Måla fälgar

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
Jag har en tanke på att måla mina gjutna fälgar svart.
Tips på typ av färg mottages gärna.

Ska det vara hammarlack eller går det bra med spray?

Jag lackade mina fälgar förut, och använde då en lack som kallades "fälglack". Två olika burkar har jag för mig, och det funkade skitbra. Inte alls lika lättrepat som vanlig spraylack. Sen kan man ju alltid pulverlacka, och det sitter stenhårt, men man får kanske inte den bästa finishen.

Pulverlack tycker jag visst blir fin finish. Pulverlack hade jag definitivt använt till fälgarna (även ramdelar och annat som utsätts för slitage).
Bör inte kosta många hundralappar på närmsta industrilack.

Pulverlack tycker jag visst blir fin finish. Pulverlack hade jag definitivt använt till fälgarna (även ramdelar och annat som utsätts för slitage).

Tycker också du ska pulverlackera. Lätt att tvätta och tål i princip allt.

Priser brukar ligga kring en femhundring per fälg, men det kanske bara är här uppe i norr.

Allt beror ju på finishen man är ute efter. Vid pulverlack måste fälgarna var metallrena har jag för mig.

Vi drog av mina fälgar lite snabbt med en halvdan bläster för att få loss det lösa sen sprajade vi på med primer och sen silvrig fälgfärg från biltema. Blev förvånansvärt bra. Men det går åtminstone 2 burkar för två fälgar om man vill lägga två lager.

menade inte att det blev "fult" utan mer att du inte riktigt får samma finish som du får om du lackar vanligt. men eftersom det gäller fälgar så rekomenderar jag självklart pulverlack då det blir så otroligt slitstarkt. och skillnad i finish kommer aldrig märkas på ett par fälgar eller någon annan mindre del eller ram heller för den delen.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back