Mälaren runt lördag 16 aug (IDAG/NU)

sportbike

Guest
Jag ska åka med en sån där hoj du har.
kanske inte på ettan hela tiden,vi brassar före starten och sätter oss å glor på spektaklet över kaffe å kaka.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag ska åka med en sån där hoj du har.
kanske inte på ettan hela tiden,vi brassar före starten och sätter oss å glor på spektaklet över kaffe å kaka.

Va? Ingen Ducati? Har du bytt upp dig? :D

Det låter inte som en dum ide. Man skulle kunna brassa lite i förväg istället för att köra andra hållet.

Tänkte svänga av vid Strängnäs och ta omvägen upp över Björsund. Fina vägar där. Konstigt att de inte lagt banan dit?

Likaså en liten bit efter Kvicksund. Om man tar till höger där finns en grym väg som går ända bort till Västerås....

sportbike

Guest
Nä Duccen får vila idag,går inte att skjutsa på.
Ja,vi stannar i Kvicksund å fikar,ser vet man inte vilken väg vi tar,det brukar liksom va fullt åt alla håll.

Pizzabagarn

Guest
Som en rullande motorcykelmässa där det föreligger stor risk att män utan eller med liten mustasch känner sig otillräckliga :)

Detsamma gäller väl nästan för kvinnornas del också

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Jag tänkte åka och kolla lite hojar, bara. Slutade med att jag körde hela varvet runt. Ni kan vara lugna, för i sann SH-anda så vann jag hela skiten.. =)

Blött var det också.

En onsdagskörning är betydligt roligare. T o m transporten till Donken är roligare. Men nu vet jag iaf hur det är.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Som en rullande motorcykelmässa där det föreligger stor risk att män utan eller med liten mustasch känner sig otillräckliga :)

Detsamma gäller väl nästan för kvinnornas del också

Nu är jag också hemkommen.
Instämmer till fullo med ovanstående. 50+ och mycket skägg, mustascher och getskägg. Fifan.

Skrattade gott när himlen öppnade sig vid Kvicksund och alla fransar blev dyblöta. Svängde av och körde andra vägar på hemvägen. Kan inte med att ligga och köra 70 prick i kolonn.

sportbike

Guest
Å ja åkte hela varvet i det värsta skyfallet nånsin,almost hela tiden.

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Mötte en del sporthojar som åkte med i freakshowen.
Kommer aldrig förstå varför man gör det, vad är det som är roligt med världens längsta parkering?

sportbike

Guest
Mötte en del sporthojar som åkte med i freakshowen.
Kommer aldrig förstå varför man gör det, vad är det som är roligt med världens längsta parkering?

Parkering?
Vi hade typ jättefort i snitt...:)
(tyckte dock synd om många fina byggen som fick åka i skitvädret)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Å ja åkte hela varvet i det värsta skyfallet nånsin,almost hela tiden.

Åhå. Då måste vi haft tur då. Hade bara regn Kvicksund-Västerås, annars torrt. Tom sol de sista 8 milen!

Vad tyckte du om hojen då? Skönt med ruta när det regnar va?

sportbike

Guest
Åhå. Då måste vi haft tur då. Hade bara regn Kvicksund-Västerås, annars torrt. Tom sol de sista 8 milen!

Vad tyckte du om hojen då? Skönt med ruta när det regnar va?

Rutan va faktiskt bättre än den ser ut,men det vräkte ner så vi va dyngsura hela vägen,utom från Enköping,fick torka oss på det enklaste sättet,full gas :)
Har ju provat nya GS:en förut,dock inte Adventuren.
Den är hög,tung,och alldeles för stor för min smak,men jag skulle utan tvekan välja den för en jorden-runt-resa,den har allt och lite till.
Men.....ingen själ what so ever,tyvärr,bara tysk precision.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Rutan va faktiskt bättre än den ser ut,men det vräkte ner så vi va dyngsura hela vägen,utom från Enköping,fick torka oss på det enklaste sättet,full gas :)
Har ju provat nya GS:en förut,dock inte Adventuren.
Den är hög,tung,och alldeles för stor för min smak,men jag skulle utan tvekan välja den för en jorden-runt-resa,den har allt och lite till.
Men.....ingen själ what so ever,tyvärr,bara tysk precision.

Yep. Den är stor och tung.

Och det där med själ, det är nog något som kommer med tiden. Tycker de flesta hojar är själlösa innan jag lärt känna dom.
Tycker bättre och bättre om min. Varenda gång jag varit ute och kört lite längre påminns jag om hur förbannat nöjd jag är med den.

Men så är det nog för de flesta. Man gillar ju just "sin" maskin.
(annars skulle man ju inte ha den)

sportbike

Guest
Kul dock med alla saker den hade,Abs,antispin,gps,lufttryckkontroll,värmehandtag,ESA-fjädring,yttertemp-mätare,dimljus,ja du hajar !
Min Ducati has bara en underbar motor och jävulska bromsar,men jag saknar inget.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Kul dock med alla saker den hade,Abs,antispin,gps,lufttryckkontroll,värmehandtag,ESA-fjädring,yttertemp-mätare,dimljus,ja du hajar !
Min Ducati has bara en underbar motor och jävulska bromsar,men jag saknar inget.

Nä, det är ju byggda för lite olika saker. Kolla speedwayhojarna.. Det kan bara köra vänstervarv och dessutom saknar de helt broms. Men fan vad det går!!!

Kör man långt på lite olika underlag i olika väderlek så underlättar det med de där finesserna du nämner ovan.

sportbike

Guest
Nä, det är ju byggda för lite olika saker. Kolla speedwayhojarna.. Det kan bara köra vänstervarv och dessutom saknar de helt broms. Men fan vad det går!!!

Kör man långt på lite olika underlag i olika väderlek så underlättar det med de där finesserna du nämner ovan.

Aa,en milslukare av rang,inget snack om den saken.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...