Macbook air startar inte

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Morsning, hade datorn på vardagsrumsbordet, skrev lite här på SH och lät den sedan stå, utan kabel i men med batteriet fullt. ca 1h senare när jag skulle kolla på den så verkar den inte gå igång, får ingen bild på datprn, hör inte om den går igång, händer inget om jag håller inne power eller nått...
Några tips?

EDIT: Never mind, drog ur strömkabeln, satte i den, gjorde det ett par gånger så startade den...

Du hade säkert en webbsida med flashinnehåll öppet när du lämnade datorn. Det är ett säkert sätt att dränera batteriet kvickt.

Hahaha, vad fina ni är :)
Jag är inbiten PC'ist så jag tar inte direkt åt mig :D
Jag tror mer det var jag som gjorde fel som det verkar :P, har fungerat felfritt hela tiden nu, och i helgen ska vi ut på resande fot tänkte jag :D

Hahaha, vad fina ni är :)
Jag är inbiten PC'ist så jag tar inte direkt åt mig :D
Jag tror mer det var jag som gjorde fel som det verkar :P, har fungerat felfritt hela tiden nu, och i helgen ska vi ut på resande fot tänkte jag :D

Man kan inte göra fel med en Mac, det är nämligen så enkelt! :fakta

Det har alla sagt hela tiden: Det bara funkar :gnissla

Det är det 95% av fallen när det är en PC också :tummenupp
(Jobbar med teknisk support för PC)
åhfan, jag trodde det var något grundläggande fel med pc eftersom det är så mycket sämre än MAC
(hade lite bensin kvar, så jag lade ut lite flamebait ;) )

Har ingen personlig erfarenhet av MAC, tycker dock att det är roligt att sitta på sidan och kolla kriget, och då och då elda lite under brasan (lättroad emellanåt), det är säkert en helt ok plattform och täcker säkert upp 99% av behoven för 99% av alla datoranvändare även om det är en lite utbrett plattform, dock inget för mig då viss mjukvara jag använder simpelt hän inte finns för MAC, blir bara dumt att sitta med en inkompatibel plattform när nästa beta version kommer.

åhfan, jag trodde det var något grundläggande fel med pc eftersom det är så mycket sämre än MAC
(hade lite bensin kvar, så jag lade ut lite flamebait ;) )

Har ingen personlig erfarenhet av MAC, tycker dock att det är roligt att sitta på sidan och kolla kriget, och då och då elda lite under brasan (lättroad emellanåt), det är säkert en helt ok plattform och täcker säkert upp 99% av behoven för 99% av alla datoranvändare även om det är en lite utbrett plattform, dock inget för mig då viss mjukvara jag använder simpelt hän inte finns för MAC, blir bara dumt att sitta med en inkompatibel plattform när nästa beta version kommer.

Precis den sortens folk som du är blir de mest extrema Apple fanboysen :D
De som tror att de har klart för sig varför en mac inte är något för de, men när de väl testar så inser de att allt det de trodde var fel, och precis allt fungerar...
Nästa år sitter du här med oss och sågar WT-PC med blod och tårar samt hittar på alla möjliga undanflykter till varför något som saknas till mac inte alls behövs.

Kom över till den mörka sidan! :yoparty

Precis den sortens folk som du är blir de mest extrema Apple fanboysen :D
De som tror att de har klart för sig varför en mac inte är något för de, men när de väl testar så inser de att allt det de trodde var fel, och precis allt fungerar...
Nästa år sitter du här med oss och sågar WT-PC med blod och tårar samt hittar på alla möjliga undanflykter till varför något som saknas till mac inte alls behövs.

Kom över till den mörka sidan! :yoparty
"cklicky my siggy", så ser du vad jag jobbar med på fritiden ;)
Och det är inga planer att porta till MAC.
(köpa en mac för att sedan dualboota til win känns inte speciellt kostnadseffektivt)

"cklicky my siggy", så ser du vad jag jobbar med på fritiden ;)
Och det är inga planer att porta till MAC.
(köpa en mac för att sedan dualboota til win känns inte speciellt kostnadseffektivt)

Skulle nog vilja påstå att det med tanke på ditt jobb vore bra med en Mac... Steam finns ju numera på OSX. ;)

hjälper liksom inte, spelet kommer inte att portas till mac inom överskådlig framtid, helt enkelt inga resurser till det (för få användare inom målgruppen, tror det var under 1% senast vi hade en mac/linux port)
Spelet distribueras bara genom steam, spelet är fortfarande "win only" (har inte kollat om UE3 har fått stöd för linux/mac i det sista) då det använder directx(9c) endast, i våran version.

Så när jag lägger ned det och bara använder datorn till "slösurfning" så är mac ett alternativ, helt klart.

Jag spelade Americas Army från början och då fanns både Linux och Mac men försvann senare. Profetian blir ju självuppfyllande när man först tar bort andra plattformar pga få spelare och sedan baserar spelet på win-only teknik så att man inte kan gå tillbaka heller.

Skit samma, jag vill inte tillbaka till spelträsket, det var som en drog, har lagt otaliga timmar på allt från Wolfenstein till AA.

Jag spelade Americas Army från början och då fanns både Linux och Mac men försvann senare. Profetian blir ju självuppfyllande när man först tar bort andra plattformar pga få spelare och sedan baserar spelet på win-only teknik så att man inte kan gå tillbaka heller.

Skit samma, jag vill inte tillbaka till spelträsket, det var som en drog, har lagt otaliga timmar på allt från Wolfenstein till AA.

PC försvinner ju även det mer och mer (spelen alltså) till förmån för konsoller med exklusiva titlar.

Virtuallisering i samband med grafiskt krävande spel är så klart ingen höjdare. Inte heller så kul att köpa en Mac för att köra Windows på den. Så är det spelandet som står för 90% av dina datorbehov så är det precis som du säger tyvärr.

Om du inte vill hoppa över till något annat spel då :)
http://store.steampowered.com/browse/mac

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...