Möblera ett rum! vart skall man ställa datorn?

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Jag har ett litet rum på ca 12 kvm. Hur skall jag på bästa sätt placera min datorskärm i förhållande till Fönstreet som är ganska stort?. Så här ser rummet ut ungefär =) Först en dörr.. mittemot dörren sitter fönstret som är ca. 1x1m till vänster om fönstret har jag en lång vägg som är ca 3.20m. fönsterväggen är ca 2.50m I alla fall så skall jag ha en säng i rummet som är 90x200. har ett databord som är 50x100 ..

Frågan lyder: Skall man ha ljuset från fönstret placerat så det kommer från sidan av data skärmen eller skall man ha det så att man har fönstret bakom ryggen? Sitter rätt mycket bakom datorn och funderar därför på vad som är bäst för ögonen samt för att inte få för mycket bländade ljus i skärmen =)

Man kan ju flytta runt och testa, men mycket lättare att fråga här =)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
silverpilen740 skrev:
2195127 Jag har ett litet rum på ca 12 kvm. Hur skall jag på bästa sätt placera min datorskärm i förhållande till Fönstreet som är ganska stort?. Så här ser rummet ut ungefär =) Först en dörr.. mittemot dörren sitter fönstret som är ca. 1x1m till vänster om fönstret har jag en lång vägg som är ca 3.20m. fönsterväggen är ca 2.50m I alla fall så skall jag ha en säng i rummet som är 90x200. har ett databord som är 50x100 ..

Frågan lyder: Skall man ha ljuset från fönstret placerat så det kommer från sidan av data skärmen eller skall man ha det så att man har fönstret bakom ryggen? Sitter rätt mycket bakom datorn och funderar därför på vad som är bäst för ögonen samt för att inte få för mycket bländade ljus i skärmen =)

Man kan ju flytta runt och testa, men mycket lättare att fråga här =)

haha jävlar va trött, frågar om möblering på sporthoj :hihi :rofl

Släng upp bilder då

silverpilen740

Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Får väl göra det då =) så här hade jag tänkt mig... problemet är att fönstret öppans från vänster sidan och sedan fälls innåt =/ så vill man ha luft får jag fönstret i ryggen =) (PS: det är min dotters säng) =)

Visst orka... men har inget bättre för mig just nu.. dessuom lite små kul =)

Värre offtopic har jag sätt :banana

Bifogat

• window.JPG
    window.JPG
    112.3 KB · Visningar: 57
  • dorr.JPG
    dorr.JPG
    107.4 KB · Visningar: 60

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Gör såhär. Sen kan du även vrida skärmen mot sängen om du ska se på film eller runkah lite.

Bifogat

• solved.JPG
    solved.JPG
    14.7 KB · Visningar: 56

silverpilen740

Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Pr0bz skrev:
2195182 Gör såhär. Sen kan du även vrida skärmen mot sängen om du ska se på film eller runkah lite.

He he, runka håller vi inte på med, :arsele

Detta var ett mycket hett tips ang. placering =) det har jag inte alls tänkt på :banana ! Jag har dock för mig att jag läst någonstans att det är bra att få in ljus från ett fönster ifrån sidan!... men med din placering så kommer ju inget bländade ljus in i skärmen i alla fall! :yoparty

Får se om det får några mer förslag, men detta verkar ju vara det bästa hittils

Snyft testade att möblera det hela så och det gick inget bra =/ som du ser på bilden så är det bara ca 1.2 meter kvar efter sängen... om då hyllan är ca 0.5m bred så är det bara 0.7m kvar för stolen och den går tyvärr inte in där... blir för trångt! :argpådato

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
silverpilen740 skrev:
2195205 He he, runka håller vi inte på med, :arsele

Detta var ett mycket hett tips ang. placering =) det har jag inte alls tänkt på :banana ! Jag har dock för mig att jag läst någonstans att det är bra att få in ljus från ett fönster ifrån sidan!... men med din placering så kommer ju inget bländade ljus in i skärmen i alla fall! :yoparty

Får se om det får några mer förslag, men detta verkar ju vara det bästa hittils

Snyft testade att möblera det hela så och det gick inget bra =/ som du ser på bilden så är det bara ca 1.2 meter kvar efter sängen... om då hyllan är ca 0.5m bred så är det bara 0.7m kvar för stolen och den går tyvärr inte in där... blir för trångt! :argpådato

Ställ sängens långa kant vid fönsterväggen, sen kan du ha hyllan sådär. det ska nog funka

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy