Mängd växellådsolja i TZR?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ja, som topic lyder. Hur mkt olja ska(rekommenderade värden) man klämma i motorn? Vill ha exakta svar, och inget "kör på känn istället".

Tack på förhand

//Spiken
 

Solid snake

Guest
Spiken skrev:
Ja, som topic lyder. Hur mkt olja ska(rekommenderade värden) man klämma i motorn? Vill ha exakta svar, och inget "kör på känn istället".

Tack på förhand

//Spiken


Det står 700cc i närheten av där du fyller på, annars kan du gå efter fönstret, där sitter en markering.

Så det ska vara vara 0,7 liter i.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Spiken skrev:
Ja, som topic lyder. Hur mkt olja ska(rekommenderade värden) man klämma i motorn? Vill ha exakta svar, och inget "kör på känn istället".

Tack på förhand

//Spiken

har du aldrig fyllt på olja? det går ju lixom inte att missa.. det står 700... så 700ska du nog hälla i.. DVS 0,7L...
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Fluxir skrev:
har du aldrig fyllt på olja? det går ju lixom inte att missa.. det står 700... så 700ska du nog hälla i.. DVS 0,7L...
Givetvis har jag gjort det, alldeles för många gånger till och med... Men det är en annan historia. Har däremot ingen markering där X antal cc står utmärkt. Nu är det så att jag håller på och kör in den, innan den ska säljas, så jag ville inte chansa. Orkar inte med ett ras till pga av något så simpelt att man fyllt på för lite/för mkt olja. Fönstret kan vara en del missvisande enligt mina tidigare erfarenheter.

Nåväl, tack för infon iaf gossar :tummenupp
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Spiken skrev:
Givetvis har jag gjort det, alldeles för många gånger till och med... Men det är en annan historia. Har däremot ingen markering där X antal cc står utmärkt. Nu är det så att jag håller på och kör in den, innan den ska säljas, så jag ville inte chansa. Orkar inte med ett ras till pga av något så simpelt att man fyllt på för lite/för mkt olja. Fönstret kan vara en del missvisande enligt mina tidigare erfarenheter.

Nåväl, tack för infon iaf gossar :tummenupp
jag har för mig att det står 700cc på cylinderblocks foten (om du förstår vad jag menar...)
men det ska vara 0,7L 10w-30 motorolja :fakta men det går bra med 15w-30 också men då ska du ha en olja av bättre kvalitet....
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
nicke skrev:
jag har för mig att det står 700cc på cylinderblocks foten (om du förstår vad jag menar...)
men det ska vara 0,7L 10w-30 motorolja :fakta men det går bra med 15w-30 också men då ska du ha en olja av bättre kvalitet....
häller jag i 0,7 liter olja så blir det alldeles för mkt... så jag kör på känn, mkt bättre ;)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag hällde bara så det syntes mellan de 2 sträcken i fönstret. Det är inte så noga, 7 dec är nog jävligt överdrivet.
 

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Jag hällde bara så det syntes mellan de 2 sträcken i fönstret. Det är inte så noga, 7 dec är nog jävligt överdrivet.


Jahopp, men jag fick det värdet av mc affären.

Och dom borde veta vad dom snackar om. :fakta
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
vadå förstår ni inte?! det står i "instruktions" (handboken eller vad man ska kalla det) som man får med cykeln att det ska vara 0,7L vid byte av växellåds olja och den totala mängden på oljan i växellådan är 0,75L :fakta !
 

Pecke_Tzr

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Yamaha Tzr 91
Spiken skrev:
Ja, som topic lyder. Hur mkt olja ska(rekommenderade värden) man klämma i motorn? Vill ha exakta svar, och inget "kör på känn istället".

Tack på förhand

//Spiken
Hej.hade samma problem jag.men sen hittade jag det i instruktionsboken. det står att man ska byta 0.7 liter men att det ska vara 0.8. så jag vet inte om dom räknar med att 1 dl ligger kvar i motorn efter att man tömt den.men så står det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top