Lv-reg på enduro?

DinoMorgan

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2016
Hoj
Derbi Senda 07
Tjena har en fråga angående LV reg.

Har kikat runt lite på motard och har en fråga angående vilka man kan LVregga/gatu körning

Vad jag har förstått så kommer/kan man LV-regga ktm/Huskvarna och även Yamahas enduro modeller men då undrar jag hur det är med tex Hondas CRF450RX/250RX och TMs enduro/färdiga motard hojar

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
När du har ett regnummer kollar du på transportstyrelsen.se, sök fordonsuppgifter med registreringsnummer.

Då får du fram lite data, det du söker är FORDONSKATEGORI.

När du sett kategorin hämtar du upp listan, också från transportstyrelsen:

1629811587533.png

Om frågan gäller att registrera om från Enduro-reggad till Landsvägs-reggad, då finns det många trådar här på Sporthoj som avhandlar den saken.
Sök och du skall finna. :)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag bryter mig in här... Min Husaberg är kategori L3e, men vad är det då?

DinoMorgan

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2016
Hoj
Derbi Senda 07
När du har ett regnummer kollar du på transportstyrelsen.se, sök fordonsuppgifter med registreringsnummer.

Då får du fram lite data, det du söker är FORDONSKATEGORI.

När du sett kategorin hämtar du upp listan, också från transportstyrelsen:

View attachment 463527

Om frågan gäller att registrera om från Enduro-reggad till Landsvägs-reggad, då finns det många trådar här på Sporthoj som avhandlar den saken.
Sök och du skall finna. :)
Jo har kollat runt en del men det är mest inlägg ifall det går att lv regga crossar tec crf, sxf, osv.

Undrade mer om någon här i forumet vet ifall det är flera än ktm/Huskvarna/Yamaha som lv reggar sina enduro modeller från fabrik tex Hondas enduro crf450/sherco/beta/gasgas osv

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Är det så att du hittar en mc du är sugen på att köpa. Tänk då på att kolla upp så den har varit påställd i trafik tidigare. Har för mig att det var årsskiftet 20-21 har den inte varit påställd så går det inte att ta den i trafik.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Crosser går bara enduro regga när man köper ny.. Dvs. Får bara köra till å från tävling/träning med Svemo godkänd tävlings licens..
Lv regga går inte..

Styret_Larsson

Gubbsportnörd.
Gick med
18 Aug 2021
Hoj
Suzuktm
Undrade mer om någon här i forumet vet ifall det är flera än ktm/Huskvarna/Yamaha som lv reggar sina enduro modeller från fabrik tex Hondas enduro crf450/sherco/beta/gasgas osv
Yamaha säljs inte längre lvg-reggade, tyvärr. Detsamma gäller Honda. Övriga märken du nämner säljs lvg-reggade.

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
Jo har kollat runt en del men det är mest inlägg ifall det går att lv regga crossar tec crf, sxf, osv.

Skulle tro att det finns blandat både högt och lågt beroende på försäljningsväg (privatimport), årsmodell och typ...

Det enklaste är nog troligen att du försöker få fatt i lite registreringsnummer från fordon av de typer du är intresserad av och så söker du fakta hos Transportstyrelsen.

Någon komplett lista där du kan se årsmodeller och fordonsklasser existerar troligen inte hos någon av medlemmarna här på forumet. Även om jag håller med om att det skulle kunna vara smidigt... :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC