Måttsytt hos sharkspeed

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Jag har köpt ett spyke ställ som jg är sjukt nöjd med. Enda jag skulle vilja va korta av bena lite så skulle det va perfa. E det nåt msn kan lämna in sitt täll för att fixa till? Ursäkta lånar tråden lite:)

Skövde vete tusan. Kanske finns någon där i krokarna, men den jag känner till är TonyZ PR Look(Halmstad). Bra kille. Gör bra jobb, och gjorde mig nöjd. Jag har använt honom till att laga ett kraschat ställ och rätta till ett annat ställ(korta benen, extra skydd, lite märken och ny slityta insidan knäna).
Kan bara rekommendera honom. Men gör det nu isf. Till sommaren har han inte tid.

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Hur tycker du de är om du jämför med några av de vanliga större märkena? Har du några bilder där man ser sömmar och detaljer?
Eftersom att detta är första mc-kläderna som jag ägd så känner jag inte att jag kan jämföra med de andra märkena som finns. Tyvärr, jag kan posta bilder på sömmarna efter helgen då kläderna är på samma ställe som hojen står vilket är hos min mor :)
En sak jag måste poängtera är att de använder YKK dragkedjor och de känns väldigt bra och strulfria, detta är vad jag förstått en sak som många billiga märken snålar in på.

Känns som 14-dagars öppet köp är av mindre betydelse när det dröjer 24 dagar innan man får hem grejjerna, trots att deras hemsida skröt om "finns i lager med 1-2 dagars leveranstid"
Det va ju naivt av mig att inte förstå att dom såklart menade 1-2 dagar på Jupiter, som förmodligen motsvarar 14-24 Jord-dagar...
Dessutom va handskarna jag köpte repiga vid leverans.. Sämsta kundservicen, enormt gramatiskt felstavade mail med dåliga svar till mig som kund... Köper aldrig mer därifrån..

Edit: sorry för OT, handskarna i Strl LARGE satt helt okej på mina kvinnohänder! Skönt stt nått iaf stämmde.. ;)
Kopierat från konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Angerratt/Angerratt-vid-distanshandel/

"När börjar ångerrätten gälla?

Ångerrätten på 14 dagar gäller från dagen du tar emot varan och återigen får information om din ångerrätt. Om du inte har fått information om ångerrätten före och efter köpet har du i stället ett års ångerrätt. Du kan ångra dig utan att ha hämtat ut varan men du måste alltid meddela säljaren. Även om du inte har hämtat ut varan ska du betala returfrakten."

Så det är helt i sin ordning :) du får ju datum från datumet då du hämtar ut ditt paket :fakta

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Varför köpa ett no name skräpfabrikat made in Pakistan när du kan köpa förra årets från en erkänd tillverkare för samma pengar?
Jag tror jag har förklarat det. Han är vanskapt pojkvaskern. passar inte riktigt i std-storlekar och vill naturligtvis ha något som sitter bra överallt.

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Tack för tipset om skräddarn. Det blir nog det delbara B-Erik stället vi hittade.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nej men det är väldigt få som verkligen behöver måttbeställa. Oftast räcker det med att hitta "rätt" tillverkare då där är ganska stor skillnad i modellen. Skulle man behöva ytterligare förändringar är det bättre att ändra ett högkvalitativt skinnställ än att köpa ett formsytt av skräpkvalitet.

Allting jag har sett av sharkspeed är skräp. Det spelar liksom ingen roll att handskarna har en massa tuffa skydd när de faller i bitar då man tittar lite argt på dem...

Jag tror jag har förklarat det. Han är vanskapt pojkvaskern. passar inte riktigt i std-storlekar och vill naturligtvis ha något som sitter bra överallt.

Räcker min förklaring ovan? Om man inte är riktigt vanskapt brukar det räcka med att sy om ett standardställ. Jag är själv lång och har cyklistben dvs skall jag få in låren blir det tjockiszise på stället. Letade upp det ställ som satt bäst på överkroppen och lät en skinnskräddare ordna resten. Raceställ är oftast bättre då de har mer spandexpaneler.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Räcker min förklaring ovan? Om man inte är riktigt vanskapt brukar det räcka med att sy om ett standardställ. Jag är själv lång och har cyklistben dvs skall jag få in låren blir det tjockiszise på stället. Letade upp det ställ som satt bäst på överkroppen och lät en skinnskräddare ordna resten. Raceställ är oftast bättre då de har mer spandexpaneler.

Tipsa om en bra skräddare då.

Vi har testat men det fungerar inte. Hans biceps har samma problem som dina lår. De passar inte i normala raceställ så vi gick upp ordentligt i jackstorlek på delbart från längdmässig 52 till storlek 58. Som jag skrev i trådstarten så var naturligtvis knäna på stället för långt ner. Har du någon skräddare du rekommenderar?

Hur vet jag om ovan skinnställ är "skräpkvalitet" om jag inte frågar? Kan inte se det härifrån?!

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Nej men det är väldigt få som verkligen behöver måttbeställa. Oftast räcker det med att hitta "rätt" tillverkare då där är ganska stor skillnad i modellen. Skulle man behöva ytterligare förändringar är det bättre att ändra ett högkvalitativt skinnställ än att köpa ett formsytt av skräpkvalitet.

Allting jag har sett av sharkspeed är skräp. Det spelar liksom ingen roll att handskarna har en massa tuffa skydd när de faller i bitar då man tittar lite argt på dem...
Tack för kommentaren boris

I detta fallet behövdes verkligen måttsytt. 58 på överkroppen och 52 neråt. Det fortsatte med trång 58 i jacka och 52 i byxor men han sålde ju gix 750in jag såg till att han köpte och nu är där en z900 så det är rätt ok ändå.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Varför köpa ett no name skräpfabrikat made in Pakistan när du kan köpa förra årets från en erkänd tillverkare för samma pengar?
En rätt vanlig kommentar. Samtidigt så är motard och racingdepåerna rätt välfylda av noname-skit som vurptestas mer regelbundet än de flesta på SH och de ramlar inte i bitar. Skall du ha airbag och liknande så hade jag absolut betalat dyrt, men för vardagskörning vete fan...

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
En rätt vanlig kommentar. Samtidigt så är motard och racingdepåerna rätt välfylda av noname-skit som vurptestas mer regelbundet än de flesta på SH och de ramlar inte i bitar. Skall du ha airbag och liknande så hade jag absolut betalat dyrt, men för vardagskörning vete fan...
Men, är det mycket Sharkspeed-grejer där?

Finns det en generell konsensus bland SM-folket att Sharkspeed är bättre än vad man kan förväntas anta, så är jag idel öra.
Jag har ingen direkt uppfattning själv - men det tar ju inte många minuter att kila bort till butiken för att kika på utbudet, men har helt valt bort pga förutfattade meningar.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Men, är det mycket Sharkspeed-grejer där?

Finns det en generell konsensus bland SM-folket att Sharkspeed är bättre än vad man kan förväntas anta, så är jag idel öra.
Jag har ingen direkt uppfattning själv - men det tar ju inte många minuter att kila bort till butiken för att kika på utbudet, men har helt valt bort pga förutfattade meningar.
Jag rör mig mest i motardkretsar (gör nybörjarförsök att hitta runt banorna samt att jag jobbar med SM-serien). Där ser jag enstaka sharkspeed och de verkar tåla vurpor bra. De flesta kör med måttsydda ställ via kontakter som förarna har. Dessa är garanterat ”Pakistan-skit” och de tål vurpor lika bra som Dainese eller A-stars.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka