Mälaren Runt 20/8

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Jag har kört/åkt med Mälaren Runt de senaste 4 åren men har aldrig varit med om att det varit sådana köer som idag!!! Vi träffades i Alby och väntade in startfältet att köra förbi men blev ändå fast i kö redan nån kilometer innan Södertälje och sen var det kö läääänge! Ibland kunde man gasa på bra men nackdelen var att man redan ganska tidigt tappade bort sina klubbkompisar eftersom det var så mycket hojar. Måste ha varit rekord iår!!!

Men samtidigt är det en tjusning att se alla hojarna komma körande. Men de kan väl stänga av vägen för andra motorfordon som tar upp så mycket plats!

daemon

'Red daemon'
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
YZF-R1
Tebax, och en rolig erfarenher rikare. Ni som inte var med, har missat något.

Och ni som åkte, fy fan va kul att åka igenom Enköping. Va me folk :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag och två polare körde motorvägen till Turinge och satte oss i gräset och kollade hojar, sen när kortegen blivit något mer uppluckrad så hakade vi på till Mariefred, vilket kändes lagom, längre än 1 mil i det där tempot är ju inte kul på något sätt.

Det var fasligt mycket fransar, fula jet-hjälmar och 55-åriga rebell-outlaws med raka rör. Varför måste crompråmar låta så jävla högt och illa? Vid ett tillfälle kom en äldre Ducati sporthoj och spred ett gudomligt, väl avstämt välljud, bara för att sekunden senare överröstas av ett gäng feta fransgubbar på fläskiga jag-har-så-mycket-stålar-nu-när-barnen-flyttat-ut-och-jag-har-ålderskris-customhojar, som för övrigt inte är custom för fem öre utan högst standardiserade.

Men det var kul att se trots allt, även om jag fick en rejäl överdos av fransar och jethjälmar.

stenström

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Fireblade -97
Skulle vara väldigt skoj med en SH- Mälaren runt till nästa år... Räkna in mig i så fall...

Var ute och åkte en liten sväng i går men som sagt pensionärerna trängdes med sina kromslädar ungefär i samma anda som dom brukar göra runt julborden :tomten

Kön in förbi kvicksundsbron var riktigt fin :D
nån som fastnade där?

Synd att man bara hade mobilkameran när diverse HD nissar stod och mekade (som vanligt) mitt i kön :tuttar

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Jag var ute o körde i solna när jag mötte en HD kille som gick och puttade sin HD. Jag stannade och frågade om han behövde hjälp. Inte så mycket jag kunde göra, remmen hade gått av. Iaf så var hans flickvän på g med bilen för att hämta upp honom, så det löste sig ändå.

Gabor

Guest
Det snackades om 25000 deltagare...

.på årets Mälaren runt. Visst, trångt på de obligatoriska fika, tankstoppen. Kul att träffa så många nya å gammla kompisar. En liten reflektion i det hela är att det här på SH finns det en hel del förutfattade meningar. Som vanligt ganska fel grundade. Trevligaste människor man träffade var just hojare på egnabyggda hojar, chopper åkare, eller äldre hoj åkare. Dryga besservissers är oftast nybakade, förare av nya hojar. Denna gång lika dant igen. Snackade med några, jävla gnäll mest. var betydligt roligare med de erfarna hojnissarna.

Var inte så himla inskränkta, var lite öppna å ha kul istälet...vad är det med er ??

Trodde att hojkollektivet blivit starkare, men ibland undrar man......

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
sgtpepper skrev:
Jag och två polare körde motorvägen till Turinge och satte oss i gräset och kollade hojar, sen när kortegen blivit något mer uppluckrad så hakade vi på till Mariefred, vilket kändes lagom, längre än 1 mil i det där tempot är ju inte kul på något sätt.

Det var fasligt mycket fransar, fula jet-hjälmar och 55-åriga rebell-outlaws med raka rör. Varför måste crompråmar låta så jävla högt och illa? Vid ett tillfälle kom en äldre Ducati sporthoj och spred ett gudomligt, väl avstämt välljud, bara för att sekunden senare överröstas av ett gäng feta fransgubbar på fläskiga jag-har-så-mycket-stålar-nu-när-barnen-flyttat-ut-och-jag-har-ålderskris-customhojar, som för övrigt inte är custom för fem öre utan högst standardiserade.

Men det var kul att se trots allt, även om jag fick en rejäl överdos av fransar och jethjälmar.

:6surkart :6surkart kom igen nu pepper, erkänn att du har en "cromprom" hemma i garaget men inte vågar berätta.... :hihi

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
stenström skrev:
Kön in förbi kvicksundsbron var riktigt fin :D
nån som fastnade där?

:tuttar

JAG fastnade i den kör. Fifan. Varmt var det också. Övervägde allvarligt att köra ner i diket och köra förbi hela eländet, men det kändes inte som om flickan bakpå hade gillat det. Väl på kVicksundsbron var det en kärring i en bil som fick spel. Hon skulle till varje pris inte släppa förbi några hojar på sidorna så hon körde över hela vägen och prejade hojar till höger och vänster. Hur tänker folk egentligen?

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Jag fastnade också i Kvicksund.. 1½ timmes kö!! Just då funderade jag på att skita i att åka nästa år...

Eller också åka åt motsatt håll, jag tror att det kan vara jävligt kul, för då får man ju se alla hojar. Som det är nu så ser man ju samma röv hela tiden.

Grymt aphäng :tummenupp :yoparty :rofl

Bifogat

• IMG_4079 (Small).JPG
    IMG_4079 (Small).JPG
    87.6 KB · Visningar: 48
Last edited:

copse

Guest
Körde med farsgubben. Första gången för mig, tyckte det var roligt. Grymt många hojar. Tror jag såg TVÅ motarder. Ingen körde i kortegen heller, var nog bara jag. Fyfan vilken smärta i röven jag hade när jag kom hem!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!