Magasinera istf. att ställa i garage?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ngn här som provat med att ställa hojen i magasin över vintern såsom Shurgard istf. att ha den i vanligt garage?
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
Oftast finns inga eluttag till dessa förråd svårt underhålls ladda men klart det går.. Finns lmänna uttag på ofetnliga gångarna men hur kul e det sitta o titta på hojen bli laddad?
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Oftast finns inga eluttag till dessa förråd svårt underhålls ladda men klart det går.. Finns lmänna uttag på ofetnliga gångarna men hur kul e det sitta o titta på hojen bli laddad?

Framåt januari-februari gör man väl vad fan som helst för att få umgås lite med hojen... :rolleyes:
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ställ in ett bilbatteri bredvid som du tar hem och laddar en gång per månad?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beror väl på vad man har för hoj?
För att komma åt batteriet på Triumphen, nyckeln, ta loss sadeln, och där är batteriet.
Lossa batterikablarna. Klippa av bunt bandet som håller fast det. Lyfta ur det.
Sätta tillbaka sadeln.

På Suzukin. Plastskydden under sadeln tas loss genom lossa 2 insexskruvar. Sedan lossa två insexskruvar som håller sadeln. Lyfta upp plastlocket över batteriet. Lossa batterikablarna.
Lirka upp batteriet. Sätta tillbaka sadeln och insexskruvarna. Sätta tillbaka plastskydden och insexskruvarna.

Skruva fast batteriskruvarna i batteriet så de inte försvinner.
10 minuter Triumphen, 20 minuter Suzukin

Och ta hem batteriet.
Och lämnar man skinnställ, ryggskydd, stövlar och hjälm och handskar i Shurgard-förrådet får batteriet plats hemma. Kruxet är väl får man ha en hoj i förrådet? Bensin? Olja på golvet? Lägga ny betong på våren pga olja? Kanske lägga nått under hojen om den droppar. Eller kan droppa.

Och hålla batteriet laddat hemma under vintern.
Så är det inte svårare ta ur batteriet ser jag inget problem.
 

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Varberg
Hoj
R1200GS
Kolla vad det kostar att vinterförvara hojen på en mc-firma. För två år sedan i en av Stockholms södra förorter räckte 400 kr per påbörjad kalendermånad. Då ingick underhållsladdning och skön rabatt på verkstadsjobb under vintern. Den summan räcker inte till många Shurguardkvadrat. :tummenupp
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Kruxet är väl får man ha en hoj i förrådet? Bensin? Olja på golvet? Lägga ny betong på våren pga olja? Kanske lägga nått under hojen om den droppar. Eller kan droppa.

Ingen aning vad Shurgard tycker. För droppande hojar finns i alla fall verkstäder ;)
(Eller miljömattor.)
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
För stockholmsområdet kan jag tipsa om www.selstor.se :tummenupp
Hög säkerhet, men det är bara förvaring. Alltså inget mekande eller tillgång till el. Fast det är ju en ökad säkerhet att inte vad skit som helst kan kopplas in. De har vinterförvaring, eget eller delat, det väljer du själv.:tummenupp
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Mig veterligt måste du tömma hojen på bensin och ta bort batteriet för få ha den i ett vanligt Shurgardförråd. De vill inte att man förvarar lösningsmedel där pga brandrisk.
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Jag har haft mina hojar hos shurgard året runt i flera år och det funkar bra, inga problem med personalen, bara att säga till att det är en hoj som ska förvaras. Det är dock ej tillåtet att meka i förrådet och det finns inga eluttag i dom. Åtgången till förråden brukar vara mellan kl 05.30-22.00.
Det kostar en del, jag betalar 1200/mån för 12 kvadrat (3 hojar + all utrustning och reservdelar/kåpset/däcktrave etc..), men en garageplats i storstan är inte heller billig. Mitt förråd är en våning upp från gatuplan men nära hissarna så det är hyfsat smidigt att släpa hojarna in och ut. Enda problemet är flytthelger då hissarna brukar vara högbelastade.
Temperaturen i mitt förråd är ganska jämn året runt ca 18-22 grader.
De anläggningar jag varit på har även haft förråd med garagedörr ut mot gatan, men jag gissar att temperaturskillnaderna mellan sommar/vinter är betydligt större i dom.

Kör så det ryker!
/B)
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Såg att du bor i Kävlinge. I Malmö så finns det ett shurgard på Lundavägen där de har ett riktigt parkeringsgarage där man kan hyra en mc-plats. Jag hade min hoj där när jag bodde i Malmö. Det var väldigt smidigt och billigare än att hyra ett förråd. Även där är det en jämn temperatur året om. Man bör dock ha ett kapell till hojen eftersom det samlas damm i garaget när folk kör in/ut.
MVH/B)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Hos magasin kommer du inte få ta med tanken in, så den lär du få ta av innan. Som någon sa, vinterförvaring hos mc firma är inte mycket dyrare.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Såg att du bor i Kävlinge. I Malmö så finns det ett shurgard på Lundavägen där de har ett riktigt parkeringsgarage där man kan hyra en mc-plats.
Japp, fick precis samtal från Shurgard Lundavägen.

Inga problem att ha hojen varken i vanligt förråd eller på särskild MC-plats (även dessa utan el).
MC-plats kostar 625 pix per månad.
Detta ska ställas mot mitt gamla garage jag hade i Malmö förut för 350 riksdaler per månad med plats för två hojar.

Dock så har ju Shurgard mycket bättre säkerhet med övervakningskameror och enskilda förråd etc.

Fast man slipper flytthelgerna med vanligt garage ;)
 
Last edited:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Japp, fick precis samtal från Shurgard Lundavägen.

Inga problem att ha hojen varken i vanligt förråd eller på särskild MC-plats (även dessa utan el).
MC-plats kostar 625 pix per månad.
Detta ska ställas mot mitt gamla garage jag hade i Malmö förut för 350 riksdaler per månad med plats för två hojar.

Dock så har ju Shurgard mycket bättre säkerhet med övervakningskameror och enskilda förråd etc.

Fast man slipper flytthelgerna med vanligt garage ;)

huu .. fan för 625 kr/mån kan du få husa den i min lokal, då kan du meka oxo.
 
Last edited:

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Hos magasin kommer du inte få ta med tanken in, så den lär du få ta av innan.

Hos vilket/vilka företag gäller det? Intressant att veta.
Av de som jag känner till har det inte varit några problem med förvaring av motorfordon och de har inte nämnt något om att ta av tanken.
Generellt så är det inte brandrisken som de har hänvisat till utan risken för läckageskador/lukt.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top