Lyktglastoning...

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Man har ju sett såna där snygga tonade skydd på sporthojar, så att lyktan ser svart ut... Hur funkar det? Lyser det igenom eller är det någon poserpryl som man bara har när hojen står still :tungan ?
Och slutligen: Sånt vill jag också ha :yoparty ! Hur tonar man en lykta så det lyser igenom?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tja..de lyser igenom men inte mycket...snyggt på en svart hoj..
bruka gå o köpa som ett skydd som e tonat som man sätter ovanpå lyset.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Sitter med kardborre och går lätt att plocka bort och lägga i cutsen när det börjar skymma, om man känner för det.

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Så det är inget som man kan göra själv eller? Lyktan jag hade tänkt tona är en Acerbis Diamond eller en Cyclops, och dom lyktglasen är ju mindre platta...
Och det finns väl knappast färdiga tonade glas?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Speedsoda skrev:
Så det är inget som man kan göra själv eller? Lyktan jag hade tänkt tona är en Acerbis Diamond eller en Cyclops, och dom lyktglasen är ju mindre platta...

e väl bara o köpa toningssprej då :rolleyes:

Gabor

Guest
Speedsoda skrev:

Läs den här tråden först.....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83044

...sen är det upp till dig att dö, för det blir billigast för oss andra när du krachar in i en bil som inte sett dig....

Nu är jag medvetet dryg som fan, för vill man inte synas, ja då är man ett riktigt moppefucko eller vad ni vill kallas.

Lampinstallationen spm du tänkt lacka är redan en katastrof när det gäller ljusbild. upp till dig att vara smart eller .... :3freak

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
tassen skrev:
Läs den här tråden först.....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83044

...sen är det upp till dig att dö, för det blir billigast för oss andra när du krachar in i en bil som inte sett dig....

Nu är jag medvetet dryg som fan, för vill man inte synas, ja då är man ett riktigt moppefucko eller vad ni vill kallas.

Lampinstallationen spm du tänkt lacka är redan en katastrof när det gäller ljusbild. upp till dig att vara smart eller .... :3freak

Såja. :pannkyss
Ja frågade faktiskt huruvida det lös igenom överhuvudtaget. Tänker inte sätta dit nån skit som tar bort ljuset, då är det bättre utan lykta...
Men är det som du säger, att ljuset till större delen försvinenr så lägger jag ner projektet, ingen idé att anstränga sig för nåt sånt.

Gabor

Guest
Speedsoda skrev:
Såja. :pannkyss
Ja frågade faktiskt huruvida det lös igenom överhuvudtaget. Tänker inte sätta dit nån skit som tar bort ljuset, då är det bättre utan lykta...
Men är det som du säger, att ljuset till större delen försvinenr så lägger jag ner projektet, ingen idé att anstränga sig för nåt sånt.

Tack för :pannkyss , men det verkar som om tråden tog skruv....

Inte illa menat, bara så du ska tänka till lite. :7peta

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...