Mörkt och tomt på gatorna...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Ofta tomt och ödsligt på gatorna när jag kommer hem sent, så även ikväll, förutom en gubbe ute i t-shirt, kör hem och parkerar, då har gubben, som fått i sig några glas, travat 200-300 meter i kvarteret för tala med mig, han tyckte det gick lite fort

"tänk om mina barn eller katter springer över vägen?"

eh? det finns inte kotte ute förutom du, är dina barn ute och springer efter midnatt???

"öh, nä, men mina katter, du hinner aldrig stanna, bla, bla, bla"

vart kommer alla gnälliga människor ifrån:va

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
KGK skrev:
2429484 Ofta tomt och ödsligt på gatorna när jag kommer hem sent, så även ikväll, förutom en gubbe ute i t-shirt, kör hem och parkerar, då har gubben, som fått i sig några glas, travat 200-300 meter i kvarteret för tala med mig, han tyckte det gick lite fort

eh? det finns inte kotte ute förutom du, är dina barn ute och springer efter midnatt???

Det var nog spriten som talade :näsblod

grovy

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Trajja 955i , cr 250
KGK skrev:
2429484 Ofta tomt och ödsligt på gatorna när jag kommer hem sent, så även ikväll, förutom en gubbe ute i t-shirt, kör hem och parkerar, då har gubben, som fått i sig några glas, travat 200-300 meter i kvarteret för tala med mig, han tyckte det gick lite fort

Haha dom finns banne mig överallt.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Det är alltid lika kul när fyllon/alkisar/lodare kommer fram/ränner efter för att berätta och delge sina åsikter, livshistorier och andra iaktagelser de har gjort, oftast väldigt ointressanta, osammanhängande och alltid när man har som minst tid och lust för dem. Det är det straffet man får betala för att man ser trevlig ut antar jag...

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
blir man otrevligt bemött så är man RIKTIGT otrevlig, snudd på hotfull så brukar det gå bra....:tummenupp

Tippamåsen

Kör hellre än putsar
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
VTR1000
KGK skrev:

Förmodligen har väl kärringen hans kommit på gubben
med att sitta och runka av katterna...
Var på sur gubben blev utkastad på gatan i samma ögonblick som du
kom hem...
Fel plats vid fel tid:fatta!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
hur ofta händer det att en motorcykel kör på någon i ett område/kvarter?

visst har jag träffat rådjur, hare och räv men den det har varit utanför kvarter och i högre hastighet + att de djuren far fram snabbare än många andra djur, har inte träffat en enda katt.

själv är jag klart mer alert när jag kör mc än bil, alltså farligare som bilförare i viss mån.

är det någon skillnad på stoppsträcka mellan bil och mc?, kör alltid med fingrarna på bromshandtaget i kvarter och tät trafik.

Last edited:

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
KGK skrev:
2429526 hur ofta händer det att en motorcykel kör på någon i ett område/kvarter?

visst har jag träffat rådjur, hare och räv men den det har varit utanför kvarter och i högre hastighet + att de djuren far fram snabbare än många andra djur, har inte träffat en enda katt.

själv är jag klart mer alert när jag kör mc än bil, alltså farligare som bilförare i viss mån.

är det någon skillnad på stoppsträcka mellan bil och mc?, kör alltid med fingrarna på bromshandtaget i kvarter och tät trafik.

Nyare bilar har bra mkt kortare bromssträcka än en motorcykel.

Vid någon uppvisning på Barkarby för en tid sedan så visade arrangörerna skillnaden mellan ett par olika hojar och en X5a.
X5an vann varje gång.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
tack, var den även bättre än hojar med ABS eller radialbromsar(tror dom nya superduper bromsarna heter så)

X5 har väl iofs mer gummi i backen jmf en vanlig bil

Last edited:

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
KGK skrev:
2429556 tack, var den även bättre än hojar med ABS eller radial bromsar(dom där nya superduper bromsarna)?

