lurad.... suck..

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Stackare!! fan va surt.

Tyvärr är ju inte äldre "Fårrdar" så pålitliga direkt...inget man packar frugan & barnen i & drar på Europasemester....

Du får väl göra något annat kul av bilen...kanske en installation? måla den rosa & ställ den i en lekpark, roligt för barnen! :hihi

Lycka till...eller nått :3freak

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
grr..zzr skrev:
aa... ska göra det..

nu ska ni få er ett gott skratt till:

jag var just uppe vid biljäveln för att försöka bli sams med den,men framförallt för att få den här känslan av att"äh,de är inte så farligt"som just nu är långt,,långt borta..

gick i alla fall dit,drog igång motorn,,de gick ju bra.(punkt)
märker att kupé fläkten bara låter "klonk",sen händer inget mer..okej,tänkte jag och provade några ggr till,efter en stund så börjar det droppa vatten på min högerdoja!..."va faan?" vattnet kom från utbåset från fläkten,,"aha?"

efter ännu en stund,sitter å fipplar med stereon,,börjar de ryka utav hellvete i kupen! de bolmar ut,såväl inne i bilen som ut genom huven..
får LÄTT panik och går ur bilen,,(ska skiten börja brinna nu också?)
öppnar huven,de ryker som fan ur kupèfläktsmotorn...suck...

......jag gick hem.. på vägen hem blir jag ifatt...runnen av vatten från min bil,kylarvatten...helt rostfärgat... suck...springer ifrån vattnet och går in..väntar på att höra ljud från brandbilar...

stunder som dom här,känns min mc ganska bekymmersfri iaf...

nu ska jag gå in å rota i medecinskåpet efter middag,,

mvh
christopher, stolt ford ägare!

Men vad faan, nu blev jag ju nyfiken..... Vad gav du för pärlan? Sedan eller kombi? 2.0 eller 2.8 eller 2.9 ? (tror inte 2.9 fanns -89) Lämna oss inte utan en massa fakta!!! :7peta

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
tycon1 skrev:
Tja, det där är ungefär samma sympton som våran Golf tdi -99 hade för ett år sedan, den fungerande men fortsatte att gå även på tomgång osv..räckte med att starta motorn och dra i Driven, och den for iväg..

Ska det inte vara så då? Alla automatväxlade bilar jag har kört har rullat av sig själva när man släpper bromsen i drive-läget.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Ringo skrev:
Ska det inte vara så då? Alla automatväxlade bilar jag har kört har rullat av sig själva när man släpper bromsen i drive-läget.

Det är skillnad på rullat iväg och for iväg. Men annars så har du rätt, på plan mark med en "svesson" bil så kommer den i rullning om du släpper bromsen.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Du är inte ensam om att ha blivit "lurad"
Den här synen mötte mig när jag tagit isär min jetski för att den slutat fungera.
viewphoto.php

Och det berodde på att man satt dit en cylinder som man tappat i golvet(?)
Och en kolvstyrning(eller vad fan det kallas) gått av.
viewphoto.php

Fanns inte en sportmössa att kunnat kontrollera det innan köp:(
~5000kr så är jag igång igen...

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
HönaPower skrev:
Stackare!! fan va surt.

Tyvärr är ju inte äldre "Fårrdar" så pålitliga direkt...inget man packar frugan & barnen i & drar på Europasemester....

Du får väl göra något annat kul av bilen...kanske en installation? måla den rosa & ställ den i en lekpark, roligt för barnen! :hihi

Lycka till...eller nått :3freak

haha lätt! de ska jag ta och göra!...mm joru...
vem ville ha fakta? det är en fårrd scorpio från 89 sedan 2,9...rööer å finer!

nu är de nya tag och massa glada miner!efter att jag satt och hade deppat hemma en stund igår så ringer en vän som jag inte snackat med på några år..döm om min förvåning när han säger att han har en rasad likadan bil på tomten..
hem till honom....(han bor f,ö i KNUTBY) har skruvat hela natten..hellvet vilket jobb de va att byta låda!...och.. ehh den är fortfarande inte av från hans kärra..suck!..men nya tag i morgon! skam till den som ger sej för lite motgångar!..eller?

så snart kanske den fungerar så pass att jag kan åka till hässelby och köra över säljaren!

så tyvärr mina vänner,, de blir ingen fem-kronors/tur bil...
det ska nu bli brommas fiiinaste scorpa!...

lovar också att sluta äta lyckopiller...
ha en bra kväll alla glada!

skriver en till tråd som ni kan skratta åt nästa gång den havererar...

mvh
christopher..

