hoj+Harley+Kawasaki.jpg
    31.2 KB · Visningar: 72
  • Lunda+Hoj+Harley.jpg
    Lunda+Hoj+Harley.jpg
    82.9 KB · Visningar: 83
  • IMG_4495.jpg
    IMG_4495.jpg
    79.3 KB · Visningar: 76
  • IMG_4473.jpg
    IMG_4473.jpg
    42.9 KB · Visningar: 74
  • IMG_4415.jpg
    IMG_4415.jpg
    37.9 KB · Visningar: 74
  • IMG_4378.jpg
    IMG_4378.jpg
    42.8 KB · Visningar: 83
  • Lunda+Hoj+Trajja10.jpg
    Lunda+Hoj+Trajja10.jpg
    28.6 KB · Visningar: 71

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Svar på allt och även svar på saker som folk inte frågat om

Bravo!
Du borde hälsat på oss som var där!

(Ett tips...motorljud..stuntfolket...techno/rap...rart motorljud...garageråttor...kasta ut datorn genom fönstret...ganska dyrt.)

Jofan, jag borde ha gjort det :p Dock så var jag inte där själv och hade fått gratis inträde men behövde då hålla mig till Henke eftersom jag inte hade entrebandet :-/ Sorry, Lovar att de blir bättring nästa gång. Ska försöka ta mig iväg på fler av dessa. När e nästa? :D
Om jag inte hittar er, hitta mig! Ung kille, utan hoj, svart PIMPSTAR tröja ;)

Filmen blir av om jag som sagt lyckas få USB sladden till min HTC att få kontakt, Sjukaste glappet jag varit med om... (Studentpengarna rinner ut såhär i slutet på månaden...)
Men jag ska tame F*N fixa det här :p Har en schyst repa Av CBRJimmy och tror jag har fått med en av dina repor oxå ;) Lite på den tyffa Mustangen och Lillgrodan 2 :tuttar
Fan när grodbilen värmde däcken, då såg vi knappt varandra när vi stog brevid :tungan

Men som jag sa Skam den som ger sig :arsele

BTW. Om någon skulle känna igen en missplacerad 17 åring som stod brevid "tidhuset" precis vid starten, SÅ VA DET JAG :banana

Ha de bra grabbs :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Svart Pimpstar-tröja såg jag, så det var nog du, om det inte kvistade runt fler i sådana. Jag la märke till den eftersom jag nyligen fick förklarat för mig vad Pimpstar är för ngt.
Ja det var bra tryck i både Lill-grodan och den större Grodan tyckte jag med. De vart ju lite publikfavoriter med sin garage-look, i förhållande till de mer flashigt lackade och dekalade bilarna.
Nästa rejstillfälle är nog Kjula i september, blir både bilar och hojar då med.
Ungefär lika långt från Sthlm som Lunda-strippen.

Jofan, jag borde ha gjort det :p Dock så var jag inte där själv och hade fått gratis inträde men behövde då hålla mig till Henke eftersom jag inte hade entrebandet :-/ Sorry, Lovar att de blir bättring nästa gång. Ska försöka ta mig iväg på fler av dessa. När e nästa? :D
Om jag inte hittar er, hitta mig! Ung kille, utan hoj, svart PIMPSTAR tröja ;)

Filmen blir av om jag som sagt lyckas få USB sladden till min HTC att få kontakt, Sjukaste glappet jag varit med om... (Studentpengarna rinner ut såhär i slutet på månaden...)
Men jag ska tame F*N fixa det här :p Har en schyst repa Av CBRJimmy och tror jag har fått med en av dina repor oxå ;) Lite på den tyffa Mustangen och Lillgrodan 2 :tuttar
Fan när grodbilen värmde däcken, då såg vi knappt varandra när vi stog brevid :tungan

Men som jag sa Skam den som ger sig :arsele

BTW. Om någon skulle känna igen en missplacerad 17 åring som stod brevid "tidhuset" precis vid starten, SÅ VA DET JAG :banana

Ha de bra grabbs :yoparty

Last edited:

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Svart Pimpstar-tröja såg jag, så det var nog du, om det inte kvistade runt fler i sådana. Jag la märke till den eftersom jag nyligen fick förklarat för mig vad Pimpstar är för ngt.
Ja det var bra tryck i i både Lill-grodan och den större Grodan tycket jag med. De vart ju lite publikfavoriter med garage-look i förhållande till de mer flashigt lackade och dekalade bilarna.

De va nog jag då :tummenupp Såg själv ingen annan eftersom det inte brukar vara någon annan en jag som visar upp mig så här i stockholm :va Eller?

Kjula, åhfan, blir till o försöka ta sig dit dåda... Kan dock inte själv, ingen lapp ännu.. :död Fyller 18 i Oktober så :huvet

Men ska kolla om Henke ska dit annars måste jag tigga skjuts av någon :D Alla förslag utom pappa går bra :banana

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
JAG LYCKADES!!! Underbara sladd alltså, bråkar i typ 30 min föst. Då går man ut och övningskör lite. Sen kommer jag in, pluggar in den i mobilen igen och då vips, allt är okej om jag låter den ligga. :tummenupp

Nu blir det redigering för fulla muggar här ;) Klar imorron!

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Kjula i September låter intressant :yoparty vart anmäler man sig?

Ja det var bra tryck i både Lill-grodan och den större Grodan tyckte jag med. De vart ju lite publikfavoriter med sin garage-look, i förhållande till de mer flashigt lackade och dekalade bilarna.

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Min film är nu färdig redigerad! :D Finaly ^^

Lyckades sumpa den en gång oxå :död

Men nu håller den på o sparas som 1080p så de ska nog bli bra resultat eftersom den är filmad i samma format :tummenupp

Får se om den kommer upp ikväll eller imorron.
Tyvär va det ju så att mobilen inte ville lira med mig så den bestämde sig för att stänga ner efter halva dagen. Men men, Resultatet får ni reda på snart :D

:banana

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Bild 6
Honda resp Gilera 90cc moppar.
Dessa ägare verkade ha svart bälte i tvåtaktstrimning. Tror jag hörde en slutfart på 129 km/h på ngn av dem. Sjuka grejer.
Rickard på den gula MT50n och hans far (inte i bild) är frekventa gäster i min bänk.
Gileran som hans far haft som bäst 34 hk på bakhjulet om jag inte minns fel har även ett top speed på 160 knyck.

Ruggigt kul att se in action.

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Tjena, här kommer en till...
Jag hade kamera på hjälmen o en annan i handen på en polare...
Problemet blir bara själva redigeringen, den här datorn pallar inte det, men kanske får det komma ett gäng oredigerade repor på youtube istället, (utan musik, Jörgen... ;-) så de inte hinner mögla innan det blir nåt av.
Kommer med länkar sen!

Tiderna finns f.ö. på landracing.se, såg jag.

Bifogat

• 4.JPG
    4.JPG
    195.4 KB · Visningar: 146
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...