MacGyverlösning istället för depåstöd?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Ta ett rör eller en axel och stoppa in från sidan under styrkronan eller liknande.
Mät höjden och ta sedan två plankbitar och borra hål i dem med rörets diameter. Borra hålen ca 100 mm längre från plankornas ändar än det uppmätta måttet till röret.

Lyft så framänden så planken stöttar mot marken, ta en bräda mellan planken och håll ihop med ett spännband.

MiLfEr

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2008
Hoj
Gixxer 750
Är det din växellåds-operation som skall startas... tro..??? Har inte påbörjat min ännu...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Är det din växellåds-operation som skall startas... tro..??? Har inte påbörjat min ännu...

Njae har inte vågat påbörja det än :)

Om en månad cirkus, så ska köket omvandlas till ett vintergarage och då kommer ekonomin gå åt helvete :D

Ska även byta kolvringar och byta ut elsystemet tänkte jag :banana

Ta ett rör eller en axel och stoppa in från sidan under styrkronan eller liknande.
Mät höjden och ta sedan två plankbitar och borra hål i dem med rörets diameter. Borra hålen ca 100 mm längre från plankornas ändar än det uppmätta måttet till röret.

Lyft så framänden så planken stöttar mot marken, ta en bräda mellan planken och håll ihop med ett spännband.

Nu börjar det lukta MacGyver! :tummenupp

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Banda upp i taket, eller låna ett depåstöd..

Jag har både fram och bak du kan ta om det inte är nån längre stund.. Inte direkt så jag ska fixa massa nu ändå.. :tomten Vinter jue

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Banda upp i taket, eller låna ett depåstöd..

Jag har både fram och bak du kan ta om det inte är nån längre stund.. Inte direkt så jag ska fixa massa nu ändå.. :tomten Vinter jue

Det skulle ju vara great om jag kunde låna nästa vecka :tummenupp

Är du bofast i norrpan nu?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
skall det vara en Macgyver-lösning så skall det göras på det här viset. :fakta

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/t9m-gysKu9g&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/t9m-gysKu9g&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

:tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det skulle ju vara great om jag kunde låna nästa vecka :tummenupp

Är du bofast i norrpan nu?

Jupp, Kolmårdstroll på heltid sen årsskiftet. Bostadsrättsägare och 100% sambo sen förra helgen ;)

Säg till bara, du har väl mitt nummer?

Jag har lite storservice på Hondan och däcksbyten på Duken att göra, men inget som knackar på förrän april eller så. Så du behöver inte skämmas om du tar dem nån vecka :D!

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Annars kan du ju be en polare hålla hojen bara :tummenupp

Bifogat

• IMG_3875_edit.jpg
    IMG_3875_edit.jpg
    113.5 KB · Visningar: 125

Ozzi

Guest
Är Du så j**la snål att Du inte har råd att unna Dig ett depåstöd så kan ju inte din hoj vara värd speciellt mycket och då tycker Jag att Du lika gärna kan gå på tippen o hämta en madrass som Du slänger hojen på sidan på...MEN....det kostar ju frakten hem förstås.:va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är Du så j**la snål att Du inte har råd att unna Dig ett depåstöd så kan ju inte din hoj vara värd speciellt mycket och då tycker Jag att Du lika gärna kan gå på tippen o hämta en madrass som Du slänger hojen på sidan på...MEN....det kostar ju frakten hem förstås.:va

Det är bara engelsmännen som använder versaler på personliga pronomen mitt i meningar, och då endast på "jag" (I)...

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
gsxren :)

hmm, kan funka :D

Tyvärr saknas även något att fästa i taket med också (storgarage)

Du har ingen gungställning i närheten? fungerar bra att lyfta inte så tunga saker i

Ozzi

Guest
Att vara snål och att inte ha råd är väl två helt olika begrepp, eller?

Visst är det två olika begrepp....MEN....har man råd med en hoj som hobby och inte VILL unna sig ett anvädbart tillbehör för 200-300:- då är man SNÅL.:huvet

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Visst är det två olika begrepp....MEN....har man råd med en hoj som hobby och inte VILL unna sig ett anvädbart tillbehör för 200-300:- då är man SNÅL.:huvet

har väl lagt ner 20 000kr + iår på reservdelar och annat skit för hoj iår,
hur mycket har du lagt på din Huvud-MC: Absolut?

Tomt garage också? :mad:

:krama

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Jupp, Kolmårdstroll på heltid sen årsskiftet. Bostadsrättsägare och 100% sambo sen förra helgen ;)

Säg till bara, du har väl mitt nummer?

Jag har lite storservice på Hondan och däcksbyten på Duken att göra, men inget som knackar på förrän april eller så. Så du behöver inte skämmas om du tar dem nån vecka :D!

Yes!
Skitschysst!

Jag ringer i veckan :tummenupp

Kör du inte längre med Duken?
Iof är väl försäkringen snordyr men som hoj borde den väl inte vara så känslig för säsong?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024