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
UrbanTiger skrev:
Åk tillbaka med aset :fakta

mm gärna tiger...men säljaren vägrar att ta tillbaks skiten,så va fan ska man göra?..har ju ingen laglig ångerrätt vid privat köp ändå..

tutan fungerar iaf!! :banana

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
Zana skrev:
Eller hur, hur mycket har du eg. förlorat...?

asså...vissa saker vill man inte tänka på...tex krognotor,kvart i tre ragg...och mina härliga äffärer..... fick nya lådan billit iaf..tusen spänn tillsammans med en fläktmotor och en vatten pump,,,,plus en hel natts mekhjälp..

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
Swedie skrev:
är detta något säljaren har tutat i dig? :huvet

nä...men jag borde ju ha märkt felen..men när jag blir sugen på nåt att köpa aktiveras nån sorts rakt-fram-seende som inte kollar nånting viktigt,köper och biter mej i låret efteråt..

jag borde ju fan ha märkt att lådan va slut,,borde ju också ha kollat...borde... men fan,va gör man då?..kan ju inte bara åka dit och kräva flisen tillbaka,det har jag ju inte ens någon laglig rätt att göra?

men nu börjar det(förhoppningsvis) bli ordning på den så..håll tummarna för mej i garaget så gör jag de för dej på banan!

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Tja, som sagt... är det stora fel som säljaren bör/måste ha känt till men som han inte informerat om så har du rätt att kräva att köpet återgår. Det är bara att bevisa att han inte berättade om felen som är det knöliga i det här läget. Du har nog rätten på din sida men det kan vara svårt att driva det.

Undantaget är om man gör en överenskommelse om att något säljs i befintligt skick.

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
ft skrev:
Tja, som sagt... är det stora fel som säljaren bör/måste ha känt till men som han inte informerat om så har du rätt att kräva att köpet återgår. Det är bara att bevisa att han inte berättade om felen som är det knöliga i det här läget. Du har nog rätten på din sida men det kan vara svårt att driva det.

Undantaget är om man gör en överenskommelse om att något säljs i befintligt skick.

jo...du har nog rätt i det,flygnörden :hihi men jag har pratat med säljaren,han vägrar,har kollat lite på vad man har att säga till om vid ett köp av en privat person..de va ju inte mkt direkt..sen känns det ju lite vridet att göra värsta tvisten,för en bil som inte är nåt värd,kostade knappt nåt,men visst,jag har ju iaf lärt mej..(hoppas jag) att inte ha så satans bråttom nästa gång..

nu verkar de iaf som vi får ihop aset i veckan,så kankse blir det bra till slut..

mvh
christopher :)

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
grr..zzr skrev:
jo...du har nog rätt i det,flygnörden :hihi men jag har pratat med säljaren,han vägrar,har kollat lite på vad man har att säga till om vid ett köp av en privat person..de va ju inte mkt direkt..sen känns det ju lite vridet att göra värsta tvisten,för en bil som inte är nåt värd,kostade knappt nåt,men visst,jag har ju iaf lärt mej..(hoppas jag) att inte ha så satans bråttom nästa gång..

nu verkar de iaf som vi får ihop aset i veckan,så kankse blir det bra till slut..

mvh

Får du inte ihop bilfaan så skriv över den på killen igen och parkera den på hans ruta och släng nycklarna i brevlådan. Så får han väl sälja den igen då om han inte vill ha den!

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
Det finns något som heter "dolda fel"...mellan privata köp
typ att säljaren visste om ett allvarligt fel och inte uppget det..

Men grejen är ju att du börjat skruva i bilen efter det hade hänt.

Skulle det gått riktigt rätt, så skulle du lämnat bilen till en verkstad som fått kolla upp felet som hänt, och göra en bedömning om förra ägaren skulle vetat om det, men lite svårt nu när du skruvat i bilen redan.

bull

bull
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Gsxr 1000 k5
grr..zzr skrev:

mvh
tjena grisen löser det sig med bilen?? hoppas det för snart har jag inte bara värre bil utan mc också hehe :huvet med du borde inte va så ivrig utan kollar bilen ordentligt så här får du lite :fatta! hehe allvar hoppas allt löser sig

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
bull skrev:
tjena grisen löser det sig med bilen?? hoppas det för snart har jag inte bara värre bil utan mc också hehe :huvet med du borde inte va så ivrig utan kollar bilen ordentligt så här får du lite :fatta! hehe allvar hoppas allt löser sig

aaahh! har ju glömt att uppdatera mina kära vänner här vad som händer med min fina bil!... aja,,vill ni ha lite garv så..

jo,,

jag fick ju faktiskt tag på en vän som hade en låda,åkte upp dit i fredags,skruvade som fan,men de har jag sagt redan.

