MåPPEfukCOn??++

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hur kan du ha missat? :va Killinggänget är okrönta kungar!

överallt!

Jo jag vet, men jag skaffade min första TV för 3 år sedan. Så jag har inte sett så mycket av det där. Men man kan ju alla repliker ändå, folk utan liv har ju en tendens att som lunchsamtalsämne rekapitulera allt de sett på tv med frugan kvällen innan. Så jag kan alla karaktärerna

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jo jag vet, men jag skaffade min första TV för 3 år sedan. Så jag har inte sett så mycket av det där. Men man kan ju alla repliker ändå, folk utan liv har ju en tendens att som lunchsamtalsämne rekapitulera allt de sett på tv med frugan kvällen innan. Så jag kan alla karaktärerna

HAHAHA XD Du har också drabbats av dessa underbara människor. Dock har jag selektiv hörsel så jag kan inte alla karaktärer i alla tv-serier som tur är :yoparty

DOm kommer titta på varandra och efter en stund kommer någon på att det är samma som "Give me six" där utanför broarna........

Word!

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Huuur många bultar finns det i ölandsbron?

Boooomshackalaac fan, reeeespect! :yoparty

"I ett av de fiktiva radioprogrammen i Killinggängets komediserie NileCity 105,6 används "hur många bultar finns det i Ölandsbron?" som utslagsfråga i en lyssnartävling som hålls av programmet Rabbadabb. Det korrekta svaret är enligt samma komediserie 7 428 954 st. I verkligheten sägs det istället handla om 1 st bult som användes för syns skull då man istället valt det betydligt billigare alternativet att nita fast hela bron med 64329 järnnitar. "

Viva la Wikipedia

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
haha jag strycker nog karlkrona från listan med möjliga boplatser jag kommer åka på däng när jag börjar flabba åt deras dialekt.

pallo217

Guest
Åmen hur fan kunde den börje brinna då liksom? Fattar inget.

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
KTM 625 -06
Det där var så mycket blekingedialekt du kan få. Jag har jobbat i Karlskrona alldeles för mycket för att kunna tro på dig.

/J

Isf är du döv :D

Jag har bott ca 10år i just Torhamn under min uppväxt och jag kan försäkra att de där ungjävlarna inte var därifrån. Känner inte igen deras fula nyllen nämligen :va

Dialekten är INTE karlskronitiska och sådär pratar man inte i torhamn...

Däremot låter de som att de är från Kalmar eller Torsås :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Isf är du döv :D

Jag har bott ca 10år i just Torhamn under min uppväxt och jag kan försäkra att de där ungjävlarna inte var därifrån. Känner inte igen deras fula nyllen nämligen :va

Dialekten är INTE karlskronitiska och sådär pratar man inte i torhamn...

Däremot låter de som att de är från Kalmar eller Torsås :D

Ja Kalmar kan det ju iofs vara. Men det låter inte som småländska. Kalmarmänniskor brukar ha lite inslag av öländska. Tårta blir "tåta" osv.

Jag är ingen expert, men jag tycker bara det finns ett påtagligt stråk av blekingemål i ungarnas skarpa analys av rökutvecklingens orsaker.

Ja ska inte säga emot dig som är från Blekinge, du har ju bättre koll än jag på det där.

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Ja Kalmar kan det ju iofs vara. Men det låter inte som småländska. Kalmarmänniskor brukar ha lite inslag av öländska. Tårta blir "tåta" osv.

Jag är ingen expert, men jag tycker bara det finns ett påtagligt stråk av blekingemål i ungarnas skarpa analys av rökutvecklingens orsaker.

Ja ska inte säga emot dig som är från Blekinge, du har ju bättre koll än jag på det där.

Nja, är väl nästan kanske.

Den småländska dialekten (finnes ett antal varianter) så påminner detta vad de försöker prata i trakterna runt Lessebo - Emmaboda - Nybro trakterna.

Så rätt nära på spåren är det nog.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Nja, är väl nästan kanske.

Den småländska dialekten (finnes ett antal varianter) så påminner detta vad de försöker prata i trakterna runt Lessebo - Emmaboda - Nybro trakterna.

Så rätt nära på spåren är det nog

:hihi

/J

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...