Lv reggad med klös

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Chucky skrev:
2283865 den var riktigt fin...
men vad är det för skillnad när mellan 4takt och 2takt jag menar i styrka acc och sånt, vad jag har hört så är 4taktare starkare men slöare acc stämmer det?
Riktigt fin WSM iaf
:lol:lol:lol:rofl:lol

Nej det stämmer över huvud taget inte. Dagens 4t ligger på max 15 (de flesta ligger inte ens däromkring). Har man 2 hojar, en 2t och en 4t med samma kubic så kommer alltid 2t vinna. Räkna med ungefär dubbla effekten i 2t jämfört med 4t. Så brukar det vara men det stämmer inte bra i 125:a klassen. 2t har oftast mer än dubbla effekten 2t 25-40 hk 4t 8.5-16 ungefär.

KalleNorton skrev:
:lol:rofl:lol

Last edited:

Chucky

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Ingen (ännu)
Lundgren skrev:
2283891 :lol:lol:lol:rofl:lol

Nej det stämmer över huvud taget inte. Dagens 4t ligger på max 15 (de flesta ligger inte ens däromkring). Har man 2 hojar, en 2t och en 4t med samma kubic så kommer alltid 2t vinna. Räkna med ungefär dubbla effekten i 2t jämfört med 4t. Så brukar det vara men det stämmer inte bra i 125:a klassen. 2t har oftast mer än dubbla effekten 2t 25-40 hk 4t 8.5-16 ungefär.

:lol:rofl:lol

men en lätt mc får väll högst ha 11kw = 25hk? :confused:

Husqvarna WRE 125 är inte för lv bruk va? :'(

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Hornet 600 -99
Chucky skrev:
men en lätt mc får väll högst ha 11kw = 25hk?

Husqvarna WRE 125 är inte för lv bruk va? :'(
Ja, en lätt mc får bara ha 11 kw. Men i princip alla 2-takts 125or är avstrypta.Mycke roligare helt enkelt. Hade du tänkt köra lagligt är nog 4-takt en bra idé, medan ktm, gasgas å liknande är ytterst onödigt.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
om du bara har 20k för hojen så satsa på en annan hoj, dels för att dessa kostar mycket, dricker mycket och kräver mer service, fast å andra sidan så är de oftast billigare att försäkra.

Chucky

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Ingen (ännu)
brorzan skrev:
2283933 Ja, en lätt mc får bara ha 11 kw. Men i princip alla 2-takts 125or är avstrypta.Mycke roligare helt enkelt. Hade du tänkt köra lagligt är nog 4-takt en bra idé, medan ktm, gasgas å liknande är ytterst onödigt.

Köra lagligt? ALDRIG, snuten stannade mig när jag stegrade lite med compacten de påpekade då att jag hadde ställbartmunstycke och ville se mina försäkrings bevis... så nu ska jag inte köra lagligt längre så då verkar 2takt vara något för mig.
Denna är väll lv reggad? Husqvarna WRE 125 den har ju blinkers o allt..

-Rosen- skrev:
2283944 om du bara har 20k för hojen så satsa på en annan hoj, dels för att dessa kostar mycket, dricker mycket och kräver mer service, fast å andra sidan så är de oftast billigare att försäkra.

jag bara sa 20k för att inte få massa förslag på 70.000 kroners 125:eek:r :hihi

Bifogat

• 5455555555555555555.jpg
    5455555555555555555.jpg
    85.2 KB · Visningar: 37
  • bikepics-550955-full.jpg
    bikepics-550955-full.jpg
    93.6 KB · Visningar: 38

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Chucky skrev:
2283951 Köra lagligt? ALDRIG, snuten stannade mig när jag stegrade lite med compacten de påpekade då att jag hadde ställbartmunstycke och ville se mina försäkrings bevis... så nu ska jag inte köra lagligt längre så då verkar 2takt vara något för mig.
Denna är väll lv reggad? Husqvarna WRE 125 den har ju blinkers o allt..

jag bara sa 20k för att inte få massa förslag på 70.000 kroners 125:eek:r :hihi
bilden som du länkar till är på en ch-racing och ingen husqvarna eller 2-t för den delen.

om du vill ha en av dessa hojar så får du räkna med att punga ut 25k+ iaf sen om du vill ha motard så lägg till 10k minst

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Chucky skrev:
2283211 satan... men ktm nu vart hittar man dem ktm exc lv reggad inte över 20k :D

Alla pratar ju bara motard, har inte sett nånstans att du skrev att det var motard som gällde. Isf så finns det ju en del på sporthojsfronten också, och det brukar vara lite billigare. En Aprilia RS125 kan man ju få för 20 om man har tur. Gamla 7växlade Cagiva mito kan gå ända ner till 15 tusen. Dom är dessutom snygga till skillnad från prillan. :tuttar "Nya" TZR är tamejfan det grymmaste som finns i 125-väg, kostar runt 22, dock några färre hästar men sjukt snygg. RG125F ligger i samma klass.
Sen finns det sportisarna med liiite mindre ponnies, typ Tzr, Nsr och gamla Rg125(FUL.). Kostar 8-14 tusen. Så har vi såklart RD-klassen, la créme de la créme! Bättre finns inte, och för bara runt SEX TUSEN! Sjukt grymma. :näsblod NS125F hamnar där också. Dom är fula. :mad:

