Lurad av företag på MCmässan

Ringleader

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ska köpa
Det rör sig inte om många kronor men det är själva saken, att de ens orkar blåsa folk innebär troligtvis att deras produkter är billiga skitsaker och inte ens kanske äkta gortex/skinn osv... finns ju mycket billiga skitsaker att importera från Kina och försöka sälja som kvalitetsprodukter

Jag köpte iaf lite kläder från Steel Racing och nu när jag senare kom hem så insåg jag att de har tagit betalt i NOK.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ta kontakt med dem, hyrd kontokortsdragare och ovana är troligare än att de ville blåsa dig.
 

Ringleader

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ska köpa
Priserna anges med "kr" och jag har betalat med kort.
Så när jag t.ex. tror jag betalar 500SEK har dom dragit 500NOK från mitt konto.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kan inte tro att dom "försöker blåsa" dig på mässan utan som tidigare sagt säkert en miss.
Bätte att kontakta dom och fixa problemet än att bete dig som en kärring och grina ut på forumet.
Att ge dom en chans att fixa problemet borde vara det första du gjort.:glömdet

OM detta inte skulle vara fallet så är en verbal pungspark alldeles på sin plats !
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Kontakta företaget omgående och förklara händelsen istället för att direkt hänga ut dom som blåsare.:tummenupp
Återkom senare och kalla dom vad du vill vare sig felet är åtgärdat eller inte.

De kanske löser det alldeles utmärkt och kompenserar misstaget. Var då lika snabb att skriva någonting positivt om dom då.:tummenupp

Förstår dock din reaktion.

Jävlar, inte lika snabb som Mr Puck att svara.
morr stånk å stön:huvet
 
Last edited:

Ringleader

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ska köpa
Väldigt vad naiva folk är här och tror gott om världen. Jag har försökt ringa men det går förstås inte att komma fram och jag har också mailat. Då jag vill varna MEDANS mässan pågår tycker jag det är helt rätt att skriva om det nu och inte efter mässan.
Kan ju vara så simpelt som att han blev sur för att jag försökte pruta...
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Steel Racing är ett Norskt företag, antagligen har dem haft med sin Norska kortläsare, dåligt om dem inte tydligt satt ut att priserna är i NOK.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Väldigt vad naiva folk är här och tror gott om världen. Jag har försökt ringa men det går förstås inte att komma fram och jag har också mailat. Då jag vill varna MEDANS mässan pågår tycker jag det är helt rätt att skriva om det nu och inte efter mässan.
Kan ju vara så simpelt som att han blev sur för att jag försökte pruta...

Klockrent att lägga en "varning" så att vi andra är vaksamma, men att kalla dom för blåsare direkt känns fel. Det löser sig säkert efter mässan när mer tid finns. Vet inte hur stort företaget är så de kanske har svårt att ha telefonpassning.
 

Kneedrag

Guest
Väldigt vad naiva folk är här och tror gott om världen. Jag har försökt ringa men det går förstås inte att komma fram och jag har också mailat. Då jag vill varna MEDANS mässan pågår tycker jag det är helt rätt att skriva om det nu och inte efter mässan.
Kan ju vara så simpelt som att han blev sur för att jag försökte pruta...

Stick tebax till mässan snacka med någon ansvarig att du måste ha tag i den utställaren , så ni kan lösa det( så du inte behöver betala inträde igen menar jag).

Man måste alltid ge folk chansen först att fixa sina misstag , sen kan man klaga. Att ringa o maila. Hallå de står ju på mässan:va, tror inte alla har tillgång på sin mail o sin hemtelefon när de står på mässa.


eller finns det något mer som du inte berättat?...
 
Last edited:

Tåbb

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2011
Ort
Sundbyberg
Hoj
Honda Hornet
Jag gick och pratade med dom i den aktuella montern, och det verkar som om dom tänker fortsätta med att ta betalt i norska kr när man betalar med kort.

kanske ändrar sig under dagen vad vet jag ??
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag gick och pratade med dom i den aktuella montern, och det verkar som om dom tänker fortsätta med att ta betalt i norska kr när man betalar med kort.

kanske ändrar sig under dagen vad vet jag ??

Men var priserna satta med SEK? Informerade de om "kortavgiften"?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Alltså kontakta ägaren, fixa problemet och ge ris o ros sen!


Skriv upp ditt namn så slipper du dra detta som fem andra redan gjort.
1. Bully
2.
3.
4.
5.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kortavgiften blir ca 12% 1 NOK = 1,12 SEK och dessutom vad din bank tar för att du använt kortet "utomlands, växelavgifter, bankens valutakurs för NOK osv" så det är bara att ta hänsyn till detta eller betala kontant.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top