Jag kommer inte riktigt ihåg exakt vad det var för hojar, har för mig att det var en V-rod, en sporthoj och någon ur BMWs program. BMWn borde haft ABS, tror det gick rätt bra för den om jag inte minns fel.

edit: mjo, det är därför utgången blir som den blir... 2.2 ton + ett gäng 255er.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
med mc har man större möjligheter att välja spår, skulle vara intressant veta hur mycket skillnad några meter i sidled gör ifall någon hoppar fram ex. mellan 2 parkerade bilar, kör jag på en gata med sämre sikt på ena sidan så håller jag alltid lite eller mycket över på sidan med bra sikt, blir iaf en bilbredd eller mer tillgodo jämfört med en bil.

skulle gubben veta hur många alkohol/drog påverkade förare som passerar kvarteret varje dag så kanske han skulle tycka man är en hyfsad förare som alert och vaksam.

Last edited:

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
KGK skrev:
2429571 med mc har man större möjligheter att välja spår, skulle vara intressant veta hur mycket skillnad några meter i sidled gör ifall någon hoppar fram ex. mellan 2 parkerade bilar, kör jag på en gata med sämre sikt på ena sidan så håller jag alltid lite eller mycket över på sidan med bra sikt, blir iaf en bilbredd eller mer tillgodo jämfört med en bil.

Jag tror det är svårt, att först reagera på att någon hoppar ut och sedan försöka styra hojen åt sidan. Det är inte direkt som att man kastar ut knät och börjar burka i ett bostadsområde.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Machmud skrev:
edit: mjo, det är därför utgången blir som den blir... 2.2 ton + ett gäng 255er.

huvuddelen av bilar som rullar har ju inte den storleken direkt, de skulle ha haft fler bilar med i samma test

Machmud skrev:
2429574 Jag tror det är svårt, att först reagera på att någon hoppar ut och sedan försöka styra hojen åt sidan. Det är inte direkt som att man kastar ut knät och börjar burka i ett bostadsområde.

det är där jag menar att det vore intressant att veta hur mycket dom extra metrarna i sidled gör när man håller långt åt den öppna/tomma sidan.

Last edited:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
säg till honom följande
jag skall ta det lungt i fortsättningen o det är inget jävla fyllesnack..

då blir han lugn.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Det jag ar hört så har MC den kortaste bromssträckan av de fordon som rullar vanligvis på vägarna pga sin låga vikt. Bilar med ABS-bromsar i all ära, men jag tror fortfarande på en vaksam motorcyklist.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
SWK skrev:
men jag tror fortfarande på en vaksam motorcyklist.

jo, vet själv hur man kan drömma och hålla med allt möjligt när man kör bil, tala i telefon, byta radiokanal osv.

när man kör hoj så kör man hoj och fipplar inte med annat.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
SWK skrev:
2429586 Det jag ar hört så har MC den kortaste bromssträckan av de fordon som rullar vanligvis på vägarna pga sin låga vikt. Bilar med ABS-bromsar i all ära, men jag tror fortfarande på en vaksam motorcyklist.

Det är precis den myten som arrangörerna tog död på, dom lät folk rösta på vilken av hojarna/bilen som skulle stanna först. Det var inte många som fick rätt.

Nu gällde detta inte 200+ broms utan landsvägshastigheter, där man lättast kan ha en X5a som bromsar max för vilt, framför sig.

Håll avstånd där ute.

KGK skrev:
2429579 huvuddelen av bilar som rullar har ju inte den storleken direkt, de skulle ha haft fler bilar med i samma test

det är där jag menar att det vore intressant att veta hur mycket dom extra metrarna i sidled gör när man håller långt åt den öppna/tomma sidan.

Det vet du inte förens du vet :)

Det är ju alltid bra att försöka göra så mkt som möjligt, jag gör likadant i tätbebyggda områden.

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...