Lycka till i morgon [22/7]Kreuger!!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jag håller tummarna i planet på 10000 m(eller vad det nu är), det vet du!

Du får minst en pallplats igen, jag tror på SEGER!!! Det ser jag i mina visioner, då jag är synsk , nämlisch! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Voice

Let freedom ring with a shotgun blast..
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
*host* Nej?
Ja lycka till för helskotta!! Må din seger sitta som pungen på en sladdlös hasselmus!!

Nej, men lycka till...for real!!
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Lycka till! Hoppas att du hamnar på pallen :tummenupp
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Grattis får man säga nu. Från en 20 startposition på gridden till en jävligt najs 4:de platts!
Stora :tummenupp

Lägger till lite bilder från dagen!
Bildtexter till dessa får ni hitta på själva ; )
 

Bifogat

  • _DSCN2992.jpg
    _DSCN2992.jpg
    104.4 KB · Visningar: 75
  • _DSCN2993.jpg
    _DSCN2993.jpg
    101.2 KB · Visningar: 52
  • _DSCN2997.jpg
    _DSCN2997.jpg
    92.5 KB · Visningar: 66
  • _DSCN2999.jpg
    _DSCN2999.jpg
    93.9 KB · Visningar: 74
  • _DSCN3002.jpg
    _DSCN3002.jpg
    95 KB · Visningar: 62
Last edited:

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Gick juhe bra det där! Tokskoj att se på ett räjs!
 

Bifogat

  • liten1.jpg
    liten1.jpg
    70.1 KB · Visningar: 41
  • liten2.jpg
    liten2.jpg
    56.1 KB · Visningar: 42
  • liten3.jpg
    liten3.jpg
    48.8 KB · Visningar: 53

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Ledsen att göra dig besviken Kongo men det gick inte riktigt enligt plan.

orkar inte skriva hela historien nu men en snabbversion.

Det regna på morgonen, första tidskvalet kördes på upptorkande och på gamla däcken, blev inte bytta på morgonen pga spöregn. Ingen fick nån tid värd namnet då så det blev i praktiken bara ett kval.

Nya däck och ny olja i hojen så sticker jag ut på det kvalet, hinner knappt börja gasa så kommer det en kille och ger sig på nån idiotomkörning dömd att misslyckas där han krokar ihop oss och trycker ikull mig i hårnålen. Inga direkta skador men jag hann aldrig sätta någon vidare kvaltid eftersom jag precis börjat få upp farten. Fick inte köra mer eftersom jag var omkull. Tiden 1.14.3 räckte till 20 startplats av 36. Kändes ju lite jobbigt eftersom jag visste att jag borde stått nånstans mellan 5 och 10 om jag fått åka några kvalvarv till och då hade man ju varit med från början.

Hur som helst går starten bra, är nog på typ plats 12 efter 3 kurvor och fortsätter köra om lätt. Många kraschar dock ur sig och ambulansen är på banan. Det är gulflagg på stora delar av banan och efter 3 varv flaggas loppet av. Då har jag kört upp mig till 6 plats och har en kille framför mig som jag vet att jag spöar.

Det blir 10 min paus och sen blir jag rätt irriterad när det blir omstart från plats 20 igen.

Startar bra igen men den här gången är det svårare att ta sig fram så jag får arbeta mig igenom hela fältet. Det var 15 varv från början och efter omstarten blev det bara 13 varv så det var 2 varv mindre att köra upp sig på. Lyckades dock köra upp mig från 20 till 4 plats med en bästa tid på 1.11.9 vilket var ca 0.5 s långsammare än vinnarens snabbaste varv och då hade han fritt hela tiden medan jag ständigt hade folk ivägen. Kändes att det finns en hel del mer att hämta och jag gjorde massor med misstag, bromsa på mig, tappade placeringar några gånger som jag fick kämpa till mig igen och var nog nära att köra av fler gånger under det här racet än jag varit på samtliga bandagar jag haft hittills.

Hur som helst var det vansinnigt roligt och på sätt och vis var det nog en mycket roligare tävling för mig nu när jag fick ligga på ständig omkörning än om jag legat 4a hela racet och bara fått ligga och bevaka.

Det börjar gå in nu att det är en helt annan sak att köra fort när det är race och att köra enligt regelboken på ett snyggt och snabbt sätt när man har tom bana. Här gäller det att välja innespår, knuffa sig fram, knycka andras spår, köra in framför och bromsa hårt och för sent och kanske tappa tid men lyckas blockera och ändå vinna en placering. Jag bromsade "för sent" minst två gånger per varv men även om jag tappade tid på det så gjorde det att jag tog mig förbi folk och sen kunde jag köra bättre i nästa kurva. Ibland misslyckades det med. Ett varv körde jag om tre st på rakan för att genast bli omkörd av samma tre i första böjen där jag bara precis lyckas hålla mig kvar på banan. En gång går jag om på yttern i ejjes och killen jag kör om driftar utåt så det finns inte plats och hans armbåge hamnar på mitt bromshandtag så mitt framhjul låser och ritar 3 meter svart spår. Hinner precis svänga i sista stund, sladdar genom kurvorna och bromsar om honom på innern istället i hårnålen.

