LV-regga en KTM 125 EXC?

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
KTM 125 EXC 2007 / KTM 300 EXC 2009 Husaberg Edition
Tjo!
Hur ska jag göra få att få en KTM 125 exc lv-reggad? Hört att från årsmodell -03 och framåt är dom lv-reggade från fabrik. Stämmer detta? Vart får man tag i strypning & vad kostar detta? Sett en massa lv-reggade i annonser men till riktiga fantasipriser. Hur har ni som har lv reggade 11kw ktm 125 exc gjort?
Tacksam för snabbt svar.
Mvh: Kennie

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
finns rætt många lvreggade från fabrik på 4kw. det ær de alla kør på..

finns næstan aldrig strypningar med. men det behøvs endå inte på bes.

går inte o lvregga en som inte ar det redan.. så tjøp en som e lvreggad

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
Men hur kan vissa 03:eek:r vara lv-reggade medans andra 03:eek:r inte är det då, utan bara enduro-reggade? Någon måste ju ha lyckats regga en exc 125:a till a1-behörighet.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Men hur kan vissa 03:eek:r vara lv-reggade medans andra 03:eek:r inte är det då, utan bara enduro-reggade? Någon måste ju ha lyckats regga en exc 125:a till a1-behörighet.

Dom såldes som LV-reggade men vissa valde att regga om till e-reg.
Dels för att slippa blinkers etc (går ju bara sönder i endurospår) men sedan tror jag att dom hade billigare försäkring förut, nu är det dock inte lika populärt att göra om till e-reg.

Varningens finger för att vissa är reggade på 25kW också.

Men standard är LV-reg från och med -03

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
måste ju ha lyckats regga en exc 125:a till a1-behörighet.

Dom FLESTA e ju reggade på 4kw från fabrik = lætt mc

Om du inte kan skruva så tjøp annan hoj:tummenupp

Nær det begav sig før mig så bytte jag alla lager i motorn/ny vev/kolv vid 45h o sen ytterligare 2 kolvbyten till ja sålde den (85h) Men då har jag alltid haft ganska tung høgerhand. :tummenupp

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Men Enduro reggad borde väll vara lätt att LV-regga? Svårare med Cross då de är annat i växellåda och annat som jag inte kommer ihåg.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Men Enduro reggad borde väll vara lätt att LV-regga? Svårare med Cross då de är annat i växellåda och annat som jag inte kommer ihåg.

regga om en e-reggad e 99% omøjligt. man måste skaffa ett s.k CoC-dokument vilket inte ens KTM kan utfærda. finns hundra trådar om detta redan.

En cross kan man inte regga pga samma orsak.

så før allt i værlden køp en som e reggad från børjan.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

KTM cross går ej att LV-regga.
Som någon annans skrev ovan så är alla EXC fom. 03 LV-reggade, men en del valde att enduroreggA DEM.

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
KTM cross går ej att LV-regga.
Som någon annans skrev ovan så är alla EXC fom. 03 LV-reggade, men en del valde att enduroreggA DEM.

Hur vet man om den är e-reggad eller lv-reggad. Vissa skriver ju att den är både och. Har fått 2 regnr på 2 olika annonser, ena e-reggad, andra lv-reggad. Men det står likadant i båda regbevisen. Om dispans m.m. Blir nog kanske enklast att köpa en lv-reggad från början då kanske... men dyrt.. =( kanske bättre att ta det tunga kortet och köpa en annan större... finns lite mer utbud. Men har ju tyvärr bara a1.. är 26 år, men kanske räcker med en uppkörning till tungt bara. eller?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Hur vet man om den är e-reggad eller lv-reggad. Vissa skriver ju att den är både och. Har fått 2 regnr på 2 olika annonser, ena e-reggad, andra lv-reggad. Men det står likadant i båda regbevisen. Om dispans m.m. Blir nog kanske enklast att köpa en lv-reggad från början då kanske... men dyrt.. =( kanske bättre att ta det tunga kortet och köpa en annan större... finns lite mer utbud. Men har ju tyvärr bara a1.. är 26 år, men kanske räcker med en uppkörning till tungt bara. eller?

LV-reggat har inte dispanser under "tilläggsinformation", åtminstone ingen LV-reggad hoj jag sett.
Säger en säljare att hans hoj är LV-reggad men att det finns dispanser för t.ex. blinkers och så, så bör du ju fundera på om det är en okunnig säljare/lögnhals till säljare du har att göra med

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
LV-reggat har inte dispanser under "tilläggsinformation", åtminstone ingen LV-reggad hoj jag sett.
Säger en säljare att hans hoj är LV-reggad men att det finns dispanser för t.ex. blinkers och så, så bör du ju fundera på om det är en okunnig säljare/lögnhals till säljare du har att göra med

finns duktigt många anonser på enduro-reggade exc där dom skriver att det ska gå att lv-regga dom.. men detta är då med andra ord omöjligt!? Fick även ett regnr på en exc 99:a, som knappt visade någonting på regbeviset (via transportsyrelsens hemsida). inget om kw eller nåt alls... du kan få regnr på ett pm om du är duktigt på sånt..??

