Mästerdäckaren

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Hoj
Tenere
En kort berättelse om en skicklig yrkesman.
Sedan 1979 så är det till Kjell Sveholm på Wheeler Dealer i Stockholm som både MC-proffs och nöjesåkare går när det gäller MC-däck.

http://youtu.be/DGavyzrnJDo

En otroligt noggrann yrkesman, se bara hur han i videon putsar både ventil, innerslang, fälgband och fälg, inspekterar hela hjulet och till sist smörjer hålet för hjulaxeln.
Har du nöjet att få jobbet gjort medan du väntar kanske du också kan få del av hans underfundiga och träffsäkra humor.
Du når honom via http://www.wheeler-dealer.se/

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag förstår hur du tänker, men....
Målgruppen på den här siten kommer inte att bli imponerad av den videon du har gjort. Om du har fått som uppdrag att marknadsföra Wheeler-dealer, inte för att jag tror att han behöver förbättra sitt rykte här, så får du komma med nåt som folk faktiskt orkar titta på.
Ser jag att en film är 7 min lång så ska det mycket till för att jag ska orka titta på hela. den ska vara j-vligt bra.
Det där är ett sömnpiller direkt.

Kom på nåt unikt och nytt istället. Då får du views på din film och kunden bli nöjd.
Men det borde du ju redan veta.

Lär av dom bästa. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=VwTZk9ZgRvk

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Lysande film, fri från snabba klippningar och dånande musik! :tummenupp

Eftersom det är min däckshandlare sedan över 30 år tar jag nästan hans arbete som självklart! :)
Men hade detta varit ett större företag med någon annan än Kjelle som chef skulle detta inte vara ekonomiskt försvarbart. Tur att det inte är så! :tummenupp

Tack Gunnar och Kjelle!:krama

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
För många enligt hustrun...
Håller med, Kjelle är en instution :) Fast kommer man med däck som har fegranden kvar så kan man få lite gliringar. Behövs inga promotionvideos, unik i Stokholmsregionen räcker.:tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En gång på 80-talet skulle jag köpa däck till H2:an. Jag med flera i lokalen skulle till Bikes "Stans snabbaste hoj" i Västerås. Och där skulle det ju börnas. När Kjelle vände sig till oss ställdes den skämtsamma frågan. Harru nå däck som ryker mycket?
Utan att röra en min drog Kjelle ut en puppa från hyllan och svarade: Här är däcket för er! Högsta rökindex.

Jag gillar förra filmen bättre. Mer Wheeler Dealer humor :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...