Mätar tavlor.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Aee skrev:
Hmmm...Kanske ska gör egna då =)

Såg snyggt ut som fan :p Funderar på att göra det, men hur öppnar man mätarglaset? Min förra var helt omöjlig men har inte kollat åp min nya hojj :p

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
RED_LiME skrev:
Såg snyggt ut som fan :p Funderar på att göra det, men hur öppnar man mätarglaset? Min förra var helt omöjlig men har inte kollat åp min nya hojj :p
de är nästintill omöjligt på den gamla modellen (jag har inte lyckats fått up den än iallfall) så det skulle inte förvåna mig om det är lika svårt på den nya, :tummenner

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
nicke skrev:
de är nästintill omöjligt på den gamla modellen (jag har inte lyckats fått up den än iallfall) så det skulle inte förvåna mig om det är lika svårt på den nya, :tummenner

Tavlorna är ju inte samma men ingen med nya modellen av TZR som har haft loss mätartavlorna och vet nåt? Man måste plocka ner halva framdelen av hojen för att komma åt instrumentpanelen :fatta!

Men har ett sportluftfilter liggandes på posten så blir väl att plocka ner lite senare i veckan..

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
nicke skrev:
Ingen idee att ens försöka på den äldre modellen av TZR. Man måste förstöra och paja plåt och skit runt glaset för att få isär.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
cRoC skrev:
Äsh, det går..
Har du ens haft isär mätarna? Klart det går MEN vill man ha det snyggt så är det ingenting att rekomendera. Det är plåten runt om mätarna som måste böjas åt sidan för att kunna ta isär mätarhuset. Och att få det snyggt när man monterar tillbaka allt är inte enkelt då plåten både spricker och tappar färgen.

Ska man dessutom kopiera dom befinliga mätartavlorna så måste stopp-piggen på tavlan bort och då är risken stor att plastbottnen spricker.

Klart det går om man ger sig fan på det. Jag gav fan i det.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha