Maja krash Alias "Mattias" 7 juni

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Usch.. Gott som sagt att det gick ok. Krya på dig!

Mi-Ni

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Hoj
CBR 600F
Krya på dig

Nää, vad trist! Det viktigaste är att du verkar klarat dig OK.
Fika kan du göra utan hoj, så hoppas vi snart få se dig igen.
// Mi

DaneTL1000R

Jesper Danskeren
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory -2004, Honda CM185 -1979, BSA B33 -1954
Hoppas som sagt att det gick ok. Krya på dig! :pannkyss

Tänk inte på hojen, du skal få min extra hoj billig :tummenupp

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Blev alldeles iskall när jag såg överskriften.. Gott att snabbt kunna
läsa sig till att det gått förhållandevis bra,

Krya på dig Maja! Hoppas vi syns snart!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Krya på dej tråkigt att höra men nu får vi ju se till att hålla oss på vägen lr hur

Krya på dig :)

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
krya på dig :tummenupp bara man läker så går det alltid att fixa en ny hoj.

(har ingen aning om vem du är men vad spelar det för roll)

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Fajtör-kavva i delar. Igen.
I'm back!

Tack alla som var på platsen och hjälpte till att ta hand om mig och tack för alla krya på dig, det värmer en sargad kropp. :) Inte så farligt sargad som tur är.

Jag är hemma igen utan några "officiella" skador, dvs brutna grejor eller avslitna senor eller nåt sånt. Jag haltar dock, men kan gå, har ont när jag skrattar och har svårt att lyfta höger arm. Dvs jag mår efter omständigheterna alldeles utmärkt. :)

Jag har blivit röntgad på tvären och längden så jag lyser lite i mörkret. :)

Så - varför åkte saftskallen av IGEN? :huvet Ja, det enkla svaret på den frågan är att jag åkte snäppet över min förmåga, hade fått en lucka till framförvarande hojjar och skulle ifatt. Gick ju skitbra. :rolleyes:

Jag kom ut i vägrenen precis i slutet på kurvan, fick räta upp för att inte halka, men lyckades inte riktigt stanna kvar. Jag klarade nästan att komma upp på vägen igen, men antagligen hade jag väl släppt gasen så bakhjulet halkade ner i diket med en highsider som följd. Sen vet jag inte riktigt exakt hur jag snurrade och snodde, men jag låg med fötterna i färdriktningen och såg hur hojen dunsade ner bakom mig. Troligen krockade hojen med den stora stenen som jag precis missade eller åtminstone inte tvärstoppade mot.

Sen vet faktiskt andra nog bättre vad som hände, jag låg mest och tittade i skyn, men det var ett skapligt pådrag. Två ambulanser, två brandbilar och farbror blå. Kändes lite överdrivet just då, men det är ju skönt att sånt funkar.

Sen visade det sig att en av ambulanskillarna körde HD så jag råkade jämföra hastighetskapaciteten hos en HD med en moped. Givetvis ringde han in det till de andra som skulle ta emot mig på Salgrenska, de kör tydligen åxå HD. :huvet Så jag förväntade mig nästan att de skulle råka "tappa" mig vid framkomst. Närå, det var på skämt, men man ska nog passa sig för att smäda nån som har bunit fast en på en planka med en gummibåt uppblåst runt kroppen.:)

Det har varit i helvete för mycket avåkningar i år, kör försiktigare! :mad:

/Mattias "Två avåkningar på tre veckor" Jardeby

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
hållundan skrev:
Tur att det gick såpass bra ändå! :tummenupp

Var hände detta någonstans?

Jag vet, två gånger på tre veckor och så gott som oskadd. Iofs rätt mörbultad men hel. Bonnröta helt enkelt. Får nog tänka över hur jag kör...

Det hände halvägs till Hällingsjö ungefär.

DaneTL1000R skrev:
Tänk inte på hojen, du skal få min extra hoj billig
Jag får nog svårt att övertyga frugan att en R1:a är rätta valet för mig... Kromslädar nämndes... Huvva. Ska väl laga min först så får vi se vad som händer. Om det går förstås. Har lite att fundera över. Eventuellt kan man ju sätta ihop R1:an till en ren banhoj. Men som sagt, ska fundera lite själv åxå.

/Maja

Coola Ola

Guest
Smärta är feghet som lämnar kroppen, eller hur var det? :hihi Bra att du är ok iaf!

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
Skönt att höra att du mår hyfsat bra efter omständigheterna!! Kunde ju gått värre...
Men lite "krya-på-dej" får du ändå, och för att vara extra snäll drar jag inga skämt så du får ont när du skrattar! :)

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Coola Ola skrev:
Smärta är feghet som lämnar kroppen, eller hur var det? :hihi Bra att du är ok iaf!
Nästa gång vi ses så ska jag göra dig modigare... :fatta! :hihi :tungan

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Skönt höra att det inte gick värre :)

Va nära göra samma grej som du igår, drog på järnet för att hinna ikapp och mitt i kruvan så märkte jag att jag va på väg ut i skogen..tryckte ned allt va jag orkade & vågade, lyckades klara mej men visst fan var det över min förmåga. Får en att tänka till.

Krya på sej nu!!!

/Drex

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM