Chris Ash skrev:
En Cessna med terrorister hade blivit nedplockat. Jaktrotarna vid incidentberedskapen plockar bort alla plan som kränker svenskt luftrum utan tillstånd. Hade man vetat att det var ett terrordåd de skulle utföra är man nog inte dummare än att man skjuter ner det.
Ja, precis så kommer det ske i praktiken ja! Men de som debatterade debatterade lagtextens tolkning av terrorhandlingar kontra svensk militär, fast den lär nog inte tolkas så i skarpt läge!
Den viktiga debatten är inte om det är slaveri eller inte, för det är ett begrepp som kommer från någon lathög som inte har en susning. Det viktiga är att fundera på om det är kränkade att lagen bara föreskriver MÄN som dugliga att göra en samhällsinsats!
Även kvinnor borde få samma rätt till utbildning i sjukvård och krishantering som männen.
Fast nu fick jag det att låta som det var kvinnorna som var de diskriminerade.
I och med nuvarande försvar som kanske klarar av att försvara stockholm i 24h så verkar det inte spela någon roll om man får lumpa eller inte, trist!
Mig ville de ha till Gotland, som KB sjukvårdare, eller PB sjukvårdare... eller nått annat bara jag var på gotland och var sjukvårdare...
Men jag ville bli teletekniker i flottan och han flyttade mig så snällt som tele/systemtekniker(nu heter det bara system) på en robotbåt, men jag upptäckte att robotbåtarna var under avveckling och att det fanns bättre alternativ när man väl vart insatt...
Det kommer ju faktiskt inte som någon chock att man ska mönstra, så då kan man lika gärna sätta sig in i vad det gäller och få ut det mesta möjliga av det, men har man motivationen att leva på sos för att sossarna och dera MP/V-kamrater fixat att man bara behöver deltaga i Big-Brother för att klara sig, ja då kan man säkert känna sig förnedrad av att behöva tjäna samhället i några månader.
Fast sedan säger vissa att interner på fängelser har bättre än våra vpl...