"Måste ha" verktyg. Kom med förslag

Ljungen

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Stenhamra
Hoj
1983, Suzuki, GSX 1100ES
Hej alla!

Jag är påväg in för att handla på mig alla verktyg som kan tänkas behövas till min Suzuki GSX 1100ES och behöver nu tips på vad jag behöver handla.

Det värsta jag vet är att åa iväg, handla och sen upptäcka att man glömt något när man väl sitter där och fixar.
 

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
En momentnyckel hade jag införskaffat om jag vore du. Behöver inte vara supermärket som kostar en månadslön utan en biltemas räcker gott. :)
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Det där beror väl lite vad du har tänkt och göra! en uppsättning blocknycklar 10-19, gärna 2 av 10 13 17mm , Hylsnyckelsats, ett antal skruvmejslar av bra kvalite( köp ej en sats med en massa mejslar, dom flesta av mejslarna har man ingen användning för) skiftnycklar olika storlekar,insexnycklar,tändstiftsnyckel, med dom verktygen kommer du långt
 

Ljungen

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Stenhamra
Hoj
1983, Suzuki, GSX 1100ES
Tja det enda jag vet att jag inte kommer pilla på just nu är att plocka isär motorn och hålla på.

Tack för alla förslag. Känns som jag har en gedigen shoppinglista :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Du behöver även en 7:as ringnyckel (vill jag minans) och en s.k. "ventilsvamp" om du ska justera ventilspelet nån gång, som för övrigt är grymt enkelt på just GSX:arna. :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Köpte de här på swedol,de plus momentnyckel kommer man långt med.

Drygt 2´för väskan och en 5hundring för bitssatsen med hyfsad kvalité´för en amatör iaf. och nästan allt man behöver för hojmek tycker iaf. jag är vettigt.


Henrik
 

Bifogat

  • IMG_3646.jpg
    IMG_3646.jpg
    244 KB · Visningar: 153

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag fick för 20 år sedan en Kamasa låda, den användes i princip dagligen i tio år, efter det blev det mindre, men så länge lådan var hel så fanns alla verktyg kvar och fungerade utmärkt.

Dom flesta större verktyg finns kvar än, och hade inte lådan blivit överkörd av en bil så skulle den inte ha gått sönder heller.
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
På en gammal Suzuki GSX1100ES är det väl inte så många insex och torx skruv. Så jag tycker du ska skippa dom där stora verktygssatserna som man knappt använder hälften av verktygen i. De få verktygen du använder i dom får du betala dyrt för eftersom du får betala för dom du inte använder också.
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Skulle jag köpa verktyg idag skulle jag satsa på att köpa endast dom verktygen jag behöver och köpa i bättre kvalitet, alltså inte köpa dom här stora satserna med verktyg för ett helt kompani där man använder en tredjedel. Swedol har bra grejer, där kan man köpa i princip allt men är lite dyrare än tex biltema. Biltema har mycket bra saker men rätt mycket skit också, där får man sålla sig fram.

/A
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
På en gammal Suzuki GSX1100ES är det väl inte så många insex och torx skruv. Så jag tycker du ska skippa dom där stora verktygssatserna som man knappt använder hälften av verktygen i. De få verktygen du använder i dom får du betala dyrt för eftersom du får betala för dom du inte använder också.

Fast det var väl inte för att ersätta verktygssatsen i kutsen på hojen?

Köper man en verktygssats så är det lika bra att ta i så att man klarar sig även om man ska meka annat.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Skulle jag köpa verktyg idag skulle jag satsa på att köpa endast dom verktygen jag behöver och köpa i bättre kvalitet, alltså inte köpa dom här stora satserna med verktyg för ett helt kompani där man använder en tredjedel. Swedol har bra grejer, där kan man köpa i princip allt men är lite dyrare än tex biltema. Biltema har mycket bra saker men rätt mycket skit också, där får man sålla sig fram.

/A
Precis, i nästan alla dom där satserna är ju hälften i tum, mao helt meningslöst för 99,973% av alla med moderna fordon.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top