Möte på bulten

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
-
:fakta :klappar
Bilar och andra sakta akande sondagsglidare har inget pa RR-banor som bogan och bulten att gora!

Du pa gixxer blev omkord av en stor rod honda:gnissla ?

Fan vad du skriver dåligt, man förstår ju inte att det är ironi.

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Hoj
en MC
Alltid intressant att läsa dessa trådar om moral och etik i trafiken. Hälften tänker den andra hälften tycker alltid att de har rätt att gasa när, var och hur dom vill - tills dom kör ihjäl sig själv och i värsta fall någon annan. För det vet vi ju alla - innerst inne - att den som inte tänker när han kör hoj på allmän väg - är den som slutar i en kista.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Alltid intressant att läsa dessa trådar om moral och etik i trafiken. Hälften tänker den andra hälften tycker alltid att de har rätt att gasa när, var och hur dom vill - tills dom kör ihjäl sig själv och i värsta fall någon annan. För det vet vi ju alla - innerst inne - att den som inte tänker när han kör hoj på allmän väg - är den som slutar i en kista.

Ja. Det är ju så. Motorcykelåka är i viss mån självsanerande. Dom som kör utan omdöme kommer förr eller senare att sluta som kylarprydnad på en scania, fågelholk på en tall eller något liknande. Då blir dom en siffra i olycksstatistiken och tyvärr används det för att införa hårdare regler och högre avgifter eftersom motorcyklar är farliga. Egentligen är det ju att köra omdömeslöst som är farligt, såväl för föraren själv som för omgivningen.

Nu är det väl inte alla olyckor som beror på att motorcykelföraren kört som en idiot. Olyckor händer även de som kör med insidan, men i mycket mindre utsträckning.

Klyka

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Hoj
954
Vi har gått igenom det där redan. Sporthojjar skall köras på riktigt, moralkärringar skall hålla tyst. Bogan är en rejsbana, och svensson skall hålla sig ur vägen. De som kör som riktiga motorcyklister[tm] där har koll på läget, och om det blir några olyckor så är det den andres fel.

Frågor på det?

Det där var den mest efterblivna försöka va ball texten jag läst idag, hoppas du skojjar.

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Det är just sånt här betende som får en att fundera på att ge upp gatan och bara köra bana... :va
Förra sommaren fick jag för första gången med mig tjejen på hojen och tog en tur till Vaxholm via Bogan, slutade med att vi blev omkörda på insidan strax innan nedlägg i en kurva! :mad:
Kan ju tillägga att tjejen aldrig mer kommer åka hoj!!! :censored

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Inte lönt att försöka övertyga dom som ändå inte lyssnar.... men lika oförvånad varje gång man ser olyckstråden fått nya inlägg.

"Rask"

Guest
Trådskaparen :tummenupp

Sluta skriva med ironi, barn förstår inte...måste ni göra det ändå förtydliga det med :rolleyes: :D

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Det där var den mest efterblivna försöka va ball texten jag läst idag, hoppas du skojjar.
Jag förstår din reaktion.
Jag tolkade inlägget som ironiskt, men jag har förstått att många härinne inte gör det.
Denna typen av (ironiska) inlägg är bra eftersom det delar forumdeltagarna med intressanta diskussioner som följd.

Dr.Bike

Guest
Bromannen: "Jag tycker fem års indraget körkort, permanent förbud att köra mc med effekt/viktförhållande som överstiger 0.4, en rejäl spark i pungen och uppeldad mc är ett rimligt straff för den som med totalt dödsförakt utan kontroll chansar över ett skymt backrön"

Du är rätt arg va? :hihi

Skämt åsido, och det är så man får röda öron här när man läser, för du har ju rätt.
Såklart man ibland (tack och lov alltmera sällan) kör/t som ett svin!
Men aldrig (som man själv tycker iaf) omdömeslöst. *ler snett*
Ja iaf aldrig så som du beskriver denna situation, att man slangar över ett blint krön. Det borde ju vara självbevarelsedrift att inte göra det.

Men likafullt hör man yngre ibland säga - lite på machovis - men fortare kan du väl? Efter en redigt snabb vända som de hängde på.
Och jodå svaret är givet: Såklart det går att åka fortare.

Men då är vi ute i dessa tassemarker med minskad säkerhet, utan marginaler, och jodå jag har varit där med.
Inget jag är stolt över direkt.

I år kör jag en slö stånka, på gatan, för att alltför många goda vänner kört ihjäl sig på sporthoj.
Sporthojen min är reserverad för bana.
Och det är min ventil: Bankörning.