igår tog jag mej för att ta hojen dit upp,solen sken ju och jag var lycklig och glad!
sist jag va där gick allt så jävla fel som det bara kunde.. ALLT med biljäveln krånglade.
(jag har aldrig i mitt liv tagit bort en låda förut,ej ens sett en)
allt va fastrostat och satt jävligt krångligt till,fick fan varennda mutter att bli rund,till och med dom jävlarna som håller fast lådan i motorn,och dom!dom är svåra att komma åt!...lovar!!
iaf.. igår kom jag ju upp igen,kröp under och låg och svor ett tag,,fick olja i munnen..ett spärrskaft på bröstet från en meters håll..MEN!!sen började de fan lossna!..grej efter grej! :banana
vilken härlig känsla de är när allt har jävlats,hela tiden,och så helt plötsligt börjar man göra framsteg!

jag fick bort lådjäveln i natt!!....priiisa guuud!

så....
suck... nu återstår det ju (bara) att ta ner min låda för att sen (bara) sätta in den fina lådan....

så snart!snart!!...nån gång i vår,,rullar den nog,,kanske! :)

men då skär väl motorn istället skulle jag tro!

och för att svara till bull... så du knäcker min bil och min hoj?...jaaha?
du köper ju nya grejer..de e ingen sport då ju!
åk till hässelby och köp en bil utan att titta på den!...sen kan vi tävla!

må gott alla ni som skrattar gott åt min fina biografi!
bjud mej på en tröst-öl på krogen när ni ser mej...det behövs!

christopher!

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
om det inte funkar...

så starta ett lotteri med bilen som pris
150 lotter a 50:- = 7500:- :banana

och om han som vinner klagar på bilen så ge honom sina 50:- tillbaka

häpp alla nöjda och glada :hihi

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
sirmagnus skrev:
så starta ett lotteri med bilen som pris
150 lotter a 50:- = 7500:- :banana

och om han som vinner klagar på bilen så ge honom sina 50:- tillbaka

häpp alla nöjda och glada :hihi

HAHAHA!!...sitter och läser tråden om dumma kommentarer,den e kul,men de här asgarvade jag åt länge!!!!!!!!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

jag var just uppe vid biljäveln för att försöka bli sams med den

märker att kupé fläkten bara låter "klonk"

börjar det droppa vatten på min högerdoja!..."va faan?" vattnet kom från utbåset från fläkten,,"aha?"

fipplar med stereon,,börjar de ryka utav hellvete i kupen! öppnar huven,

de ryker som fan ur kupèfläktsmotorn...

på vägen hem blir jag ifatt...runnen av vatten från min bil,kylarvatten...helt rostfärgat...

Låter som en komedi :gnissla

Man kan ju undra hur du fick hem bilen efter köpet:va

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YZF-R6 - 03
aaahh! har ju glömt att uppdatera mina kära vänner här vad som händer med min fina bil!... aja,,vill ni ha lite garv så..

jo,,

jag fick ju faktiskt tag på en vän som hade en låda,åkte upp dit i fredags,skruvade som fan,men de har jag sagt redan.

igår tog jag mej för att ta hojen dit upp,solen sken ju och jag var lycklig och glad!
sist jag va där gick allt så jävla fel som det bara kunde.. ALLT med biljäveln krånglade.
(jag har aldrig i mitt liv tagit bort en låda förut,ej ens sett en)
allt va fastrostat och satt jävligt krångligt till,fick fan varennda mutter att bli rund,till och med dom jävlarna som håller fast lådan i motorn,och dom!dom är svåra att komma åt!...lovar!!
iaf.. igår kom jag ju upp igen,kröp under och låg och svor ett tag,,fick olja i munnen..ett spärrskaft på bröstet från en meters håll..MEN!!sen började de fan lossna!..grej efter grej! :banana
vilken härlig känsla de är när allt har jävlats,hela tiden,och så helt plötsligt börjar man göra framsteg!

jag fick bort lådjäveln i natt!!....priiisa guuud!

så....
suck... nu återstår det ju (bara) att ta ner min låda för att sen (bara) sätta in den fina lådan....

så snart!snart!!...nån gång i vår,,rullar den nog,,kanske! :)

men då skär väl motorn istället skulle jag tro!

och för att svara till bull... så du knäcker min bil och min hoj?...jaaha?
du köper ju nya grejer..de e ingen sport då ju!
åk till hässelby och köp en bil utan att titta på den!...sen kan vi tävla!

må gott alla ni som skrattar gott åt min fina biografi!
bjud mej på en tröst-öl på krogen när ni ser mej...det behövs!

christopher!

Akta så du inte blandar ihop lådorna och sätter tillbaks den gamla :tungan

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM