Många som letar mc nu?

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Hejsan!

En intressant sak har stött på mig.

Jag sålde min mc i juni förra året, de tog ca 2 veckor på blocket så var den såld.

Har haft ute den på flertalet sidor och glömt plocka väck den.

Jag lade ut den samtidigt på hojtorget.se och fick inte ett enda svar, till nu!

Fått säkert 5 mejl senaste månaden av folk som velat köpa, ställt frågor och frågat om fler bilder.

Varför denna rush mitt i vintern när det i somras var helt stendött?

Någon som sett något liknande?

/Robin

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Visst men jag lade ut den maj förra året och de är ju precis säsongstart men då var de bara en kille på blocket som var intresserad och han köpte den så det var ju fullträff direkt. Men hojtorget.se var de stendött, tills nu.

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
2hjulslös
Har min hoj ute till försäljning, 1 vecka idag. Förvånad att så pass många hört av sig och undrat div saker. Letar/kollar själv efter ny hoj.

//B

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kollade på GSX-R 1000 idag, vill ha en äldre, finns 2st på blocket, en 01a för 59 900kr(!) och en 03a för 45 000kr.. Vad fan har hänt :D

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har köpt mina 3 sensate hojar i oktober.
Då hinner de mogna i garaget under vintern och allt hinner fixas i lugn och ro... :gråta
Försäkring, läsa på och hitta dokumentaion om modellen, serva etc

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Visst men jag lade ut den maj förra året och de är ju precis säsongstart men då var de bara en kille på blocket som var intresserad och han köpte den så det var ju fullträff direkt. Men hojtorget.se var de stendött, tills nu.

Brukar enbart spana hojar på blocket, men kollade på hojtorget nu när det nämndes. Man får bra feeling när minst fyra av hojannonserna på förstasidan är scammare!

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
hojmarknaden känns som hetast i februari-mars, i maj har de som vill ha hoj redan köpt en för länge sen ;). De hojar jag köpt har oftast inhandlats i just februari-mars när hojsuget kommer med snösmältningen

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Var likadan själv, kollade hoj nu under vintern i hopp om att tjäna någon slant nu innan säsongen kommer in då priserna är en aning högre. Tror många tänker så, fynda under vintern och ha klart den till sommaren.

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Köpte min KTM nu, dels för att jag inte vill vara ute i sista sekund, hinna öva upp kicktekniken, övningsköra med den inför uppkörningen, putsa den jätte mycket :D, läsa på om hojen osv.

På den här tiden kommer jag hinna hitta fel som jag kanske inte skulle göra om jag köpte hojen när jag fått kortet och det är torrt och fint ute, då hade man velat gasa ju!

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det brukar bli ett litet glapp så här års när köparna börjar vakna till men säljarna fortfarande tänker att dom får mer när våren kommer.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har en hoj som jag borde fixa till under vintern för att sälja till våren.
Men sanningen är nog att jag inte vill fixa den, för jag vill behålla den ...:yoparty

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Gammal 750
Ni som köper hoj på vintern, hur gör ni med provkörning? Åker ni och kollar på en hoj enbart om det är barmark eller litar ni på försäljaren om att motorcykeln går som den ska och att inte några växlarna hoppar ur eller liknande? Eller provkör ni i snötäckta vägar?:näsblod

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ni som köper hoj på vintern, hur gör ni med provkörning? Åker ni och kollar på en hoj enbart om det är barmark eller litar ni på försäljaren om att motorcykeln går som den ska och att inte några växlarna hoppar ur eller liknande? Eller provkör ni i snötäckta vägar?:näsblod

Kör motorn, checkar om växlarna går i.

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Letar också efter hoj nu, men tycker marknaden är väldigt torr:mad:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Jag handlar alltid hoj på sensommaren/hösten mest för att kunna serva/bygga om under vintern som ngn ovan nämnde. sen att de flesta hojar jag köpt hittils alla har krävt startgas för att tända eller inte tänt alls hör väl inte till säsongen utan mer till hur blåst jag är :p (har alltid fått igång maskinerna, så inte stött på något lik än som tur är)

irak61

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2012
Hoj
Triumph 800 xcx 2016
hejsan jag köpte min nya hoj en Kawasaki zzr 1200 -03 förra lördagen och sålde min kawa zzr 600 -93 på söndagen det kan jag kalla bra mc helg ser fram emot våren snart:tungan så det kan svänga fort om man har tur tror att en del börjar bli lite sugna nu när dom har varit på MC-mässan så folk börjar väl kolla runt nu vad som finns på marknaden:)

RasmusK

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Hoj
2010 KTM Superduke R, 2007 KTM 690SM (såld), 1992 Honda NSR125 (Såld)
Själv sålde jag min KTM 690 på under 24 timmar från det att annonsen lades ut så folk är nog sjukt sugna så här års också. Ingen provkörning heller och jag är nöjd med vad jag fick för den.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Sålt en o köpt en hoj den senaste månaden.

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Hoj
ER6N -15
Jag funderar också på att byta och håller span dagligen. Men jag vet inte om jag skulle köpa utan att provköra? Nä, det skulle jag inte så därför blir det inget aktuellt förrän kanske i slutet av mars.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM