Måla skinnställ?!

jfd

--> Sommar <---
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1 Röd/Vit -98 med -00 motor
Har ett skinnställ som är lite sprucket här och där, skulle vilja fylla på med lite färg för att få det lite snyggare.

Är det någon som vet vars skinnfärg finns, om det nu finns!?

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
det finns färg att köpa hos skomakare! sko färg! stryk på några lager så håller det!

alt:2 panduro hobby!

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
ja det finns skinnfärg som du kan måpla skinn i.. enda felet är att skinnet förinte vara behandlat öfr att det ska funka.. men ibland så fäster det visst endån så köp lite färg och prova längst ner i benet på en liten pricke eller nått och se om den fäster.. sen finns det företag som färgar skinn ställ nånstans (men dom fräshar bara upp dom förgar inte i nya färger)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Bästa jag har hittat för att måla skinn är Citadelfärgerna de säljer på Tradition och andra affärer med inriktning på sådana där spel med små tennfigurer. Fungerade skitfint, målat jackor med det flera gånger. Verkar sätta sig i lädret bättre än skinnfärgerna som gärna faller av, helst om lädret var ordentligt insmort och behandlat. Kanske inte ett problem om det nu spruckit så dant?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Det finns ett par trådar om hur man gör,sök.

Man måste slipa innan om det skall fästa,sen funkar det bra.

Sen är ju frågan vad det är för sprickor????

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag köpte sprayfärg och målade min mc-sadel med, det höll nån vecka innan det var tvunget att bättras men fungerade kalas.
Motip Vinylfärg, syrran har använt det till skor och väskor också, det fungerar.
Fäste bra med tanke på att sadeln var insmord x antal gånger innan men jag tvättade den och sprayade bara.

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
lagade mina skrapmärken med narvsvärta.... skall tydligen finnas i de vanligaste färgerna på läder...svart, brunt etc...kanske inte kawagrönt...
såg lite lila ut just när man penslade på, men efter att ha mättat lädret ordentligt blev det prima! Sedan mojsar man på med skokräm för att skydda och jämna ut "nyanserna". putsa, gnugga och polera ordentligt! Om man tittar noga på mitt ser man att det är lite lite skillnad på ytan och texturen på det skrapade området, men man ser det inte på färgen. Kan direkt rekomenderas! :)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har använt Nitors läderfärg med bra resultat. Där följer med en flaska rengöringsmedel till varje färgburk för att ta bort fett mm innan man målar. Bäst resultat om man värmt upp skinnet lite och sen använder airbrusch.

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Besserwisser skrev:
Om du har sprickor i skinnet så är det nog läge att skaffa nytt. :fakta :kryckor

om du har sprickor i skinnet har du vårdat det dåligt! :mattias
du kan få läder att hålla i flera decenier om du sköter det rätt och ordentligt!

(mycket möjligt att sömmar etc tappar sin styrka efter ett par år...men om man sköter sin utrusting rätt så håller den längre!)

jfd

--> Sommar <---
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1 Röd/Vit -98 med -00 motor
Skyldig, var mycket dålig på att rengöra stället förra sommaren... Men, det är bara de VITA partierna som har "spruckigt", stället är också blått och svart.

Har varit hos skomakaren i allafall och hon gav mig nån flaska som hon trodde skulle fungera så nu ska jag prova lite försiktigt!! :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln