[Tim]
Fotogenic.
- Gick med
- 3 Nov 2004
- Hoj
- Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Utan att verka för dryg så tycker jag att du kan ignorera RookieMs inlägg. Han är ute och cyklar. Random och fleece däremot. Deras inlägg är vettiga. Du kan aldrig få med dig det du behöver om du tar hojen dit.
Här är en lista på några grejer (har precis vaknat så jag glömmer säkert hälften) som du bör ha med dig:
Crossen
Depåstöd
Miljömatta ( Ingen seriös klubb/bana kommer låta dig stå utan det)
Hylsnyckelsats
Extra googles
Kedjespray
Ett gäng fasta nycklar för att kolla ekrar mm.
En macka
Två bananer
Torra kläder...
Vattenflaska
Bensindunk
Extra slang
Verktyg gör att kunna laga en eller flera punkteringar.
Detta är bara det som jag kan komma på på rak arm.
Sen kommer säkert ngn skriva att du kan låna det mesta på plats om du inte har fått med dig/glömt ngt. Och det stämmer absolut. Men femte gången ngn kommer och ska låna min kedjespray på två månader så är det stopp. Crossdepån är väldigt hjälpsam men sabba inte för andra. Ingen gillar en snyltare.
Sen måste vi klargöra en sak, är det seriös cross/enduro du vill köra eller är det sommarstugekörning på grusvägen du vill ägna dig åt? För jag ser exempelvis inte en KTM 520 som ett seriöst alternativ på crossbanan. Mest pga åldern men även storleken.
Sen kommer slitaget på däck och allt annat snart ha kostat mer än en billig dragkroksställning/släpvagn.
My 2 cent...
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Här är en lista på några grejer (har precis vaknat så jag glömmer säkert hälften) som du bör ha med dig:
Crossen
Depåstöd
Miljömatta ( Ingen seriös klubb/bana kommer låta dig stå utan det)
Hylsnyckelsats
Extra googles
Kedjespray
Ett gäng fasta nycklar för att kolla ekrar mm.
En macka
Två bananer
Torra kläder...
Vattenflaska
Bensindunk
Extra slang
Verktyg gör att kunna laga en eller flera punkteringar.
Detta är bara det som jag kan komma på på rak arm.
Sen kommer säkert ngn skriva att du kan låna det mesta på plats om du inte har fått med dig/glömt ngt. Och det stämmer absolut. Men femte gången ngn kommer och ska låna min kedjespray på två månader så är det stopp. Crossdepån är väldigt hjälpsam men sabba inte för andra. Ingen gillar en snyltare.
Sen måste vi klargöra en sak, är det seriös cross/enduro du vill köra eller är det sommarstugekörning på grusvägen du vill ägna dig åt? För jag ser exempelvis inte en KTM 520 som ett seriöst alternativ på crossbanan. Mest pga åldern men även storleken.
Sen kommer slitaget på däck och allt annat snart ha kostat mer än en billig dragkroksställning/släpvagn.
My 2 cent...
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk