Måla vägg med silikon på...

Du har alltså borrat ur silikonet som du tidigare hade applicerat på väggen och vill ersätta det hålet med något?
jo, jag har redan tagit bort silikonet. gröpade med mejsel och använde någon sorts produkt som löste upp det mesta av gojat. Jag har målat väggen o allting o garaget är typ klart. Bara att jag såhär i efterhand märkte att hålen sjunkit in och materialt är mjukt.

What's done is done.

jo, jag har redan tagit bort silikonet. gröpade med mejsel och använde någon sorts produkt som löste upp det mesta av gojat. Jag har målat väggen o allting o garaget är typ klart. Bara att jag såhär i efterhand märkte att hålen sjunkit in och materialt är mjukt.

What's done is done.

Okej, så nu vill du dutta i något i försjunkningarna och måla över?

Isf hittade jag på en länk här, vet ej om det är matnyttigt i ditt fall, men värt en titt. http://www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp?docid=141

Bild på samma sida
kort79bild1.jpg

Swajdie.. Ett stalltips

Fråga först nästa gång du ska vara Timell:)

Men lätt hänt o göra misstag... Jag har själv försökt byta blandare fastän det inte fanns avstängningventil på kallvattnet. Tänkte att jag skulle hinna innan det blev för blött. Gör aldrig det

De var ju dumt, du kunde köpt en provburk vit (el valfri kulör) oljefärg o duttat över siliconet bara. Sen hade det varit fitt for fajt o måla på. El som någon sa, ta vanlign latexfog o kleta över o måla sen bara.

Som Teo nämnde: Casco husfix! Har alltid minst en kartong hemma. Har använt det på fasaden, i garaget, inomhusväggar (innan finspackel). Borde ingå i varenda husägares grundkit.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick