Lurendrejjeri....

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Tja krappar...

Har mailat lite till en kille i England som för kunds räkning vill köpa en cross jag har i butiken.

Ja jag vet att det e en scam men,,,, Finns det inget sätt att lura nissarna själv? Jag vill alltså att "Gadwin" ska tro att jag fallit för hans deal men i själva verket så vill jag blåsa han på pengarna.

Här kommer mailet från killen

###########
Hello ,

Thank you very much for your quick response,i am very much satisfied with the price and my client that needs it is ok with it also.We have been able to talk to a very close international shipping agent who as agreed to do the pick up of the BILKE for us,and so as to this i will require you to pls send me the picture of it and the past working condition of it.Once my client is fully satisfied with it,i am assuring you that he will not hesitate to make the payment at once.Pls get back to me as soon as you can.
Kindest Regards,

Godwin.
#############

Tack på förhand & den som kommer med ett förslag/tips som leder till att JAG kan blåsa honom får 15% av köpeskillingen.

sandstream

Guest
Förslag från tidigare trådar är väl att begära en del i förskott och sedan skicka en begagnad tvättmaskin eller liknande.

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
hoppas ni kommer bli lurade fett ngn gång själva,posta gärna då så skall vi tycka så synd om er...

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Begär minst 30% i förskott och resten vid leverans. Det låter normal seriöst från din sida att vilja ha åtminstånde 30%. hur mycket pengar handlar det om?

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
jag förmodar att du misstänker att han du ska blåsa försöker blåsa dig...annars tycker jag att du ska låta bli. men gör som tidigare förslag, begär en viss del i förskott å skicka honom en gammal skrotad moppe eller nåt

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Kommer nog bli ganska svårt att blåsa dom, om det är skojare så är det ju knappast några amatörer som låter sig bli blåsta. Förmodligen kommer du få en check som du löser in och pengarna finns på ditt konto, jättebra. Ända tills banken en vecka senare, upptäcker att checken är falsk/stulen/saknar täckning och då blir du återbetalningsskyldig.

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Varför sjunka till deras nivå...
Begär 100% i förskott... annars får dom hämta själv och betala i handen.

Stromma

Medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Yamaha1400(900hp)Suzuki TL1000R
Vaddå 100%, dom kommer att erbjuda en check på kanske det dubbla beloppet.Behåll vad du ska,skicka hojen och det som blir över till dom,vänta några dar och betala tillbaka hela summan till banken för checken var falsk.Det står om sånt här överallt på nätet,glöm bort hela den här affären!
Peter

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
toca1 skrev:
Tja krappar...

Har mailat lite till en kille i England som för kunds räkning vill köpa en cross jag har i butiken.

Ja jag vet att det e en scam men,,,, Finns det inget sätt att lura nissarna själv? Jag vill alltså att "Gadwin" ska tro att jag fallit för hans deal men i själva verket så vill jag blåsa han på pengarna.

Här kommer mailet från killen

###########
Hello ,

Thank you very much for your quick response,i am very much satisfied with the price and my client that needs it is ok with it also.We have been able to talk to a very close international shipping agent who as agreed to do the pick up of the BILKE for us,and so as to this i will require you to pls send me the picture of it and the past working condition of it.Once my client is fully satisfied with it,i am assuring you that he will not hesitate to make the payment at once.Pls get back to me as soon as you can.
Kindest Regards,

Godwin.
#############

Tack på förhand & den som kommer med ett förslag/tips som leder till att JAG kan blåsa honom får 15% av köpeskillingen.

Frågan är ju om du är bättre han han då :va Bästa är nog att ignorera helt.

JohnT

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
GSX-R 1000 K5
lämna ditt iban -kontonummer till killen när du skickar foton, info samt köpekontrakt till honom, begär 100% i förskott och namn på kontraktet, betalar han in det på banken så kan du skicka moppen när du har kontraktet.

poängen är ju här att han kommer aldrig att betala riktiga pengar till dig, endast övertrasserade checker som du inte kan lösa ut eller falska löften om inbetalningar på bank.

om du har orsak att misstänka falskt spel så kan du alltid ta direkt kontakt med polisen, de vill gärna höra om dessa och försöka spela in killarna så de inkriminerar sig på nåt sätt.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Stoppa Tråden!!!

Hoppas att Swedie tar bort den här svammeltråden. Förberedelser för bedrägeri hör inte hemma här.

EisernPferd

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
2006 blir det höjj helvete
hi gadwin since i assume this is one of your regular scams i would like you to send me the full payment in cash before delivery, preferably SKR or euro.

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
tack för alla svar.

Jag har begärt full betalning i kontanter & i förskott. Vi får se hur det går.

Om det kommer kontanter så skickar jag varan.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
"Jag trodde han skulle slå mig så jag slog tillbaks, först", sa Tuffa Viktor

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
vissa människor e bara för mycket :huvet

Tycker att mitt 1:a inlägg är så tydligt att en treåring borde fatta det :va
men men som vanligt så går allt att missuppfatta här på SH :rofl

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...