M:et, Hur gick det?

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
M:et skrev:
Vad är det du säger, har du klotat :skrämd
Har du marksynat i en rondell eller? Vad har hänt med dig och hojjen då? Antar att den går att köra om du nu kommer ner till helgen.

Jodå, nu har jag lagt omkull den. :( Ännu en oskuld som rök. :tummenupp
Vänsterkåpan är fult skrapad och sprucken men inget övrigt gick sönder. Jag ramlade aldrig själv utan blev tvungen att lägga hojen istället för att halka omkull på grussträngen i rondellen. Nu har jag gett mig fan på att lära mig att skrapa vänsterknät - och det går bättre och bättre! :crash Det finns fördelar med nästan allt...

Tyvärr kan jag inte komma ner till helgen. Det blir i slutet av augusti istället...

/NN

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Rätt hoj, se bara till att ha rätt däck!

M:et skrev:
Hej på er!

Rapport så här på morgonkvisten innan jag har varit och tittat på hojjen. (tittade inte speciellt mycket igår)
Generatorkåpan i smådelar, därav anledningen till att all olja rann ut på banan. Sorry alla ni som fortsatte köra på halva banan :rodnar
Vänster fotpinne av och fotpinneplattan intryckt.
Toppkåpa, sidokåpa, bakcuts, styrände, kopplinghandtag och backspegel skrapat.
Något fäste för bakstammen har sneat till sig lite också.

Själv så har jag ont som attan i höften, men idag så är det nog hälen som får högsta pris. Det går inte riktigt att stödja på den...
Sträckt mig i båda ljumskarna, fick man för att jag aldrig stretchar :rolleyes:

Föjl Taz råd och sök upp en läkare som gör en koll på dig och se till att få det på papper!!! Om något förvärras har du i alla fall gjort vad du kunnat och då kan du få ut vad du är berättigad av försäkringsbolaget, skulle läget förvärras.

Se till att ha rätt däck, rätt hoj har du redan och rätt däck är en billig livförsäkring! När jag kuskade runt på en CBR929a så körde jag på Michelin Pilot Sport, visst efter 500 mil var de slut (bak dubbla avståndet räckte framdäcket), men jag hade hela tiden fullt grepp i vått o torrt och aldrig några oväntade släpp.

/Simba

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping