måste jag ha den kvar ?

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Det har blivit dags att byta ut broms slangarna och stålomspunnet kommer det att bli ! NU till problemet . det sitter en fördelnings gruckamoj under
styrhuvudet som är orginal monterat. Men denna grej har en kamrat tagit bort och kopplat dubbla banjokopplingar på skruven uppe vid handtaget istället ! Kan man göra så ? finns det någon funktion med den grunkan eller är
det bara att ta bort ??
tacksam för alla svar !!!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
det sitter en delare på R1 02-03 också.

vet inte om det satt på 00-01 också, men jag har dubbla från handtaget & hela vägen ner till oken.

funktionsmässigt spelar det nog ingen större roll, men det kan bli enklare & snyggare att ha den delad vid styrhuvudet. (min åsikt)
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Har precis bytt slangar på min gixxer. Org så gick en slang ner till hög ok sen kort över till vän. Nu sitter "race"-slangar på som det stod på förpackningen, mao 2 slangar uppifrån huvudcylinder(heter så va). Alltså dubbla där uppe med en längre bult, inga probs tydligen.
 

monsterkeso

Får jag bajsa på din fis.... ?
Gick med
24 Jan 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Ex ärr fyrahundra, Xr 75e
gabor2 skrev:
Det har blivit dags att byta ut broms slangarna och stålomspunnet kommer det att bli ! NU till problemet . det sitter en fördelnings gruckamoj under
styrhuvudet som är orginal monterat. Men denna grej har en kamrat tagit bort och kopplat dubbla banjokopplingar på skruven uppe vid handtaget istället ! Kan man göra så ? finns det någon funktion med den grunkan eller är
det bara att ta bort ??
tacksam för alla svar !!!


Den går bra att ta bort, den fördelar bara oljan/kraften till de båda bromsoken. Blir exakt samma funktion med att ha dubbla banjos vid huvudbromscyl....
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
monsterkeso skrev:
Den går bra att ta bort, den fördelar bara oljan/kraften till de båda bromsoken. Blir exakt samma funktion med att ha dubbla banjos vid huvudbromscyl....

Tackar tackar :Bugar
verkar vara en sak som bara bygger vikten ! så då åker den i bra att ha kvar lådan !
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
gabor2 skrev:
Tackar tackar :Bugar
verkar vara en sak som bara bygger vikten ! så då åker den i bra att ha kvar lådan !

sen om ett år så har du inget minne av va de e för rolig liten mojäng som ligger där nere i lådan :tungan
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
gabor2 skrev:
Tackar tackar :Bugar
verkar vara en sak som bara bygger vikten ! så då åker den i bra att ha kvar lådan !

Så tung är den inte.
Jämför du med vad den biten extra slang väger så är det nog ingen skillnad. :)

Du kan i alla fall lungt ta bort den och koppla dubbla från handtaget och ner eller en från handtaget och sen från högra oket till det vänstra.
Det senare kan ge en luftbubbla i slangen över skärmen som kan va knepig att få bort...

Lufta gör du sen snabbast genom att trycka in bromsvätskan i luftnipplarna på oken med en spruta av något slag...
Lättare att trycka upp luften än ner!

God tur! :tummenupp
 
Last edited:

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Småland
Hoj
Kronan, en grön
gabor2 skrev:
Det har blivit dags att byta ut broms slangarna och stålomspunnet kommer det att bli ! NU till problemet . det sitter en fördelnings gruckamoj under
styrhuvudet som är orginal monterat. Men denna grej har en kamrat tagit bort och kopplat dubbla banjokopplingar på skruven uppe vid handtaget istället ! Kan man göra så ? finns det någon funktion med den grunkan eller är
det bara att ta bort ??
tacksam för alla svar !!!
Jag orkade inte läsa din fråga. så jag svarar direkt. Nej du behöver inte ha kvar den, släng skiten :argpådato
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top