Lundgrens GSX-R 1000

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Det ser ju bra ut, kanske inte själva skissen utan idén du har :tummenupp
Vill du ha hjälp med bakdelen? jag tänker lermodell och gjutformar mm,
s´önt som ja gör..
Nej jag vet, skissen ser förjävlig ut. Men ger er ett begrepp om hur jag tänker iaf.

Hjälp kommer nog garanterat behövas om det skall bli riktigt bra finish på det. Har ju följt ditt projekt med och vet att du kan dina saker. Hör av mig med PM inom kort.

hmm...

skanna0001copy.jpg
Du var betydligt bättre på o skissa upp det än jag! :tummenupp

Gillar ändringen på bakdelen, speciellt om jag utelämnar en passagerarsadel som jag just nu funderar på att göra.

Fronten däremot har jag något speciellt för. Som det verkar nu struntar jag i Ram-Air och då blir min tanke enklare att lösa. Om jag ändå bestämmer mig för det får det bli något i stil med ditt tänk.

Det skall vara så enkelt som möjligt i fram. Älskar simpelheten på en stunthoj t.ex. Men det skall ändå vara praktiskt, och där blir det ett problem. Så just nu jagar jag ett lyse jag en gång sett men inte hittat igen. Ett ganska litet och rektangulärt lyse som skall sitta mellan gafflarna så utsticket blir minimalt.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Har skummat ebay ett tag nu efter en bakram men det börjar jag ge upp nu. De priserna är det inte värt. Jag är ju egentligen bara intresserad av främre delen som sitter fast i huvudramen då denna följer tanken väldigt snyggt.

Får nog bli en egen konstruktion.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Det verkar som även GSX-R 600 och 750 K3/K4 passar din? Har du även kikat efter dessa?? Det viktigaste måste väl vara att de är Bolt on mot ramen?

Här är väl en som verkar ok i pris?
http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-GSXR-1...75?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f05cee7c3

Här kommer en till:) 2000:- får du väl räkna med?

http://cgi.ebay.de/Suzuki-GSXR-1000...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3f056bb942
Nej har inte kikat på dem för har inte varit säker på om de passat. Ja som du sa så är det bara bolt on mot ramen som är viktigt.

Hmm varför hittade inte jag den första för? Har ju sökt på gsxr 1000 subframe. Tackar för det tipset. Det var helt lagom pris. Hittade någon tidigare för ungefär samma pris som hade vart sned men lagad. Kändes sådär för det priset.

Edit: Har ju hittat någon i USA också men känns som inom Europa är billigare? Speciellt om man skulle ha oturen att råka på tull. Bästa jag hittade i USA var väl kanske 200kr billigare men så blir det ju högre frakt. Blir nog den du länkade till iaf så tackar så mycket för det! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...