Men ska jag vara helt ärlig så tror jag att det finns effekt så det räcker till många bromsränder i kallingarna vilken hoj du än väljer, det krämar på mer än vad man tror, även på de lite tröttare hojarna.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Trashcan skrev:
2284185 Alla pratar ju bara motard, har inte sett nånstans att du skrev att det var motard som gällde. Isf så finns det ju en del på sporthojsfronten också, och det brukar vara lite billigare. En Aprilia RS125 kan man ju få för 20 om man har tur. Gamla 7växlade Cagiva mito kan gå ända ner till 15 tusen. Dom är dessutom snygga till skillnad från prillan. :tuttar "Nya" TZR är tamejfan det grymmaste som finns i 125-väg, kostar runt 22, dock några färre hästar men sjukt snygg. RG125F ligger i samma klass.
Sen finns det sportisarna med liiite mindre ponnies, typ Tzr, Nsr och gamla Rg125(FUL.). Kostar 8-14 tusen. Så har vi såklart RD-klassen, la créme de la créme! Bättre finns inte, och för bara runt SEX TUSEN! Sjukt grymma. :näsblod NS125F hamnar där också. Dom är fula. :mad:

Men ska jag vara helt ärlig så tror jag att det finns effekt så det räcker till många bromsränder i kallingarna vilken hoj du än väljer, det krämar på mer än vad man tror, även på de lite tröttare hojarna.
Nej men han föreslår ju själv Husqvarna och visar bilder på Ch så :rolleyes:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Loy skrev:
2285175 Dom är lv-reggade men way över din budget.

Om du nu har en budget på 20K så skippa allt vad lv-reggade enduros heter och lägg tankarna på en Crm, Dt, Nsr, Rs eller mito.

Kolla in dessa på blocket!
Skipa mito och nsr om du har 20 k nu har du inte råd med delarna till dom.

Köp min crm ny servad och fin (i slutet av juli då)

Chucky

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Ingen (ännu)
prulle skrev:
2285246 Skipa mito och nsr om du har 20 k nu har du inte råd med delarna till dom.

Köp min crm ny servad och fin (i slutet av juli då)

Tja crm såg ju inte så satans snygg ut men jag antar väll att den går att styla lite ;D... vad ska du ha för den? :p ut o ta lite bilder på den! :tummenupp vad drar en sånhär per mil eller vad drar din?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Chucky skrev:
2285892 Tja crm såg ju inte så satans snygg ut men jag antar väll att den går att styla lite ;D... vad ska du ha för den? :p ut o ta lite bilder på den! :tummenupp vad drar en sånhär per mil eller vad drar din?

Mellan 0.4 och 1 typ!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Chucky skrev:
2285892 Tja crm såg ju inte så satans snygg ut men jag antar väll att den går att styla lite ;D... vad ska du ha för den? :p ut o ta lite bilder på den! :tummenupp vad drar en sånhär per mil eller vad drar din?
15-16000 Nja har lite svårt att ta bilder den står i ett garage på hammarby. Gå in på min press får du se. Har kört 4 mil på 1,5 liter men mer normalt är 0.6

Chucky

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Ingen (ännu)
prulle skrev:
2285983 15-16000 Nja har lite svårt att ta bilder den står i ett garage på hammarby. Gå in på min press får du se. Har kört 4 mil på 1,5 liter men mer normalt är 0.6

okej jag får se hur mkt jag får ut av sommar jobbet och så ;) men vänta inte med att sälga den ifall det skulle komma upp någon före :tungan

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Trashcan skrev:
2284185 Alla pratar ju bara motard, har inte sett nånstans att du skrev att det var motard som gällde. Isf så finns det ju en del på sporthojsfronten också, och det brukar vara lite billigare. En Aprilia RS125 kan man ju få för 20 om man har tur. Gamla 7växlade Cagiva mito kan gå ända ner till 15 tusen. Dom är dessutom snygga till skillnad från prillan. :tuttar "Nya" TZR är tamejfan det grymmaste som finns i 125-väg, kostar runt 22, dock några färre hästar men sjukt snygg. RG125F ligger i samma klass.

för att han letade efter en extrem hoj :hihi

Chucky

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Ingen (ännu)
-Rosen- skrev:
2286245 för att han letade efter en extrem hoj :hihi

hehe aa först när jag bestämde mig för att köpa en 125:a kollade jag bara på sprt hojjar sen tänkte jag att de är ju inte så kul att bara ligga på vägar hela tiden, jag menar man kan ju inte ta en sporthoj tex honda nsr och sticka ut till ett grustag eller en skog och börja sprätta grus osv... :tungan

så ja, det är motard jag menar ;)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...