MÅSTE VETA snbbt!!!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Stoppsladd skrev:
Skulle det va nån jäkla ordning på detta så är det väl att den bestulne blir ersatt med likadana vin flaskor om det är möjligt annars med en summa pengar. Samt att föräldrarna ger ungarna en omgång på röva och säger ajabaja!

Alla har vi väl gjort pojkstreck när vi va yngre som man ångrar (jag vet....) men det lär väl knappast bli bättre om man blandar in polis och sociala i en sådan "mindre" sak. Eller??

Nej ersättning och ett förlåt herrn och som sagt en omgång på röva. :)

Upprepas händelsen så blir det genast en annan sak och då ska dom givetvis straffas hårt.

Men det kanske bara är min uppfattning.

ja att ge småungar stryk är väl inget jag rekomenderar :fakta
aga är ju genom lag förbjudet och jag hoppas att att du inte menar allvar

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Vilka jävla idioter, hoppas ungarna åker på en ordentlig omgång hos soc. Vad spelar det för roll om det är olåst eller ej?! Det är väl ägarens saker för det?Snott är snott! Att vissa här sedan försvarar sånna här händelser och sedan blir förbannade när någon snor deras hoj fattar jag inte, WHAT'S THE F*CKING DIFFERENCE?! Tjuv som tjuv... :mad:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Spiken skrev:
Vilka jävla idioter, hoppas ungarna åker på en ordentlig omgång hos soc. Vad spelar det för roll om det är olåst eller ej?! Det är väl ägarens saker för det?Snott är snott! Att vissa här sedan försvarar sånna här händelser och sedan blir förbannade när någon snor deras hoj fattar jag inte, WHAT'S THE F*CKING DIFFERENCE?! Tjuv som tjuv... :mad:

men herregud!! :mad:

läs vad det handlar om istället :fakta

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Spiken skrev:

Jorå...så att. Du kör 125:a du. :p

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Under konstruktion
förslaget om att sätta dit honom för försäljning väger tyngst.....
om inte brass e lagligt ska det inte va lagligt med utpressning heller...

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Varför överhuvudtaget förvara 6 flaskor vin i ett olåst förråd? :confused:

Är det inte Polisen/Stöldskyddsföreningen som kör med: "Töm förrådet själv" ?

Eller "bilen" kanske det skulle vara ja...

Det är väl OK att ersätta gubben mot att han tar tillbaka anmälan, men 1200:- låter väldigt saftigt om han inte är en oerhörd konnässör...
Grabbarna är ju trots allt bara 14... :(

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Flagga skrev:
Varför överhuvudtaget förvara 6 flaskor vin i ett olåst förråd? :confused:

Är det inte Polisen/Stöldskyddsföreningen som kör med: "Töm förrådet själv" ?

Eller "bilen" kanske det skulle vara ja...

Det är väl OK att ersätta gubben mot att han tar tillbaka anmälan, men 1200:- låter väldigt saftigt om han inte är en oerhörd konnässör...
Grabbarna är ju trots allt bara 14... :(

precis vad jag menar.man kan ju inte som privatperson driva in en form av böter,det sköter sig självt iom anmälan.hade jag däremot haffat nån som trashade min hoj efter ett stöldförsök och om personen var av äldre årgång så skulle jag kanske freaka ur och knäppa på näsan,fast då är ju chansen att han änmäler mig stor..och i slutänden blir det som för räserkocken.bästa är alltid att kontakta polis även om dom ibland kan verka helt handlingsförlamade....

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Gustav1 skrev:
Jorå...så att. Du kör 125:a du. :p
Tänk, jag hade på känn att den kommentaren skulle komma upp. Goddag Yxskaft...
Tror nog jag har lite bättre insikt i vad som gäller bland ungdomar än vad du till exempel har... 15-16 åringar som snor motorcyklar är inte alls ngn ovanlig förteelse. Hörde med en polare som berättade om hans fd. "kompisar" på hans gamla skola som en dag hade kommit på en sprillans ny sporthoj.... till och med du borde då kunna räkna ut vart den kom ifrån... De hade säkert även de börjat med att just sno "mindre prylar".... Förbannad är bara förnanmet på vad jag blev när han berättade det. :mad: Ungjävlar som inte kan skilja på mitt och ditt ska bestraffas på något vis så att det fastnar i skallen på dem att det de gör är fel, vilken metod man använder låter jag vara upp till var och en, bara det sitter där sen.

