Lura polisens fartkameror..!!!!

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
klarlack

Har bara hört att klarlack ska funka och det kan det vara värt att prova. :va

young_rider

sommar sommar sommar
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Bmw s1000r
Grejen är den att det ligger ett förslag hos regeringen där ägaren av bilen måste säga vem som körde, annars åker han/hon på böterna själva!Vad händer om bilen själs?hm hoppas inte det förslaget går igenom!

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
young_rider skrev:
Grejen är den att det ligger ett förslag hos regeringen där ägaren av bilen måste säga vem som körde, annars åker han/hon på böterna själva!Vad händer om bilen själs?hm hoppas inte det förslaget går igenom!

Bingo hade ett vettigt inlägg på det förslaget.

Om jag lånar ut en kniv så ska väl inte jag bli dömd för mord om personen ifråga mördar nån med denna kniven.

Alltså måste Claes Olssons vara skyldiga till mordet på Anna Lind, han hade ju stulit den där ju. Alltså var det ju fortfarande deras och inte hans kniv.

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
young_rider skrev:
Men hur ska man kunna se vem som äger bilen om det bara lyser ett stark sken från reg skylten? Alla blåa Volvoar får böter, det blir dyrt:gnissla

HanneZ

Guest
mjo det är ju på gång att införa ägaransvar istället för föraransvar på fordon i sverige.

dock så är det redan nu så att man KAN få böter om någon har kört för fort med ens bil. Dock kan dom inte dra körkortet för en.

Så blev fallet när nån drog polisen med en viss Lotus Omega, ägaren till bilen fick böter, dock inte indraget körkort!

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Då tar man regnr från en civilpolisbil och sätetr den på en vanlig likadanbil..
Hi hi :) :banana

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
gunnaR1 skrev:
som jag har förstår det räcker inte ens bilden av regplåt och förare för fälland dom i rättegång (prejudicerande dom lär finnas) om föraren blånekar :bow

App app app!!! polisen kan tydligen indetifiera en förare me en snabb blick på ögonen i 140 km/h. Glöm inte det!! Blir till o köpa party linser hedanefter! :rolleyes:

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Såld
På tal om att "sätta" dit civilare, här kommer min story! Jag låg på väg hem (bor på Öland) över Ölandsbron. Så mötte jag en vit V70 i 200km/h. Jag kände igen nummerplåten (det var en civilbil) så jag ringde sambandscentralen. Jag talade om att dom kunde ta en fortkörare i en vit V70 om 3-4 minuter på Kalmar sidan! Dom blev aldels till sig och frågade efter reg.nr! Det kunde jag ju i huvudet! Jag hörde hur det knappades på en dator.... Jag kan tala om att den där ivern att ta en fortkörare la sig ganska snabbt! Har för mig att dom sa typ: Oj då, dom killarna ska jag ta ett snack med!

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Blackadder skrev:
Men det kanske absolut simplaste är att helt enkelt fälla ner solskyddet.

Det räcker inte med plåten de måste ha en bra bild på föraren oxå!

Dom har precis satt kameror i en av tunnlarna i Göteborg (kommer inte ihåg i vilken) och där har dom satt kamerorna lägre just för att man ska få med ansiktet även om man fäller ner solskyddet.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024