Kör allt mindre på gata, och alltmner på bana.
Delvis p.g.a risker, men oxå för det kollektiva dåliga samvete vissa ger oss.
Det är som heaven and hell.
Man VILL vara en god förebild, men man ÄLSKAR att gasa helvet :cdevil
Och den ekvationen drar jag iaf inte ihop på ett snyggt sätt längre.
Det är som att låsa in en alkis på bolaget, och säga att: Du får inte dricka... när jag sitter på en sporthoj.

Jag klarar inte det, utan taggar ner.

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Hoj
Speed4=R.I.P Eldstorm=såld, KTM 690 SMR
--_--

Vissta kan man köra fort men ändå säkert. Kör hur fan ni vill bara ni har
koll och kontroll och så länge ni håller er på er sida av vägen bakom krön
och skymda kurvor! :7peta Fattar ni inte det så kommer ni att förstå det någongång..... Bara en tidsfråga. :död

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Vi har gått igenom det där redan. Sporthojjar skall köras på riktigt, moralkärringar skall hålla tyst. Bogan är en rejsbana, och svensson skall hålla sig ur vägen. De som kör som riktiga motorcyklister[tm] där har koll på läget, och om det blir några olyckor så är det den andres fel.

Frågor på det?

:cpparty

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället

Frågor på det?

ÄNTLIGEN!!!:yoparty :yoparty

De där ska fan skrivas in bredvis sporthoj.com loggan högst upp så alla kan se o lära sig!!

Underbart skrivet:D

sportbike

Guest
[QUOTE=Dr.Bike;

Har också förlorat allför många vänner,bekanta,och folk som man bara hälsat på år efter år.
Hoppas att många hojåkare kommer att nå din mogna mentala status.

IronMike

Guest
" bäst att vi gemensamt hänger ut idioter som förstör vårt anseende ute bland vanliga svenssons. Dessa svenssons drar oss alla över samma kam. Det är dumt, men det är så folk funkar."

--

Hurdå hänga ut? Varför? ..finns ju dom, t ex jag själv som "kör som ett svin" - men jag går aldrig ut på fel sida av vägen, ska dom också hängas ut? ..har alltid varit en del hojåkare kör som svin. Hojåkare har alltid haft ett visst rykte. Vem bryr sig? Vad spelar det för roll? Vad Svennssons tycker och tänker skiter väl de flesta fullständigt i. Jag rycker på axlarna om någon mupp säger "jaha, du är en sån där organdonator"...

Och har man själv valt, att bosätta sig i Ellboda intill "Bogesund's rr bana", eller bredvid slingerbulten så får man väl skylla sig själv om man blir störd av motoroväsen mm.

Jag tror stenhårt på ett bygge av bana i Stockholm, då vet jag att många jag känner, inkl mig själv, enbart skulle hålla sig där och fimpa gatåkning helt.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
" bäst att vi gemensamt hänger ut idioter som förstör vårt anseende ute bland vanliga svenssons. Dessa svenssons drar oss alla över samma kam. Det är dumt, men det är så folk funkar."

--

Hurdå hänga ut? Varför? ..finns ju dom, t ex jag själv som "kör som ett svin" - men jag går aldrig ut på fel sida av vägen, ska dom också hängas ut? ..har alltid varit en del hojåkare kör som svin. Hojåkare har alltid haft ett visst rykte. Vem bryr sig? Vad spelar det för roll? Vad Svennssons tycker och tänker skiter väl de flesta fullständigt i. Jag rycker på axlarna om någon mupp säger "jaha, du är en sån där organdonator"...

Och har man själv valt, att bosätta sig i Ellboda intill "Bogesund's rr bana", eller bredvid slingerbulten så får man väl skylla sig själv om man blir störd av motoroväsen mm.

Jag tror stenhårt på ett bygge av bana i Stockholm, då vet jag att många jag känner, inkl mig själv, enbart skulle hålla sig där och fimpa gatåkning helt.

Det som inte vinner samhällets acceptans överlever inte utan att tills slut klassas som kriminellt. Då blir det inte mycket kvar av det folknöje som mc-åkning ändå är för många vanliga människor utan dina knäskraparambitioner.

Förra sommaren var ju bana helt ointressant :va. Det var i tidsperioden strax innan du skulle köpa ducce, men strax efter du skulle köpa HD som du sa det.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag undviker bulten å bogan just pga såna där idioter :mad: Jag åker iofs ut å fotar på bulten då å då, men det är också allt. Förra gången var det nån iförd trendiga träningskläder på en cbr som tog fel sida av vägen över ett krön med möte :dummer Idag fick jag kasta mig undan för nån jeppe på en retta som ansåg att det är helt ok att försöka meja ner folk som står en bra bit utanför asfaltkanten pga nerlägg :mad: Förstår dom verkligen inte var halva startfältet inte åker åt motsatt håll vid tävlingar? :va Jag är förvånad över att olyckstråden är så pass kort...

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli