Bearing
Gudomlig sporthojare
Hur mycket kan en flottörförgasare luta utan att blandningen påverkas?
Bearing skrev:Hur mycket kan en flottörförgasare luta utan att blandningen påverkas?
Ja, det verkar väl rimligt, men eftersom din källa är så diffus kan jag nog inte lita på det. Men tack ändå för det svaret, kan ha det som utgångspunkt om jag skulle behöva göra ett test på riktig motor.trelleborgaren skrev:har för mig att det är 40 garder, men å andra sidan kan jag ha helt fel
har för mig att jag har läst det någonstans
Jo, det ju sant. Men det är nog mer extremt på en Jetski eftersom att man kan svänga på en femöring, luta mycket och kasta runt den hit och dit under gång som kan ställa till det.Färnbo skrev:Lutande förgasare är väl lika intresant vare sig det sitter på en Jetski eller MC, frågeställningen kan ju lika väl gälla för förgsasarbyte på MC.
Jag har letat på webben efter såna uppgifter, men inget hittat. Svårt att veta vad man ska ha för sökord. carburator AND angle ("max angle", "maximum angle" ?). Kan inte komma på några bra sökord.PacMan skrev:Någonstans borde det la finnas specifikationer för en viss förgasarmodell, typ motsvarande datablad för elektronikkomponenter, och där borde ju stå hur brant man kan montera dom tycker man...
Bearing skrev:Jag har letat på webben efter såna uppgifter, men inget hittat. Svårt att veta vad man ska ha för sökord. carburator AND angle ("max angle", "maximum angle" ?). Kan inte komma på några bra sökord.
Jag skulle kunna sätta dom rakt, men då kommer öppningen ligga 1 cm från skrovsidan, det tror jag inte är bra för luftflödet. Om jag vinklar upp blir det nog 30-40 grader om det ska bli en bättre väg in för luften.PacMan skrev:Nej, dom sökorden är det la inget fel på. Kan inte komma på några bättre själv. Ungefär hur brant hade du föresten tänkt montera fuggarna?
Det är sant. Då kanske det inte är ett bekymmer.AtlantiZ skrev:På snöskotrar far man ju o burkar o kastar hit och dit, och det funkar ju bra.
Bearing skrev:Om jag vinklar upp blir det nog 30-40 grader om det ska bli en bättre väg in för luften.
Är rätt bekymrad över är hur det blir när jag kör också.
En "steadycarb"Karlsson87 skrev:Du får uppfinna ett ledat insugnings rör så att förgasarane alltid kommer stå så nära 100% rätt som möjligt hela tiden. Måste ju gå om man funderar lite =)
Vill ha det så problemfritt som möjligt eftersom jag också ska lära mig att hantera "besten" i sommar. 130 kg och 90 hk!PacMan skrev:Det borde nog kunna funka ganska bra tycker jag. På en sporthoj under hård inbromsning "upplever" ju förgasarna att de lutar. 45 graders lutning motsvarar ca 0.7 g dvs. en hyfsat hård inbromsning och motorna brukar ju inte dö för det.
Risken finns iofs att det blir konstigt om förgasarna redan lutar ganska mycket, så det KAN ju bli problem.
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |