silverpilen740
Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Jag har ett litet rum på ca 12 kvm. Hur skall jag på bästa sätt placera min datorskärm i förhållande till Fönstreet som är ganska stort?. Så här ser rummet ut ungefär =) Först en dörr.. mittemot dörren sitter fönstret som är ca. 1x1m till vänster om fönstret har jag en lång vägg som är ca 3.20m. fönsterväggen är ca 2.50m I alla fall så skall jag ha en säng i rummet som är 90x200. har ett databord som är 50x100 ..
Frågan lyder: Skall man ha ljuset från fönstret placerat så det kommer från sidan av data skärmen eller skall man ha det så att man har fönstret bakom ryggen? Sitter rätt mycket bakom datorn och funderar därför på vad som är bäst för ögonen samt för att inte få för mycket bländade ljus i skärmen =)
Man kan ju flytta runt och testa, men mycket lättare att fråga här =)
Frågan lyder: Skall man ha ljuset från fönstret placerat så det kommer från sidan av data skärmen eller skall man ha det så att man har fönstret bakom ryggen? Sitter rätt mycket bakom datorn och funderar därför på vad som är bäst för ögonen samt för att inte få för mycket bländade ljus i skärmen =)
Man kan ju flytta runt och testa, men mycket lättare att fråga här =)