Lurad på bildskärm. Tradera.

Status
Ej öppen för fler svar.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Fan köpte en bildskärm via postförskott på tradera. Eller min mor gjorde det och skulle ge den till mig i julklapp.

När vi fick hem skärmen så var de trasig, stor svart fet fläck när vi startade den. Kom överens med säljaren att vi skulle skicka tillbaka den (utlänning) efter massa tjaffs om att den inte var trasig.

Sedan efter nu postens tid har han fortfarande inte hämtat ut paketet så de har skickats tillbaka till oss.
Har pratat med polisen men eftersom han har sålt en bildskärm men som var trasig så kan vi inte polisanmäla honom. Vi kan bara ta det genom advokat.
Har ringt tradera men det tutar bara upptaget.

Har säljarens alla nummer osv men han säger bara att vi ses i rätten osv, skrattar oss rakt i ansiktet.

Nu är det frågan vad man ska göra, killen bor ju i Västerås så de e ju ganska långt för mig att åka upp och bara prata med honom, sen är jag inte den typen av människa :rolleyes:
Så vad kan vi göra åt det? Är de ens värt att ta det genom rätten?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Tråkigt att det inte har gått som du har tänkt dig med köpet.

Det är troligen inte värt att försöka gå vidare med fallet då det troligen rör sig om en relativt lite summa.

Har pratat med polisen men eftersom han har sålt en bildskärm men som var trasig så kan vi inte polisanmäla honom.

Har han erkänt att den var trasig ?

Att skicka en skärm via posten och dess ofta vårdslösa hantering är heller ingen bra idé.

Skärmen kanske var hel då säljaren skickade den men sedan har den fått några smällar under resans gång och gått sönder. Om du nu ska gå vidare så är det nog mycket viktigt att du kan bevisa att den var trasig på säljaren lämnade ifrån sig skärmen.

Last edited:

m.pelkonen

Pensionerad
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Dieseldriven
Tråkigt att det inte har gått som du har tänkt dig med köpet.

Betala aldrig aldrig ALDRIG i förskott över internet.

Det är troligen inte värt att försöka gå vidare med fallet då det troligen rör sig om en relativt lite summa.

Att skicka en skärm via posten och dess ofta vårdslösa hantering är heller ingen bra idé.

Skärmen kanske var hel då säljaren skickade den men sedan har den fått några smällar under resans gång och gått sönder. Om du nu ska gå vidare så är det nog mycket viktigt att du kan bevisa att den var trasig på säljaren lämnade ifrån sig skärmen.

Postförskott skrev han ju :tummenupp

mvh Mathias

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Han har bara erkännt över telefon, men har inte spelat in det. Okej men jag vet inte hur jag ska försöka bevisa det. Sen så köpte jag somsagt i postförskott och betalade inte i förskott :)

FreddaGädda

Guest
Ge honom ett dåligt omdöme på tradera. Då ska han få se på bullar :brynad

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Jobbigt. Tack för att du påpekar att det var en utlänning, nu vet jag att jag inte ska köpa ngt på distans om säljaren är en utlänning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jobbigt. Tack för att du påpekar att det var en västeråsare, nu vet jag att jag inte ska köpa ngt på distans om säljaren är en västeråsare.

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Kalla mig rasist om ni känner för det men det medför ju lite extra risker att handla av en nysvansk, blev ju inte direkt förvånad när det visade sig att det var en sådan det handlade om.

Skulle lika gärna kunna varit en svensk men än en gång visade det sig att det inte var det.

Satsa på "Hämnden är en rätt som bäst serveras kall", pengarna kan du kyssa hej då så försök att göra livet riktigt jävligt för han istället!

Kanske kan dessa trådar från ett annat forum komma väl till pass?
http://www.flashback.info/showthread.php?t=423799
http://www.flashback.info/showthread.php?t=447030

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand