mörbultad!!!!!

peterpb1

peter
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
sm 690 -07
krascha min nya gsx igår, sorg idag! En lång svepande vänsterkurva e inte svårt att köra igenom, ok. Men tror man att man e Valentino Rossi så kan det bli lite knixigt. Kommer in i kurvan i ungefär 120-130, så långt allt väl. Börjar att driva ut till höger slår av på gas, så långt allt väl. Får syn på rullgrus, nu börjar allt att inte gå så väl. Försöker att få ner farten ytterligare(har redan i detta nu fattat att det inte kommer att slut väl). Får ner farten något (vet ej hur fort detta går, hadde liksom inte tid att kolla mätaren), kraschar ner i ett dike me en jäkla smäll, slår i skallen och ryggen hårt. Får hojen över mig på nått sätt, hojen studdsar över en hög med grenar, stockar. Hur ja lyckas unvika dem de vet ja inte men jag och hojen hammnar på samma ställe efter ungefär 15 meter. Reser upp hojen själv efter en stund, mörbultad, framgaffel eller nåt fram e vansinigt vridet, slog i en stock, kåpor, speglar och andra reglage trasigt. Till det inte så smarta, jag har bara halvförsäkring(på en ny hoj, SMART. Skulle snart teckna en helförsäkring efter lite ekonomiska beräkningar). Detta kommer inte att bli billigt. Nu gick ju allt bra med mig, så pengarna tänker jag inte så mycket på med tanke på hur det hadde kunnat sluta, hadde tänkt att åka iväg i bara skinnjacka och jeans, vilket jag givetvis inte gjorde. Alpinestars ryggskydd har nog räddat mig ifrån ett liv i, ja kanske rullstol, tackar även SHOEI XR-1000 att det gick bra. Den e väll bara att kassera nu! Får nu se hur ja ska lösa alla försäkringsbitar med hoj och hjälm. Tack för mig!! :gråta

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Tacka din lyckliga stjärna för att det gick så bra som det gjorde.

Det enda som räknas nu är att du kommer att bli helt återställd. Visst kommer det att svida lite i plånboken men de pengarna får du se som lär-pengar..

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
peterpb1 skrev:
2448270 krascha min nya ... med hoj och hjälm. Tack för mig!! :gråta

Jäkligt trist läsning men sålänge allt gick bra med dig få vi och du vara nöjda... Pengar och materiella ting är världsligt, åtminstone i jämförelse med personskador!

-@

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
peterpb1 skrev:
2448270 krascha min nya gsx igår, sorg idag! En lång svepande vänsterkurva e inte svårt att köra igenom, ok. Men tror man att man e Valentino Rossi så kan det bli lite knixigt. Kommer in i kurvan i ungefär 120-130, så långt allt väl. Börjar att driva ut till höger slår av på gas, så långt allt väl. Får syn på rullgrus, nu börjar allt att inte gå så väl. Försöker att få ner farten ytterligare(har redan i detta nu fattat att det inte kommer att slut väl). Får ner farten något (vet ej hur fort detta går, hadde liksom inte tid att kolla mätaren), kraschar ner i ett dike me en jäkla smäll, slår i skallen och ryggen hårt. Får hojen över mig på nått sätt, hojen studdsar över en hög med grenar, stockar. Hur ja lyckas unvika dem de vet ja inte men jag och hojen hammnar på samma ställe efter ungefär 15 meter. Reser upp hojen själv efter en stund, mörbultad, framgaffel eller nåt fram e vansinigt vridet, slog i en stock, kåpor, speglar och andra reglage trasigt. Till det inte så smarta, jag har bara halvförsäkring(på en ny hoj, SMART. Skulle snart teckna en helförsäkring efter lite ekonomiska beräkningar). Detta kommer inte att bli billigt. Nu gick ju allt bra med mig, så pengarna tänker jag inte så mycket på med tanke på hur det hadde kunnat sluta, hadde tänkt att åka iväg i bara skinnjacka och jeans, vilket jag givetvis inte gjorde. Alpinestars ryggskydd har nog räddat mig ifrån ett liv i, ja kanske rullstol, tackar även SHOEI XR-1000 att det gick bra. Den e väll bara att kassera nu! Får nu se hur ja ska lösa alla försäkringsbitar med hoj och hjälm. Tack för mig!! :gråta

Din skydds utrustning täcks av trafikförsäkringen, en liten ljusglimt iaf. Tur som en tokig, likt mig, hade du ju iaf. Hojar finns nya och det är ju "bara" pengar:tummenupp Och något har du ju lärt dig för framtiden eller hur:D

/Uffe

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Tråket med hojen, men skönt att höra att det gick bra med dig iallafall. Riktigt surt att du inte hade helförsäkring, men som du sa, det är "bara" pengar, det löser sig!

