Madass Crm motard

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Ägaren innan är en polare till mig och han plockade ner och lackade om den nyligen, kanske därför ;)

Just en av anledningarna att vi köpte denna hoj. Hela ramen och svingen är pulverlackade i silver.
Ska köpa ny plast på vänster sida och kanske en annan framlykta som ger lite bättre ljus.
Sen blir det kanske nåt mera tror jag......
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Just en av anledningarna att vi köpte denna hoj. Hela ramen och svingen är pulverlackade i silver.
Ska köpa ny plast på vänster sida och kanske en annan framlykta som ger lite bättre ljus.
Sen blir det kanske nåt mera tror jag......

kåtte -04 lykta :) matchar framstänkan ;)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Ägaren innan är en polare till mig och han plockade ner och lackade om den nyligen, kanske därför ;)



åh fi fan du va mej en intelligent jevul;)

Just en av anledningarna att vi köpte denna hoj. Hela ramen och svingen är pulverlackade i silver.
Ska köpa ny plast på vänster sida och kanske en annan framlykta som ger lite bättre ljus.
Sen blir det kanske nåt mera tror jag......


blir nog bra till slut:) vet inet hur lätt det är att få tag på plast bara.
 
Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
ÄR jag korkad eller varför har alla märken på sina svingar?:va
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Japp Hoppar du alldelse för högt och väger lite för mycket så slår fotpinnarna i svingen. :banana Smart konstruktion Honda :banana

Min sving ser riktigt jävlig ut. Jag trodde först förra ägaren kört vinkelslipen i den för det ser i princip ut så. :gnissla
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Japp Hoppar du alldelse för högt och väger lite för mycket så slår fotpinnarna i svingen. :banana Smart konstruktion Honda :banana

Min sving ser riktigt jävlig ut. Jag trodde först förra ägaren kört vinkelslipen i den för det ser i princip ut så. :gnissla



köpa min?:D
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Japp Hoppar du alldelse för högt och väger lite för mycket så slår fotpinnarna i svingen. :banana Smart konstruktion Honda :banana

Min sving ser riktigt jävlig ut. Jag trodde först förra ägaren kört vinkelslipen i den för det ser i princip ut så. :gnissla
jaha, då va det svaret:hihi

men vafan, någon som glömde att tänka:gnissla
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Vad rekommenderar ni för drevning nu när det blir 17" istället för 18" bak.För att kunna hålla varven någorlunda nere vid landsvägskörning.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Vad rekommenderar ni för drevning nu när det blir 17" istället för 18" bak.För att kunna hålla varven någorlunda nere vid landsvägskörning.
13/38 Borde fungera. Jag har kört min på 14/40 som transportmaskin och då är varven hyffsade. Så antingen 13/38 eller 14/38 som är orginal.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
13/38 Borde fungera. Jag har kört min på 14/40 som transportmaskin och då är varven hyffsade. Så antingen 13/38 eller 14/38 som är orginal.

Man borde väl öka framdrev för att hålla varven nere, så om det är 14/38 org och der varvar för mkt med motarddäck bör han väl gå upp i storlek fram :va
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
14/36 satt orginal på nsr:en så jag ska kika imorrn vad det sitter på denna hoj.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Man borde väl öka framdrev för att hålla varven nere, så om det är 14/38 org och der varvar för mkt med motarddäck bör han väl gå upp i storlek fram :va
Jo men 14/38 är ingen bra orginaldrevning. De flesta jag vet byter en kugg fram till 13/38 och då blir 14/38 bra för motarden. Men 13/38 funkar också om man vill utan att dne varvar sönder helt. Eftersom drev till crm är mycket svårt att få tag i har man bara ett begränsat antal drev att välja mellan.

14/36 satt orginal på nsr:en så jag ska kika imorrn vad det sitter på denna hoj.
Den drevningen kan fungera bra om man enbart skall ha den som transportmaskin.

14/40 = 130 ungefär som max. Det var rödmarkering på 6:an

Så det är lite svårt att välja drevning till maskinen. Det mesta blir anting eller i princip.

14/36 blir nog dock rätt tråkig om jag får säga min mening på en motard. Jag tyckte 14/40 varfruktansvärt tråkig körning. :tungan
 
Last edited:

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Var ut och tittade på dreven nu.
Crm:en hade 13/35 och då är den riktigt slö på sexan.
Tror jag provar med 13/36 med 17" hjul så blir den nog piggare.Blir den för högvarvig efter landsvägen får vi väl ta 14 kuggar fram istället.
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top