Egentligen är det smått otroligt att jag inte körde av men nu höll det ju och kul var det! Nån som har förslag på nästa tävling?
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Grattis till 4:e platsen iaf :tummenupp Bra jobbat! Det visar ju bara att du har vad som krävs för att stå högst upp på pallen nästa gång.
När nu nästa gång blir så kom gärna ut med det i tid så att man kan komma och kolla :)
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Grattis till en hedervärd placering i ditt andra race. :tummenupp

Det är alltid lika intressant att läsa hur det gick till på banan. Fortsätt med det.
 

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Bra jobbat grabben :tummenupp
Va surt att behöva börja om från 20:e platsen bara :(
 

Tompa Racing

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR1000RR
Roligt att höra att du kom i mål som fyra till slut! Vekligen, då det var mig du krokade ihop med under kvalet in i hårnålen... Som vanligt är det två versioner av det som händer men ok. vi krokade ihop och dessvärre lyckades du inte hålla dig på hjulen. :(

Återigen roligt att du lyckades så bra i racet! Grattis! :tummenupp
Och lyckat till framöver! :banana
 
Last edited:

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Race4ewer skrev:
2327281 Roligt att höra att du kom i mål som fyra till slut! Vekligen, det var mig du krokade ihop med under kvalet in i hårnålen... Som vanligt är det två versioner av det som händer men ok. vi krokade ihop och dessvärre lyckades du inte hålla dig på hjulen. :(
Nu till brasklappen, 1. det var lite drygt en halv sekund till min bästa varvtid va? 2.Jag vart förvånad över var att ni som kör 1000cc inte var snabbare med tanke på ert effektövertag? Det kändes hopplöst under kvalet när man ut ur varje böj tappade meter på meter för att sedan ta igen det på inbromsningarna och i kurvorna... Nåväl jag lyckades kvala in som 2:a i vart fall... Dock med just en 1000cc framför mig :)
Nu har jag förmodligen kastat kniv i kuvös, men men jag ska inte sticka under stolen med att jag är nöjd med tävlingen, dels med tanke på att det var tredje gången jag var på banan och körde, men framför allt med tanke på att det var 1000cc med! Med tanke på det är jag riktigt nöjd med min seger!

Återigen rolgit att du lyckades så bra i racet! Grattis! :tummenupp
Och lyckat till framöver! :banana


Gelleråsen är väl allmänt känd som en 600 bana.
Mycket kurvor och teknik som ger fördel med en lättsvängd hoj.
Tycker snarare att det var bra av oss med literhojar att hänga på 600 så bra som vi gjorde.

Bra kört Petter. :tummenupp

Min racerapport finns här. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=129036
 
Last edited:

Tompa Racing

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR1000RR
Eskilsson skrev:
2328033 Gelleråsen är väl allmänt känd som en 600 bana.
Mycket kurvor och teknik som ger fördel med en lättsvängd hoj.
Tycker snarare att det var bra av oss med literhojar att hänga på 600 så bra som vi gjorde.

Bra kört Petter. :tummenupp

Min racerapport finns här. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=129036


Ja kanske är det så? Det var som sagt bara en liten hopplös känsla under kvalet när man laddade på allt vad man kunde ut ur böjarna, endå så kom ni era rackare på 1000cc hojarna och tuta för omkörning på de mindre kurviga partierna... Men men, det är väl kanske som du säger att banans helhet ändå är bättre anpassad för våra sexhundror?
Och jag hoppas verkligen inte att Petter tog det personligt då det var mer allmänt 1000 vs 600. Som sagt Petter jag tycker du gjorde en strong instats under racet vilket jag verkligen är glad för med tanke på vår incident under kvalet... :tummenupp
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Race4ewer skrev:
2330527 Ja kanske är det så? Det var som sagt bara en liten hopplös känsla under kvalet när man laddade på allt vad man kunde ut ur böjarna, endå så kom ni era rackare på 1000cc hojarna och tuta för omkörning på de mindre kurviga partierna... Men men, det är väl kanske som du säger att banans helhet ändå är bättre anpassad för våra sexhundror?
Och jag hoppas verkligen inte att Petter tog det personligt då det var mer allmänt 1000 vs 600. Som sagt Petter jag tycker du gjorde en strong instats under racet vilket jag verkligen är glad för med tanke på vår incident under kvalet... :tummenupp



Klart vi ska hålla kampen 600 vs 1000 levande. Och att ingen behöver ta det personligt. Alltid kul med lite munhugg. :hihi
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
tack så mycket.
klart jag inte har tagit något personligt, förstår ju att jag inte blev påkörd med flit. Hade det varit under racet hade jag aldrig sagt något. Det var det faktum att jag precis hade börjat bygga upp farten och hade 10 kvalvarv kvar som gjorde att det kändes onödigt att bli påkörd i en omkörningssituation. Under själva racet gjorde jag ett antal liknande felbedömningar per varv och krokade ihop med ett flertal förare under mina omkörningar och var så otroligt nära att köra på flera stycken när jag tog mig fram men då kändes det mer motiverat. Hade du bara visat dig på innern så hade jag låtit dig bromsa om och sen försökt följa efter dig och lära mig istället men det kunde ju inte du veta. Det var synd att jag inte fick vara med därframme i racet direkt från start, då hade du nog fått se mer av mig. Tyvärr blir det väl inte så ofta vi tävlar i samma klass men man vet aldrig.

Jag lärde mig otroligt mycket under det här racet och framförallt var det vansinnigt roligt.

Tack alla för ert stöd!

//Petter
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top