Möte ang Supermoto på Bussjö i sommar

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Tjosan!

Nästa torsdag den 15/6 kl 19.00 är det möte i klubbstugan ute på Bussjö.
Pratade med Håkan ang körning olika dagar i sommar och hur vi gör med träningsansvarig & anmälan innan körning osv...

Det lät inte som att det dög att bara åka dit och köra järnet gratis och sen åka hem glad i hågen utan vi måste försöka komma fram till ngt schema och ev nån anmälningssida på webben lr dyl.

Jag tycker ju att man kan utse några träningsansvariga och sen när man anmäler sig ser man om det finns ngn sån anmäld för körning och då kan man ju bara dra dit...men det skall vi alltså gå igenom nästa vecka.

Det vore ju bra om så många som möjligt kan ta sig ut dit även om man inte vill köra flera dagar i veckan eller ens varje vecka. Men ju fler som kommer dit desto bättre är det ju...

Mvh Jonas

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Förra sommaren fanns det en anmälningslista på Rides hemsida där det stod för respektive datum vem som var träningsansvarig samt att man gick in och anmälde sig per dag när man ville köra. Det tycker jag funkade bra, det är ju bra för träningsansvarige också att veta att om det inte är någon anmäld så behöver han inte åka ut dit i onödan.

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Upp med denna litegrann...
Imorgon är det alltså möte ang framtida åkning på bussjö.
Vi träffas kl 19.00 i klubblokalen ute på banan...vi får se till att vara kreativa
så vi hinner hem till fotbollen bara!!!

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Yes box! Tar dock bilen dit, har nygaddat mig på v-armen så ids inte dra på stället över mitt fina ömma paket... Synes där! :tummenupp

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Dåså, mötet avklarat.
Träningsansvariga som det ser ut i nuläget:

* Jonas Jonsson
* Thomas Jonsson
* Fredrik Renström
* Andreas Karlsson
* Stefan ?Johansson? ( Vi tog med dig, men känner du att du inte har tid/lust så säg till mig så stryker jag dig )
* Robert Sjöström
( gasgas, vet inte om du känner för att vara träningsansv. vill du det så hojta till så tar jag med dig på listan )

Om man vill komma o köra så MÅSTE man vara med i svemo ansluten klubb, inga undantag. Alternativen är då att antingen så löser man engångsavgift på 50:- / gång ( då räcker det med att vara med i svemo ansluten klubb ), men vill man lösa årsavgift på 500:- / år så är det vara medlem i Umeå Automobilklubb som gäller för det ( kostar 200:- ).

Körningarna som det ser ut nu kommer att vara på tisdagar mellan kl. 18 - 21, och på söndagar vilket tiden inte är riktigt klar än, förmodligen kommer vi köra från kl. 11.00.
Innan körning så måste man anmäla sig till "Varvräknar kuren" vid crossbanan, bet av engångsavgift kommer även att ske där, man kommer även att få visa upp sitt medlemskort till den klubben man tillhör till den personen och bli bockad på en lista som kommer att finnas där innan man får ge sig ut på banan o köra.
Anmälan till körningarna kommer att ske via http://www.umeaak.se , men den sektionen är inte klar än ( kommer upp till veckan troligast ).

Det var allt för nu, men som sagt mer info kommer när allt med anmälnings sidan är klar, och när jag fått veta mer om hur listor/anm. på plats/bet till vem och hur/vilka tider det blir på söndagarna....

// Thomas

pwracing

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
SUZUKI VZ800
hmm,...låter fint! :banana ,..medlem är man redan i uak,...men måste man erlägga tränings/underhållsavgift på 500:- utöver, oxå?
(samma typ av avgift som gäller för körning på crossbanan)

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Njae, känner du att du kommer att köra så pass många ggr så att du tjänar på att lösa årsavgift ist för att bet 50:- / gång så är det ju värt dom 500:- det kostar för årskortet. Har du redan löst årskort för o köra på crossbanan ( 800:- el vad det kostar ) så behöver du inte betala nåt alls, då ingår motardkörningsavg. i det årskortet.

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
TjReal skrev:
2239308 Dåså, mötet avklarat.

* Jonas Jonsson
* Thomas Jonsson
* Fredrik Renström
* Andreas Karlsson
* Stefan ?Johansson? ( Vi tog med dig, men känner du att du inte har tid/lust så säg till mig så stryker jag dig )
* Robert Sjöström
( gasgas, vet inte om du känner för att vara träningsansv. vill du det så hojta till så tar jag med dig på listan )

// Thomas
Det går bra för mig att vara träningsansvarig, får jag bara kolla upp så jag är ledig innan så ska det inte vara något problem.
Körning på Söndagar låter inte helt fel heller :tummenupp
/Stefan

gasgas

gasgas
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
R 1200 c, Rxv 450,Cbr 1100xx
TjReal skrev:
2239308 Dåså, mötet avklarat.

* Jonas Jonsson
* Thomas Jonsson
* Fredrik Renström
* Andreas Karlsson
* Robert Sjöström

Kan inte bli det då jag är fukomligt opålitlig med tider.Har ett jobb som kan ta lite extra tid .
Mvh Kent "GASGAS" :Bugar

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...