Möhippehjälp!

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Tjena boys and girls!

Sambon har blivit ombedd att hålla i och organisera en möhippa för en jobbarkompis. Problemet är bara att hon inte vet vad hon ska hitta på för tokigheter.
Ni som har varit på möhippor... Vad hände, vad gjorde ni?
Vi (hon) vill ha all hjälp i världen.
Det ska inte vara de där töntiga gå-runt-i-rosa-balettkläder-och-sälja-kyssar-grejen eller andra förnedrande saker.
Kul grejer är att föredra, sådant som får henne att minnas sin möhippa på bästa sätt.

Seså, sätt fart med förslagen!!
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
bissmark skrev:
Tjena boys and girls!

Sambon har blivit ombedd att hålla i och organisera en möhippa för en jobbarkompis. Problemet är bara att hon inte vet vad hon ska hitta på för tokigheter.
Ni som har varit på möhippor... Vad hände, vad gjorde ni?
Vi (hon) vill ha all hjälp i världen.
Det ska inte vara de där töntiga gå-runt-i-rosa-balettkläder-och-sälja-kyssar-grejen eller andra förnedrande saker.
Kul grejer är att föredra, sådant som får henne att minnas sin möhippa på bästa sätt.

Seså, sätt fart med förslagen!!

En tjej jag känner lite ytligt skulle ha möhippa, anordnad av en av mina bästa tjejpolare. Tjejpolaren bad mig köra tjejen mellan två platser.

Jag och Långa Farbron åkte dit. När hon kom ut satt jag kvar på hojen med svart skinnställ och mörkt visir nedfällt medan farbron berättade att: "Det här är min kollega, han tillhör roadracingeliten i Sverige. Nu ska vi ut och åka!"

Vi körde ca en timme, och hon visste inte vem jag var förrän vi kom fram och jag tog av mig hjälmen. Var mycket uppskattat!
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Var på en svensexa för ett par veckor sen, vi körde bland annat en runda på Gårdskampen
Beroende på hur långt söder om Hallandsåsen ni bor så kan det vara ett alternativ som uppvärmning :)
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
bissmark skrev:
Tjena boys and girls!

Sambon har blivit ombedd att hålla i och organisera en möhippa för en jobbarkompis. Problemet är bara att hon inte vet vad hon ska hitta på för tokigheter.
Ni som har varit på möhippor... Vad hände, vad gjorde ni?
Vi (hon) vill ha all hjälp i världen.
Det ska inte vara de där töntiga gå-runt-i-rosa-balettkläder-och-sälja-kyssar-grejen eller andra förnedrande saker.
Kul grejer är att föredra, sådant som får henne att minnas sin möhippa på bästa sätt.

Seså, sätt fart med förslagen!!
Hon kan få ligga med mig. Det skulle både vara tokigt och något att minnas :tungan
 

Millis

Fd. Pink_dreams
Gick med
20 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
-99, Honda Hornet
Mötte en jultomte igår natt kl 4.30 på Hummelsta baren utanför Enköping. Han hade en grej som blåste upp dräkten så det såg ut som han hade en jättemage och röv...
Han gick runt och delade ut klubbor och den som fick en klubba, fick önska sig nåt:)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
När brorsan skulle gifta sig så fick hans blivande fru en tid i en musikstudio av sina kompisar. Hon spelade in ett par låtar på en skiva som de sedan brände så alla på möhippan fick ett exemplar. Det skulle kanske vara lite kul om det är så att den blivande frun har ett musikintresse och skriver egna låtar. :)
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Lite softa grejer som...

- Sticka till ett spa tillsammans där dom får massage, hårvård, manikyr, pedikyr och hela kalaset. Det brukar nog alla uppskatta.

- Besök hos en stylist med efterföljande besök till en fotograf.

- Avsluta på restaurang eller middag hemma.

- Där hemma kan alla inbjudna få ta med sig kort från gymnasiet, högstadiet, gamla fester osv. Kommer garanterat att finnas samtalsämnen kvällen och natten ut om gamla dumheter och nöjen.

- Ställ en uppsjö frågor till bruden om vad hon vet om sin make. T.ex. vad är hans favoritfärg? Nivån på frågorna anpassar man givetvis efter hur snäll man vill vara. Sedan samma frågor till killen (som man ställt i förväg givetvis samtidigt som man hämtat in facit på frågorna till tjejen) så hon själv får se hur pass väl (eller inte) hennes blivande make känner henne.

Så, ett eller alla av dessa alternativ kan du säkert spinna vidare på. De hör som du ser till kategorin lugna och sällskapliga möhippor.
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Esquire skrev:
När brorsan skulle gifta sig så fick hans blivande fru en tid i en musikstudio av sina kompisar. Hon spelade in ett par låtar på en skiva som de sedan brände så alla på möhippan fick ett exemplar. Det skulle kanske vara lite kul om det är så att den blivande frun har ett musikintresse och skriver egna låtar. :)

Jupp, kan intyga att det är en höjdare...Min brorsdotter gifte sig med sin Jonas förra året, och båda fick spela in varsin singel. Minns inte vad brorsdottern fick sjunga men det lät inte helt oävet, trots att hon aldrig sjungit, men låtvalet vi gjorde åt Jonas var väl inte alldeles snällt... :hihi Whitney Houstons "I will always love you" frambräkt av en TOTALT tondöv och småfull 29 åring.. :3freak Nu vet jag hur ren ondska låter. Kan nämna att det blev succe när den spelades på bröllopsfesten.. :rofl
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Westernridning med femkamp

Hej

Varför inte åka iväg och rida westernhäst.
tex http://www.fbsfarm.com/

Paintball är inte kul för då får bruden kanske blåmärken
SPA är alltid mysigt.
Åk ner till Malmö och åka minimotor och Gocart.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top