stavgren skrev:
Kan tänka mig att din van skulle ha samma effekt utanför rätt skola i Arvika, jeansvästprydda damer i tights hängandes i klasar runt den och med trånande blickar spana in tärningar o wunderbaums, fixar du bara ett horn blir det som en scen ur fäbodjäntan...
Eftersom jag bodde i Arvika när jag var i avgastrimmens och solfilmens ålder så har jag bra koll på det läget, MEN jag måste ha en baslåda och lacka om först för att få lite större urval.
I dagsläget få jag stanna vid trottoaren på tomgång och riva plasten av en Wunderbaum samtidigt som jag glipar på fönstrena. Detta doftspår, tillsammans med V8-mullret , skapar då ett oemotståndligt lockbete för blonderade töser som kan ta en raggargrogg utan gnäll.
När bilen sen är fulltrimmad med rostlagningar och baslåda så åker jag upp till parken, drar på stereon högt med halvklassisk sommarlåt, öppnar skjutdörren och går därifrån...
När jag sedan kommer tillbaka en halvtimme senare sitter det tjejer i bilen och försöker lista ut hur man bytar låt och ett gäng står utanför och smådansar samtidigt som de delar på en flaska Sweet Dreams och smygröker så att de måste spotta lite kvinnligt...