Pajje

Blitzen

Man kan göra så....
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
GSX-R 7/11, EXC450
Katana org skrev:
2448285 Din skydds utrustning täcks av trafikförsäkringen, en liten ljusglimt iaf. Tur som en tokig, likt mig, hade du ju iaf. Hojar finns nya och det är ju "bara" pengar:tummenupp Och något har du ju lärt dig för framtiden eller hur:D

/Uffe

Jag har fått ut ersättning för utrustning på hemförsäkringen, Trygg-hansa med drulletillägg. Fick full ersättning då grejorna var mindre än två år gamla.

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Obehagligt... pengar är bara pengar. Skönt att höra att du klarade dig så pass bra.

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
trist...lider med dej! om du inte har varit på sjukhuset tycker ja verkligen du ska åka dit o få en undersökning....man vet aldrig med nacken o ryggen..tänk på framtiden! får man fråga vilken väg det va? kommer från skara men bor i skövde så ja har väl lite koll på vägarna runtomkring...

hoppas det löser sig med försäkringar och dej själv..
mvh Martin

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Kul att du klarade dig så pass bra som du gjorde!
Kraschade även jag igår. Hojen blir nog reservdelar (till andra), medans jag hade en jäkla tur och kom undan med lite blåmärken.
Hal asfalt + högerkurva var mitt recept:crash

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Bra att du klarade dig, men hoppas du har lärt dig en läxa, det dummaste som finns är att köra med halvförsäkring när man har en nyare och dyrare hoj, man är bara så otroligt dumsnål om man inte kör helförsäkrat.

Ålänningen

Carpe Diem
Gick med
27 May 2006
Hoj
Honda CBR 600 F
Tur att du klarade dig, men synd med hojjen. Säger som de andra, åk till sjukan å kolla upp dig.
Tycker d e lite väl många som krashar nu :crash , eller e d bara en känsla jag fått. E inne på mitt första hoj år, har tänkt köra tills det blir minusgrader ute. E d svårare att köra/flera faror på hösten (utöver mörkret, vissna löv)?

//Micke

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ålänningen skrev:
2448443 Tur att du klarade dig, men synd med hojjen. Säger som de andra, åk till sjukan å kolla upp dig.
Tycker d e lite väl många som krashar nu :crash , eller e d bara en känsla jag fått. E inne på mitt första hoj år, har tänkt köra tills det blir minusgrader ute. E d svårare att köra/flera faror på hösten (utöver mörkret, vissna löv)?

//Micke

Du fryser och är därmed inte lika avslappnad.. det borde ju innebära en risk.. se te o klä dig ordentligt med andra ord :D

Blåbusen

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Orange ZX10R -08
Trist med hojen men viktigare med dig marsch iväg till sjukan du kanske inte
känner av ngt nu men man vet aldrig med innre skador det är dom som inte
syns som är farliga.Sedan att du får ev skador på papper eller iaf dokumenterat
att du gått i backen man vet ju aldrig kan dyka upp ev problem senare i
livet och då är det bra att ha det på papper som bevis.

peterpb1

peter
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
sm 690 -07
marsva83 skrev:
2448316 trist...lider med dej! om du inte har varit på sjukhuset tycker ja verkligen du ska åka dit o få en undersökning....man vet aldrig med nacken o ryggen..tänk på framtiden! får man fråga vilken väg det va? kommer från skara men bor i skövde så ja har väl lite koll på vägarna runtomkring...

hoppas det löser sig med försäkringar och dej själv..
mvh Martin
tack!!!! de var uppe på kinekulle efter fiket vino pimpinella eller nåt sånt heter den, förbi en liten grus parkering som ligger på vänster sida och ner en liten bit till så kommer det som sagt var till en lång svepande vänster.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...