Något som också gör mig förbannad är ni som säger att "det var väl inte så farligt, 6 flaskor vin....blablabla" Förstår ni inte att ni då säger att ni tycker det är OK att ungarna tar andras saker, vilket i sin tur leder till att ni passivt medverkar till en ökad brottslighet i Sverige. Sen kan jag hålla med om att polisen i detta fallet gjorde fel som tog betalt.

Last edited:

SamGun

Slicka mig där bak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014 Honda CRF250L
1. Ungjävlarna ska ha stryk.

2. Gubbjäveln tog betalt för spriten. Med andra ord har han langat sprit till ungar = olagligt.

som UrbanTiger skulle ha sagt: Ge alla parter on omgång med valfett så löser sig allt.

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Otroligt oansvarigt att förvara alkoholhaltiga drycker i ett olåst utrymme, speciellt om personen är Polis!

Är det verkligen lagligt? :confused:

Det borde ni kolla upp!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
UrbanTiger skrev:
Inte kan man ge ungarna stryk, me de ska ju få veta att dom gjort fel. Om dom stulit ska dom givetvis stå för det. Om soc blir inblandade så behöver dom ju inte säga att dum druckit upp det utan att dom blev rädda och hällde ut det. Det minskar i alla fall risken för att det blir mer tjafs med dom.
Så var det ju det här med gubben, erbjud honom nya flaskor istället och begär kvitto på att dom återlämnats. Går inte det så betala och få kvitto. Sen kan han ju suga valfett i tingsrätten.
Hur som helst behöver grabbarna lite uppmärksamhet när sånnt här inträffar, finns det ingen undomsverksamhet där ni bor ?

nä det är ju som i alla andra småorter i sverige att det skärs ner på undomsgårdar Etc.klart att dom skall få vetat att det är fel :)
tänker anmäla gubben för utpressning samt lagning om han inte inte betalar tillbaka pengarna.som sagt så är ju dom sociala myndigheterna inkopplade och det är ju dom som ska lösa det här.iom polisanmälan så kommer han ju få ersättning för vinet ändå....

Diversion

Guest
Gör så här: Föräldrarna betalar gubben mot att han drar tillbaka anmälan (med kvitto).
Skitungarna får följa med och be om ursäkt och kostnaden får dom stå för genom avdrag på ev. vecko/månadspeng tills det är betalt.

Om dom lär sig sin läxa är det bra men om det upprepas bör man dock göra anmälan. Under förutsättning givetvis att detta var första gången dom gjorde något.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Diversion skrev:
Gör så här: Föräldrarna betalar gubben mot att han drar tillbaka anmälan (med kvitto).
Skitungarna får följa med och be om ursäkt och kostnaden får dom stå för genom avdrag på ev. vecko/månadspeng tills det är betalt.

Om dom lär sig sin läxa är det bra men om det upprepas bör man dock göra anmälan. Under förutsättning givetvis att detta var första gången dom gjorde något.

det var nog första gången ja!tycker synd om mamman som är helt maktlös och snällt går med på gubbens krav om ersättning.kan ju inte vara lätt att ha två 14-15 åringar hemma

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
twinner666 skrev:
ja att ge småungar stryk är väl inget jag rekomenderar :fakta
aga är ju genom lag förbjudet och jag hoppas att att du inte menar allvar

Jopp jag e grav allvarlig :D

Nja inte stryk men alltså att dom skall ha en ordentlig tillrättavisning sen är det väl upp till päronen att ta hand om det. Om dom/hon /han kan det.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0