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
finns duktigt många anonser på enduro-reggade exc där dom skriver att det ska gå att lv-regga dom.. men detta är då med andra ord omöjligt!? Fick även ett regnr på en exc 99:a, som knappt visade någonting på regbeviset (via transportsyrelsens hemsida). inget om kw eller nåt alls... du kan få regnr på ett pm om du är duktigt på sånt..??

Saknar den massa information så kan det vara så att den bara är förreggad och då är det också lite "kört" så att säga

Att folk säger att det går att LV-regga kan nog bero på att dom är okunniga eller att det låter bra när man ska sälja

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Exakt, tex. en KDX 200 tycker man ju inte vore nåt problem att lv regga, men glöm det, har den inga papper från när den var ny i landet så är det tvärkört och man får hålla sig till e-reg.

Så det viktiga är nog tat den sen tidigare tagits in i landet för att lv-reggas så att man har papper på den så att säga, det ligger ju inet i nån person senares intresse att ha ut de här falkreggade på vägarna då vi alla vet att ingen kör med 4kw eller vad det nu stod.

Med tanke på trimmningsgraden tror jag inte heller att man sitter och kör runt så mycket på en sån där i annat syfte än just att tävla eller träna i nån form och då räcker ju e-regningen bra.

Det är ju så att man får betala för att ha mycket effekt i form av att grejorna slits hårt, vill man bar brumma runt och spela ball så ska man skafaf sig nåt mildare som håller för det.

Du kan ju tänka dig att ligga mil efter mil längs vägarna med en sån där, vad är syftet för nåt sånt egentligen?

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Ja har en KTM 125 Exc -08, den är lv reggad men avställd.
Dom är reggade från fabrik, ja. Men om den som köpt den köpte den som Enduro från börja går de inte att a1-regga.

Strypning: finns ett block som sitter vid oljefiltret som gör att motorn får mindre syre och så, btw vf köra strypt? Dom kollar inte sånt på besiktning, och kör du lagligt finns det väl ingen idé för polisen att ta in den för bänkning? KÖR OSTRYPT OCH LAGLIGT!! :banana:yoparty

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ja har en KTM 125 Exc -08, den är lv reggad men avställd.
Dom är reggade från fabrik, ja. Men om den som köpt den köpte den som Enduro från börja går de inte att a1-regga.

Strypning: finns ett block som sitter vid oljefiltret som gör att motorn får mindre syre och så, btw vf köra strypt? Dom kollar inte sånt på besiktning, och kör du lagligt finns det väl ingen idé för polisen att ta in den för bänkning? KÖR OSTRYPT OCH LAGLIGT!! :banana:yoparty

Och så krockar du och i bästa fall kommer du undan med att inte få någon ersättning för hojen alls. Är försäkringsbolaget jävliga kräver de dig på alla kostnader som är relaterade till olyckan. Kan bli en del, sjukhuskostnader, rehab, invaliditetsers etc etc. :banana:banana:banana:banana

Edit: Ska du däremot enbart ha cykeln i närmsta lerhål spelar det inte så stor roll.
Edit2: Scenariot ovan gäller ju om du försäkrat cykeln på den reggade effekten, men om det däremot är någon form av "ursprunglig" effekt som står i papprena får du ju givetvis köra på som vanligt utan att oroa dig för det jag beskrev ovan.

Last edited:

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Och så krockar du och i bästa fall kommer du undan med att inte få någon ersättning för hojen alls. Är försäkringsbolaget jävliga kräver de dig på alla kostnader som är relaterade till olyckan. Kan bli en del, sjukhuskostnader, rehab, invaliditetsers etc etc. :banana:banana:banana:banana

Edit: Ska du däremot enbart ha cykeln i närmsta lerhål spelar det inte så stor roll.
Edit2: Scenariot ovan gäller ju om du försäkrat cykeln på den reggade effekten, men om det däremot är någon form av "ursprunglig" effekt som står i papprena får du ju givetvis köra på som vanligt utan att oroa dig för det jag beskrev ovan.

då är det bara sätta dit strypningen innan man lämnar in det så var det klart, och säger poliserna nåt så skiter dom nog i om man körde strypt och bara hoppas att man inte skadat sig...

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
då är det bara sätta dit strypningen innan man lämnar in det så var det klart, och säger poliserna nåt så skiter dom nog i om man körde strypt och bara hoppas att man inte skadat sig...

Ja, eller så bärgas cykeln iväg till närmsta verkstad när du ligger i ambulansen. Skulle vilja höra samtalet när du ringer verkstan efter ett tag "Tjena, det är jag med den toksmällda 125:an, jag skulle bara svänga förbi och sätta dit strypningarna, det är lugnt va?.

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Ja, eller så bärgas cykeln iväg till närmsta verkstad när du ligger i ambulansen. Skulle vilja höra samtalet när du ringer verkstan efter ett tag "Tjena, det är jag med den toksmällda 125:an, jag skulle bara svänga förbi och sätta dit strypningarna, det är lugnt va?.

ja bröstar upp mig och då äre chill, sluta vara mr sherlock nu va, :D

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...