Dagens Metro var minst sagt lurig...
Vad som gäller var att det var tre nyheter som blev hopbuntade på ett sätt som var mindre än smickrande för MC-olyckan (hur nu en smickrande MC-olycka ser ut...).
1. En kvinna blev påkörd av en smitare (bil såklart...)
2. En MC-olycka där en hoj körde på en vänstersvängande bil
3. En (två?) bil(ar) i ett streetrace krockade
Idag såg jag 2 versioner av Metro. Den ena (min) hade nån friskis-tant på framsidan med nån info om att hon skulle göra Sverige slankare. Denna tidning hade ingen info alls om streetracet FÖRUTOM följande rubrik:
[snip från Metro]
Rubrik: Kvinna påkörd av smitare. Man omkom i gatrace.
<info om kvinnan som blev påkörd>
En 31-årig MC-förare omkom igår kväll på Ystadsvägen i Malmö då han körde in i sidan på en svängande personbil.
...
[slut snip]
Nu tog jag bort en massa text för att korta ner det men kontentan är att rubriken får en att tolka att det var MC-förare som körde streetrace.
Man omkom i streetrace == man omkom i MC-olycka
Den andra versionen av dagens Skåne-Metro hade en bild på streetrace bilen på framsidan och en liten text som berättade om den olyckan.
Försökte de medvetet få MC-olyckan att låta som om "han fick skylla sig själv då han raceade"??? Eller var skribenterna mer förvirrade än vad jag e för tillfället??
Jag retade mig i alla fall på hur min version av tidningen var utformad i just denna olycka...
Jag vet, jag vet, lång text. Tjejen jobbar och jag e uttråkad. Blev kall om fingrarna efter körningen så detta var ett sätt att värma dem