Nicke
Raj raj raj
- Gick med
- 9 Mar 2003
- Hoj
- SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Generalknas med tjejens under 3 år gamla vita MacBook. När hon satt och jobbade med en kurs i lördags så började plötsligt översta raden (qwertyuiop) att ge q1, w2, e3, r4, t5 osv. Mycket skumt och jag tänkte direkt att det är nån Caps Lock eller liknande hon kommit åt - men icke... Det är inget spillt i tangentbordet heller. Min tanke var att det här måste gå att ordna mjukvaruvägen.
När jag försöker Googla så hittar jag inte mycket mer än "byt tangentbord", "reset PRAM" eller byte av batteri. Försöker resetta PRAM med "command-alt-p-r" vid uppstart men det funkar inte, får ingen andra chime vid uppstart. Några fler idéer? Jag har bett sambon att låna hem ett externt tangentbord från jobbet ikväll. Jag misstänker att p och r inte funkar OK då de ju ger "r4" och "p0" för tillfället.
Mac strular aldrig förutom nu så tydligen har även solen sina fläckar
När jag försöker Googla så hittar jag inte mycket mer än "byt tangentbord", "reset PRAM" eller byte av batteri. Försöker resetta PRAM med "command-alt-p-r" vid uppstart men det funkar inte, får ingen andra chime vid uppstart. Några fler idéer? Jag har bett sambon att låna hem ett externt tangentbord från jobbet ikväll. Jag misstänker att p och r inte funkar OK då de ju ger "r4" och "p0" för tillfället.
Mac strular aldrig förutom nu så tydligen har även solen sina fläckar
Last edited: