Lycklig!!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Det finns två möjligheter att få spärrtiden sänkt.

1. Du har extremt behov av KK i tjänsten
2. Du har barn på annat håll och behöver bil för att hälsa på dem osv.


Som Kongo skrev... äg språket, jag anlitade en advokat när jag blev av med mitt och hon satte samman ett saftigt brev på tre sidor :D fick mitt straff sänkt från 2 till 1 mån.

Dock har mina försäkringspremier gått upp utav helvete.. tredubbel bestraffning..

Stanna inte nästa gång.. om det finns möjlighet att dra.
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Felix skrev:

Dock har mina försäkringspremier gått upp utav helvete.. tredubbel bestraffning..

Stanna inte nästa gång.. om det finns möjlighet att dra.

Fan , så du menar att även jag kommer at få höjda premier :mad: Kul nästan jämt!

Jag skulle aldrig dra ändå med tanke på att jag känner många BRA poliser och det skulle vara jävligt pinsamt OM de tog mig då....
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Kongo skrev:
Fan , så du menar att även jag kommer at få höjda premier :mad: Kul nästan jämt!

Jag skulle aldrig dra ändå med tanke på att jag känner många BRA poliser och det skulle vara jävligt pinsamt OM de tog mig då....

De bolag jag har pratat med tror att jag tog körkort 2002, och det får jag pröjsa mycket för... Det spelade ingen roll att jag gapade och levde rövare samt hävdade att jag tog kortet 97.

Det om något suger mer än allt annat... vänta tills du skall teckna om din försäkring, man sitter i skiten,., jag lovar!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Felix skrev:
De bolag jag har pratat med tror att jag tog körkort 2002, och det får jag pröjsa mycket för... Det spelade ingen roll att jag gapade och levde rövare samt hävdade att jag tog kortet 97.

Det om något suger mer än allt annat... vänta tills du skall teckna om din försäkring, man sitter i skiten,., jag lovar!

:mad: *Mummel*... Det är ju redan så "billigt"! :6surkart
 

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525EXC-07
Felix skrev:
De bolag jag har pratat med tror att jag tog körkort 2002, och det får jag pröjsa mycket för... Det spelade ingen roll att jag gapade och levde rövare samt hävdade att jag tog kortet 97.

Det om något suger mer än allt annat... vänta tills du skall teckna om din försäkring, man sitter i skiten,., jag lovar!

Kan man inte be vägverket om ett nytt körkort med rätt ursprungsdatum nu? Har för mig att dom ändrade det för ett tag sen.
Är själv av med körkortet nu :mad: körde om en civilbil kl 02 på natten med bil, blev mätt med pilot till 162 km/h. Nån som vet ifall länsstyrelsen tar nån som helst hänsyn till att det knappt var nån bil ute när dom bedömer hur länge man ska bli av med kortet? Blir väl 4 månader annars :( fast man är ju bara 3 km/h ifrån att få tre månader så det går kanske att få ner det till 3, så man får köra lite mer hoj i år.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Tjena Perra,
Läste om KK förlusten på wcx, tråkigt :(

Jag har KK med rätt ursprungsdatum men det sket bolagen i. Om man har blivit av med KK är man inte ansvarsfull resonerade dem.

Rätt bistert, det spelar ingen roll vad det står på KK om de ändå går efter det nya utgivningsdatumet.

Angående din skrivning till Länsstyrelsen, lyssna på kongo, hävda EXTREMT behov av KK i tjänsten så kanske du får ner till 3 mån. De brukar även ta hänsyn till få bilar, hoppas snuten skrev med det i sin rapport (du borde fått en kopia, vilken du förhoppningsvis inte undertecknade eller liknande)

Lycka till,
/F
 

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525EXC-07
Felix skrev:
Tjena Perra,
Läste om KK förlusten på wcx, tråkigt :(

Jag har KK med rätt ursprungsdatum men det sket bolagen i. Om man har blivit av med KK är man inte ansvarsfull resonerade dem.

Rätt bistert, det spelar ingen roll vad det står på KK om de ändå går efter det nya utgivningsdatumet.

Angående din skrivning till Länsstyrelsen, lyssna på kongo, hävda EXTREMT behov av KK i tjänsten så kanske du får ner till 3 mån. De brukar även ta hänsyn till få bilar, hoppas snuten skrev med det i sin rapport (du borde fått en kopia, vilken du förhoppningsvis inte undertecknade eller liknande)

Lycka till,
/F
Okej så dom skiter i ursprungsdatumet fan va surt :(
Får väl skriva ihop nåt bra och hoppas på det bästa. Skrev inte på nåt medgivande.
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Perra skrev:
Okej så dom skiter i ursprungsdatumet fan va surt :(
Får väl skriva ihop nåt bra och hoppas på det bästa. Skrev inte på nåt medgivande.

Jag skrev på så det drogs direkt, då får man ju tillbaka kortet tidigare..

Lycka till iaf! :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top