Lurad på blocket?

boyye

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
1000RR
Nu handlar detta inte om mc men jag vet inget annat forum att vända mig till.

Jag köpte en mobil av en tjej på blocket betalade i förskott(dum som jag var). Hon har sagt att hon skickade paketet förra tisdagen, hon fick inget kvitto? dvs inget kolliID.. Det har gått närmare 10dar, kan jag ha blivit lurad? Går det att ta reda på hennes address osv genom bankgironr.. Har även hennes namn om det är hennes riktiga och mobilnr.Vad fan ska jag göra? Vill inte slänga tusenlappar i sjön :/ Det går att kontakta henne dvs hon svarar i telefon men blir bara förvånad över att paketet inte har nått fram.:va
hjälp

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
boyye skrev:
2386578 Nu handlar detta inte om mc men jag vet inget annat forum att vända mig till.

Jag köpte en mobil av en tjej på blocket betalade i förskott(dum som jag var). Hon har sagt att hon skickade paketet förra tisdagen, hon fick inget kvitto? dvs inget kolliID.. Det har gått närmare 10dar, kan jag ha blivit lurad? Går det att ta reda på hennes address osv genom bankgironr.. Har även hennes namn om det är hennes riktiga och mobilnr.Vad fan ska jag göra? Vill inte slänga tusenlappar i sjön :/ Det går att kontakta henne dvs hon svarar i telefon men blir bara förvånad över att paketet inte har nått fram.:va
hjälp

när ska folk lära sig att inte betala i förskott... i privatsamanhang... LÄSER DU INTE?

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Bara att säga till henne att eftersom hon inte skickade som paket (då får man kolli nummer) utan som brev så får hon återbetala pengarna eftersom du inte fått några prylar. Gör hon inte det så får du väl polisanmäla henne alternatift åka på hembesök.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Hon sa att hon var snygg men hon var ful, du har blivit luurad. :(
Hoppas att jag har fel.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
2 val: Polisanmäl eller ta reda på hennes adress och klappa säft på henne.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Tråkigt att sånt här händer allt oftare numera. Det står klart och tydligt på blocket. att man INTE ska betala något i förskott.
Man kan faktiskt skicka saker mot postförskott mot en extra avgift.
Har själv gjort en rätt dum grej nu när man ser det i efterhand, skickade en kamera till en kille som satte in halva beloppet direkt och skulle sätta in halva när kameran kom. Detta funkade iaf denna gången men jag skulle nog aldrig göra om det. Dock tog ju båda en risk den gången...

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Ge mig tel nummer så ska jag ringa och pressa henne på info. Samtalet spelas som vanligt in och läggs ut:tummenupp

FUBAR skrev:
2387444 2 val: Polisanmäl eller ta reda på hennes adress och klappa säft på henne.

Lyssnat på Leifi??:rolleyes:

Last edited:

EmilSegerblad

Guest
Tänkte köpa en symaskin till morsan här om dan... hittade en fin på blocket för 1400 pix.. Najs! - tänkte jag och skickade ett mejl och frågade vart den stod någonstans.. Fick tillbaks ett mail där killen (ytlänning) sa att den stod i en förort till Stockholm... Men han ville helst skicka den.. skumt tänkte jag och gick in på Upplysning.se och kollade upp hans namn.. visade sig att han hade 88 papp i skulder och utmätning pågick.. ooppsss.. The deal is off!
Upplysning.se är ett riktigt bra sett att se vilken man har att göra med.. =)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy