M8 insex med kullrig eller låg skalle i mindre förpackningar

Men för bövelen, se till att dra dom på streck :7peta

Funderade på att ta gängtejp och linda dom så dom går lite lagom tungt och inte skakar loss om man inte drar dom i botten, är ju en enstånka så den skakar ju lite.

Nåt annat man kan sätta på skruvarna som gör att dom går att lossa enkelt, locktite är jag rädd blir lite väl stadigt och är ju svårt att värma med plastkåpan på plats.

Svag gänglåsning typ loctite 222 är inga problem att lossa utan värme.

Testade med gängtejp men det funkade inte går vidare, svårt att få det bra, ska testa lin och linolja har det hemma.

Har Biltemas gänglåsning, cylindrisklåsning och gängtätni hemma, vågar man ta nåt av det? Ser ju ut mycket snyggare med spåren i linje med varandra.

Kom på att testa flytta på skruvarna har man en jäkla tur blir det kanske så att det blir mindre som dom ska lossas. Den skruv som är värst blir nästan att lossa nästan ett halvvarv.

Last edited:
Det går inte att ha mindre skalle då hålen är stora, har funderat på att lacka men det vete sjutton hur det blir.

En ny uppdaterad version av skruvar är på gång denna gång med krysspår, tror att krysspår gör att man inte tänker på spårens riktning på samma sätt som bara ett spår. En till fördel med krysspår är ju om man vill linjera spåren hamnar på 1/4 varv mot ett 1/2 varv.

Har Biltemas gänglåsning, cylindrisklåsning och gängtätni hemma, vågar man ta nåt av det? Ser ju ut mycket snyggare med spåren i linje med varandra.

Biltemas gänglåsning har jag använt på min enstånka under flera års tid. Inget har lossnat av sig självt och inget har varit svårt att få loss med rätt verktyg.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back