Målad ljuddämpare....

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
S#3 skrev:
....Ska precis komplettera vagnparken med en XR650R :yoparty och ser att dämparen är målad av tidigare ägare. Denne gör gällande att det varit grussprut och så och därför målat den.....?! Någon som har erfarenhet från målade burkar? Har aldrig själv ens kommit på tanken....? Flagar? Vad är det värsta som kan ha hänt? Lagd hoj?
En XR som inte blivit lagd är ju en konstig XR, det är halva meningen med dom, att man ska kunna tappa dom lite här och där ute i naturen. Antagligen så har han väl skrapat bort lite färg på dämparen och målat över det, ingenting att oroa sig för om hojen i övrigt känns bra.

Jag har en orginaldämpare i rätt bra skick med krök och allt att sälja om du prompt vill ha en "oskrapad" :).

Men köp inte första bästa, det kommer ut XR650:s på marknaden hela tiden så det kan vara värt att ha lite is i magen. Lite skrapad plast och ljuddämpare bör dock inte vara skäl för att avstå ett köp om priset är rätt!

PS. Det är en grymt rolig hoj, Speed Triplen känns nästan lugn och kontrollerad i jämförelse, jag klämde några timmars enduro i lördags med XR:en och jag är fortfarande öm i musklerna och lycklig i själen!
 

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Sverige
Hoj
Flera....
sgtpepper skrev:
En XR som inte blivit lagd är ju en konstig XR, det är halva meningen med dom, att man ska kunna tappa dom lite här och där ute i naturen. Antagligen så har han väl skrapat bort lite färg på dämparen och målat över det, ingenting att oroa sig för om hojen i övrigt känns bra.

Jag har en orginaldämpare i rätt bra skick med krök och allt att sälja om du prompt vill ha en "oskrapad" :).

Men köp inte första bästa, det kommer ut XR650:s på marknaden hela tiden så det kan vara värt att ha lite is i magen. Lite skrapad plast och ljuddämpare bör dock inte vara skäl för att avstå ett köp om priset är rätt!

PS. Det är en grymt rolig hoj, Speed Triplen känns nästan lugn och kontrollerad i jämförelse, jag klämde några timmars enduro i lördags med XR:en och jag är fortfarande öm i musklerna och lycklig i själen!


Tack för svaret. Jag har kollat på ett par och en i Sthlm visade sig ha bytt ram mm efter att ha varit stulen och en egenhändigt islaget nr. Inget nuvarande ägaren ville förtälja.

Den hoj som jag tittar på står hos handlare och är en -03:a med 850 mil. Skrapad och så, men bra pris och garanti........53 lapp....
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Med bultar så menar du? Ekrar?
Att den har varit lagd är nog inget konstigt med en sådan hoj, alla xr650 har varit omkull om inte ägaren har fiskört på asfalt endast.
Målad ljuddämpare är nog inte hela världen, det går ju alltid att slipa ner och polera upp isåfall. Och det finns väldigt bra värmebeständig färg numera som utan problem håller för en fisljummen dämpare på en xr...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top